Research Article
BibTex RIS Cite

2012- 2013 Yılında 60-66 Ay Arasında Ve 66 Ay Üzerinde Birinci Sınıfa Başlamış Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeyleri Ve Benlik Saygılarının Karşılaştırılması

Year 2019, Volume: 21 Issue: 1, 109 - 128, 20.03.2019
https://doi.org/10.32709/akusosbil.435662

Abstract

Araştırmanın amacı ilkokula başlama
yaşının 5. Sınıftaki öğrencilerin benlik saygısı ve sosyal uyum düzeyleri ile
ilişkisini incelmektir. Ayrıca bazı demografik değişkenlerin (cinsiyet, kardeş
sayısı, anne baba eğitim düzeyi, anne- baba birliktelik durumu, anaokuluna
devam durumu ve ilkokulda öğretmen değişikliği yaşayıp yaşamama durumu) sosyal
uyum ve benlik saygısı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bunun için İstanbul
ili Kartal ilçesindeki 26 Ortaokulda 436 5. sınıf öğrencisine Walker-McCannell
Okula Uyum ve Sosyal Yeterlik Ölçeği, Coopersmith Özsaygı Envanteri Kısa Formu
ile amaca uygun olarak düzenlenmiş Demografik Bilgi Formu uygulanmıştır.
Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem T Testi, Pearson Korelasyon Analizi ve
Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen
bulgulara göre, öğrencilerin benlik saygılarının ve sosyal uyum düzeylerinin,
okula başlama yaşına göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı saptanmıştır.
Ayrıca, kız öğrencilerin benlik saygılarının erkek öğrencilerden anlamlı bir
şekilde daha yüksek olduğu; anne – babası birlikte yaşayan öğrencilerin benlik
saygılarının anne – babası ayrı olanlardan daha yüksek olduğu saptanmıştır. 

References

  • Altıok, H. Ö., Ek, N. & Koruklu, N. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygı Düzeyi ile İlişkili Bazı Değişkenlerin İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 99- 120.
  • Angrist, J. D.,& Krueger, A. B. (1992). The Effect of Age at School Entry on Educational Attainment: An Application of Instrumental Variables With Moments From Two Samples. Journal of the American Statistical Association, 328- 336.
  • Aras, E. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Kişisel ve Sosyal Uyum Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Aysan, F.,& Uzbaş, A. (2004). İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Okuyan Öğrencilerin Sosyal Becerileri ve Okul Uyumu İle Depresyon Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(8), 91-107.
  • Ayvalı, M. (2012). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygısı İle Sosyal Uyum Düzeyi İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Baumeister, R. F., Campbell, J. D., Krueger, J. I., & Vohs, K. D. (2003). Doeshigh Self-Esteem Cause Better Performance, İnterpersonalsuccess, Happiness, or Healthierli Festyles?.Psychological Science in the Publicinterest, 4(1), 1-44.
  • Bal, E.Y. (2005). Spor Yapmanın Ergenlerin Benlik Saygısı ve Öz Yeterliliklerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Bayat, S. (2015). İlkokuma Yazma Öğretiminde 60-66 Aylık Çocuklar İle İlgili Yaşanan Güçlüklere İlişkin Öğretmen Görüşleri. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(5), 172- 185.
  • Berk, L. E. (2013). Çocuk Gelişimi (1. Baskı). (A . Dönmez, Çev.). Ankara: İmge Yayınları
  • Black, S. E., Devereux, P. J., & Salvanes, K. G. (2011). TooYoung to Leave the Nest? The Effects of School Starting Age. The Review of Economics and Statistics, 455- 467.
  • Brizendine, L. (2012). Kadın Beyni (11. Baskı). (Z. H. Ateş, Çev.). İstanbul: Say Yayınları.
  • Cameron, M. B. & Wilson, B. J. (1990). The Effects of Chronologıcal Age, Genderand Delay of Entry on Academıc Achıevement and Retentıon: Implıcatıons For Academıc Redshırtıng. Psychologv in the Schools, 27, 260-263.
  • Cascio, E. U. & Schanzenbach, D. W. (2016). Fırst in the Class? Age and the Educatıon Productıon Functıon. Education Finance and Policy, 225- 250.
  • Ceylan, İ. (2013). Ergenlerin Benlik Saygısı ve Duygusal Öz-Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Crosser, S. L. (1991). Summer Birth Date Children: Kindergarten Entrance Age and Academic Achievement. The Journal of Educational Research, 84 (3), 40- 146.
  • Çelik, N. (2007). Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Çetin, B. (2015). Kentte ve Kırsalda Yetişmiş Ortaokul Öğrencilerinin Benlik Saygısı ile Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Nişantaşı Üniversitesi, İstanbul.
  • Datar, A. (2006). Does Delaying Kindergarten Entrance Give Children a Head Start?. Economics of Education Review, 25, 63-42.
  • Dilek, H. (2007). Farklı Eğitim Programlarına Devam Eden Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygısı ile Anne Babalarının Benlik Saygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dirlik, C. (2014). 4+4+4 Eğitim Sisteminde 60-66 Aylık Öğrencilerin Okula Hazırbulunuşlukta Sosyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstnbul Aydın Üniversitesi- Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Durna, Y. (2014). Aynı Sınıfta Öğrenim Gören Altmış Altı ve Yetmiş İki Aylık Öğrencilerin Yaşadığı Sorunların Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzincan.
  • Erbil, N., Divan, Z. & Önder, P. (2006). Ergenlerin Benlik Saygısına Ailelerinin Tutum ve Davranışlarının Etkisi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 10(10), 7- 15.
  • Erdemir, Y. (2015). Ebeveyninde Depresyon Olan veya Olmayan Çocukların Sosyal Uyum Açısından Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, İstanbul.
  • Grissom, J. B. (2004). Age and Achievement. Educatıon Polıcy Analysıs Archıves, 12 (49), 1-41.
  • Gündüz, F.,& Çalışkan, M. (2013). 60-66, 66-72, 72-84 Aylık Çocukların Okul Olgunluk ve Okuma Yazma Becerilerini Kazanma Düzeylerinin İncelenmesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turki, 8(8), 379-398.
  • Güngören, D. (2011). Evlilik Çatışmasının Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden 5-6 Yaş Çocuklarının Sosyal Uyum ve Becerilerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Gürsakal, S. (2012). Pısa 2009 Öğrenci Başarı Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(1), 441- 452.
  • Hamarata, E. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Yakın İlişkilerindeki Bazı Değişkenlerin (Benlik Saygısı, Depresyon ve Saplantılı Düşünme) Bağlanma Stilleri Açısından İncelenmesi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Huges, M.,Pinkerton, G., & Plewis, I. (1979). Chıldren's Dıffıcultıes on Startıng Infant School. Association for Child Psychology' and Psychiatry, 187- 196.
  • Işık, M. (2007). Anasınıfına Devam Eden Beş-Altı Yaş Çocuklarına Sosyal Uyum ve Beceri Ölçeğinin Uyarlanması ve Uygulanması. Yüksek Lisans Tezi.
  • Ikiz, F. E., & Cakar, F. S. (2010). Perceived Social Support and Self-Esteem in Adolescence. Procedia- Socialand Behavioral Sciences, 5, 2338-2342.
  • İlköğretim ve Eğitim Kanunu (2012). Resmî Gazete. Yayım Tarihi: 30.03.2012. Sayısı: 10705. Numarası: 222.
  • Kabasakal, Z. & Çelik N. (2010). Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerine Etkisi. İlköğretim Online, 9 (1), 203-212.
  • Kahramanoğlu, R., Tiryaki, E., & Canpolat, M. (2014). İlkokula Yeni Başlayan 60-66 Ay Grubu Öğrencilerin Okula Hazır Oluşları Üzerine İnceleme. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1065- 1080.
  • Kalyencioğlu, D.,& Kutlu, Y. (2010). Ergenlerin Aile İşlevi Algılarına Göre Uyum Düzeyleri. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 18(2), 56-62.Kandır, A.,& Orçay, M. (2011). Beş-Altı Yaş Çocuklarının Erken Öğrenme Becerileri İle Sosyal Uyum Ve Becerilerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. İlköğretim Online, 40-50.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (26. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karataş, Z. (2012). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Empatik Becerileri ve Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 97-114.
  • Karayılmaz, D. (2008). Ana Sınıfına Devam Eden Çocukların Duygusal Zeka ve Sosyal Uyum Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kartal, H. ,Bolattekin, Y. & A. Bilgin (2016). The Importance of Early Childhood Education and School Starting Age in the Reading-Writing Learning Process. Participatory Educational Research, 3(1), 79- 101.
  • Kawaguchi, D. (2011). Actual Age at School Entry, Educational Outcomes, and Earnings. J. JapaneseInt. Economies, 25, 64–80.
  • Kurt, F. (2007). Okul Öncesi Kurumlara Devam Eden Beş Altı Yaş Çocuklarının Sosyal Uyum ve Becerilerine Proje Yaklaşımlı Eğitim Programlarının Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Langer, P., Kalk, J. M., & Searls, D. T. (1984). Age of Admission and Trends in Achievement: A Comparison of Blacks and Caucasians. American Educational Research Journal, 21(1), 61-78.
  • Lian, T. C. (2008). Family Functioning, Perceived Social Support, Academic Performance And Self-Esteem. Pertanika Journal of Social Sciences and Humanities. 16 (2) 285-299.
  • MEB (2014). İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. Http://Mevzuat.Meb.Gov.Tr/Html/ilkveokuloncyon_0/ilkveokuloncyon_0.html. İndirilme Tarihi: 30.05.2016.
  • Merter, F., Şekerci, H., & Bozkurt, E. (2013). Aynı Sınıfta Öğrenim Gören Altmış Altı ve Yetmiş İki Aylık Öğrencilerin Yaşadığı Sorunların Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. 12. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, (s. 87- 98). Aydın.
  • Oktan V. & Şahin, M. (2010). Kız Ergenlerde Beden İmajı İle Benlik Saygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2), 543- 556.
  • Pişkin, M. (1996). Self-Esteem, Locus of Control and Academic Achievement of Secondary School Children both in England and Turkey. Yayınlanmamış Doktora Tezi. University of Leicester, Faculty of Education and Continuing Studies. (İngiltere).
  • Pişkin, M. (1997). Türk ve İngiliz Lise Öğrencilerinin Benlik Saygısı Yönünden Karşılaştırılması. III. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi Bilimsel Çalışmaları, Kongre Kitabı. Adana: Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Anabilim Dalı ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Yayını.
  • Plummer, D. M. (2011). Benlik Saygısı Çocuklarda Nasıl Geliştirilir? (1. Baskı). (E Aksay, Çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Sarıkaya, A. (2015). 14-18 Yaş Arası Ergenlerin Benlik Saygısı ve Psikolojik Dayanıklılık Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Bilim Üniversitesi, İstanbul.
  • Seçer, İ., İlbay, A. B., Ay, İ., & Çiftçi, M. (2012). Yatılı İlköğretim Bölge Okullarındaki Öğrencilerin Benlik Saygılarının İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 1(3), 61-73.
  • Serebryakova, T. A., Morozova, L. B., Kochneva, E. M., Zharova, D. V., Skitnevskaya, L. V. & Kostina (2016). The Problem of Socio-Psychological Adjustment of Personality in the Scientists’ Studies. International Journal of Environmental & Science Education, 11 (11), 4706-4715.
  • Sungur, G. (2010). İlköğretim Birinci Sınıfa Devam Eden Çocukların Sosyal Uyum ve Becerilerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Sungur, O. (2016). Korelasyon Analizi. Ş. Kalaycı, (Ed.), SPSS Uyguamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (7. Basım) içinde (116- 125). Ankara: Asil Yayıncılık.
  • Tapmaz, Ç. (2012). Halk Oyunları Çalışmalarının İlköğretim Beşinci Sınıf (10-11 Yaş Gurubu) Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerine Etkisi Üzerine Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Tutal, Ö. (2013). İlk Okuma-Yazma Öğrenmede Okula Başlama Yaşının Okuma-Yazma Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. (B. Oral, Dü.) Diyarbakır.
  • TÜİK. (2017). Evlilik ve Boşanma İstatistikleri. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü Haber Bülteni, 26642.
  • Türedi, E. (2015). Özyeterlik, Benlik Saygısı Ve Atılganlık Düzeyi İlişkisi -Cinsiyet ve Deneyim Süresi Açısından Resmi Okul Ve Özel Okul Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Toros Üniversitesi, Mersin.
  • Uğurlu, F. M. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Sportif Faaliyetlere Katılım Düzeyi İle Sosyal Uyum Ve İletişim Becerilerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Uz- Baş, A. (2003). İlköğretim 4 ve 5. Sınıflarda Okuyan Öğrencilerin Sosyal Becerileri ve Okula Uyumu ile Depresyon Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Ünlü, F. (2015). Ebeveyni Boşanmış Bireylerde Benlik Saygısı, Yalnızlık ve Bağlanma Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, İstanbul.
  • Yavuzer, H. (2003). Eğitim ve Gelişim Özellikleriyle Okul Çağı Çocuğu. (9. Baskı). İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Yavuzer, H. (2004). Ana- Baba ve Çocuk. (17. Baskı). İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Yeğen, B. (2008). Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Uyumları İle Saldırganlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Kadıköy İlçesi Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniveristesi, İstanbul.
  • Yelsma, P.,& Yelsma, J. (1998). Self-Esteem and Social Respect Within The High School. The Journal Of Social Psychology, 138(4), 431-441.
  • Yılmaz, S., & Ekinci, M. (2001). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Benlik Saygısı ve Atılganlık Düzeyi Arasındaki İlişki. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 4(2), 1-10.
  • Yılmaz, E & Tepeli, K. (2013). 60-72 Aylık Çocukların Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Duyguları Anlama Becerileri Açısından İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 17(2), 117-130.
  • Yücel, Y. (2013). Ortaokul Öğrencilerinin Algıladıkları Anne-Baba Tutumlarının, Benlik Saygısı ve Öğrenilmiş Çaresizlik İle İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Arel Üniversitesi, İstanbul.

Comparison of Social Adaptation and Self-Esteem of the 5th Grade Students Who Started the 1st Class in the Period of 2012-2013 Between 60-66 Months and Over 66 Months

Year 2019, Volume: 21 Issue: 1, 109 - 128, 20.03.2019
https://doi.org/10.32709/akusosbil.435662

Abstract

The main purpose of the study
is to examine the effects of the primary school starting age on the self-esteem
and social adjustment levels of students of the 5th grade. In addition, the
relationships between some demographic variables (gender, number of siblings,
parental education level, parental status, attendance at kindergarten, and
teacher change in primary school) and social adjustment and self-esteem were
examined.
Walker-McCannell
Adaptation to School and Social Skills Scale, Coopersmith Self-Esteem Inventory
Short Form and appropriately arranged Demographic Information Form applied to
436 5th grade students in Kartal district. Independent Sample T-Test, Pearson
Correlation Analysis and One-Way ANOVA were used to analyse collected data.
According to the results, there is no significant relationship neither between
the age to start school and self-esteem nor between social adjustment. The
self-esteem of female students is significantly higher than males and the
self-esteem of students whose parents are together have higher self-esteem than
the students that have divorced parents. It is also found that, there are
significant relationship between education levels of children’s parents, number
of siblings and self-esteem. Another significant difference is detected between
number of siblings and children’s social adaptation.

References

  • Altıok, H. Ö., Ek, N. & Koruklu, N. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygı Düzeyi ile İlişkili Bazı Değişkenlerin İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 99- 120.
  • Angrist, J. D.,& Krueger, A. B. (1992). The Effect of Age at School Entry on Educational Attainment: An Application of Instrumental Variables With Moments From Two Samples. Journal of the American Statistical Association, 328- 336.
  • Aras, E. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Kişisel ve Sosyal Uyum Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Aysan, F.,& Uzbaş, A. (2004). İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Okuyan Öğrencilerin Sosyal Becerileri ve Okul Uyumu İle Depresyon Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(8), 91-107.
  • Ayvalı, M. (2012). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygısı İle Sosyal Uyum Düzeyi İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Baumeister, R. F., Campbell, J. D., Krueger, J. I., & Vohs, K. D. (2003). Doeshigh Self-Esteem Cause Better Performance, İnterpersonalsuccess, Happiness, or Healthierli Festyles?.Psychological Science in the Publicinterest, 4(1), 1-44.
  • Bal, E.Y. (2005). Spor Yapmanın Ergenlerin Benlik Saygısı ve Öz Yeterliliklerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Bayat, S. (2015). İlkokuma Yazma Öğretiminde 60-66 Aylık Çocuklar İle İlgili Yaşanan Güçlüklere İlişkin Öğretmen Görüşleri. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(5), 172- 185.
  • Berk, L. E. (2013). Çocuk Gelişimi (1. Baskı). (A . Dönmez, Çev.). Ankara: İmge Yayınları
  • Black, S. E., Devereux, P. J., & Salvanes, K. G. (2011). TooYoung to Leave the Nest? The Effects of School Starting Age. The Review of Economics and Statistics, 455- 467.
  • Brizendine, L. (2012). Kadın Beyni (11. Baskı). (Z. H. Ateş, Çev.). İstanbul: Say Yayınları.
  • Cameron, M. B. & Wilson, B. J. (1990). The Effects of Chronologıcal Age, Genderand Delay of Entry on Academıc Achıevement and Retentıon: Implıcatıons For Academıc Redshırtıng. Psychologv in the Schools, 27, 260-263.
  • Cascio, E. U. & Schanzenbach, D. W. (2016). Fırst in the Class? Age and the Educatıon Productıon Functıon. Education Finance and Policy, 225- 250.
  • Ceylan, İ. (2013). Ergenlerin Benlik Saygısı ve Duygusal Öz-Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Crosser, S. L. (1991). Summer Birth Date Children: Kindergarten Entrance Age and Academic Achievement. The Journal of Educational Research, 84 (3), 40- 146.
  • Çelik, N. (2007). Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Çetin, B. (2015). Kentte ve Kırsalda Yetişmiş Ortaokul Öğrencilerinin Benlik Saygısı ile Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Nişantaşı Üniversitesi, İstanbul.
  • Datar, A. (2006). Does Delaying Kindergarten Entrance Give Children a Head Start?. Economics of Education Review, 25, 63-42.
  • Dilek, H. (2007). Farklı Eğitim Programlarına Devam Eden Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygısı ile Anne Babalarının Benlik Saygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dirlik, C. (2014). 4+4+4 Eğitim Sisteminde 60-66 Aylık Öğrencilerin Okula Hazırbulunuşlukta Sosyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstnbul Aydın Üniversitesi- Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Durna, Y. (2014). Aynı Sınıfta Öğrenim Gören Altmış Altı ve Yetmiş İki Aylık Öğrencilerin Yaşadığı Sorunların Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzincan.
  • Erbil, N., Divan, Z. & Önder, P. (2006). Ergenlerin Benlik Saygısına Ailelerinin Tutum ve Davranışlarının Etkisi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 10(10), 7- 15.
  • Erdemir, Y. (2015). Ebeveyninde Depresyon Olan veya Olmayan Çocukların Sosyal Uyum Açısından Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, İstanbul.
  • Grissom, J. B. (2004). Age and Achievement. Educatıon Polıcy Analysıs Archıves, 12 (49), 1-41.
  • Gündüz, F.,& Çalışkan, M. (2013). 60-66, 66-72, 72-84 Aylık Çocukların Okul Olgunluk ve Okuma Yazma Becerilerini Kazanma Düzeylerinin İncelenmesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turki, 8(8), 379-398.
  • Güngören, D. (2011). Evlilik Çatışmasının Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden 5-6 Yaş Çocuklarının Sosyal Uyum ve Becerilerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Gürsakal, S. (2012). Pısa 2009 Öğrenci Başarı Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(1), 441- 452.
  • Hamarata, E. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Yakın İlişkilerindeki Bazı Değişkenlerin (Benlik Saygısı, Depresyon ve Saplantılı Düşünme) Bağlanma Stilleri Açısından İncelenmesi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Huges, M.,Pinkerton, G., & Plewis, I. (1979). Chıldren's Dıffıcultıes on Startıng Infant School. Association for Child Psychology' and Psychiatry, 187- 196.
  • Işık, M. (2007). Anasınıfına Devam Eden Beş-Altı Yaş Çocuklarına Sosyal Uyum ve Beceri Ölçeğinin Uyarlanması ve Uygulanması. Yüksek Lisans Tezi.
  • Ikiz, F. E., & Cakar, F. S. (2010). Perceived Social Support and Self-Esteem in Adolescence. Procedia- Socialand Behavioral Sciences, 5, 2338-2342.
  • İlköğretim ve Eğitim Kanunu (2012). Resmî Gazete. Yayım Tarihi: 30.03.2012. Sayısı: 10705. Numarası: 222.
  • Kabasakal, Z. & Çelik N. (2010). Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerine Etkisi. İlköğretim Online, 9 (1), 203-212.
  • Kahramanoğlu, R., Tiryaki, E., & Canpolat, M. (2014). İlkokula Yeni Başlayan 60-66 Ay Grubu Öğrencilerin Okula Hazır Oluşları Üzerine İnceleme. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1065- 1080.
  • Kalyencioğlu, D.,& Kutlu, Y. (2010). Ergenlerin Aile İşlevi Algılarına Göre Uyum Düzeyleri. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 18(2), 56-62.Kandır, A.,& Orçay, M. (2011). Beş-Altı Yaş Çocuklarının Erken Öğrenme Becerileri İle Sosyal Uyum Ve Becerilerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. İlköğretim Online, 40-50.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (26. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karataş, Z. (2012). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Empatik Becerileri ve Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 97-114.
  • Karayılmaz, D. (2008). Ana Sınıfına Devam Eden Çocukların Duygusal Zeka ve Sosyal Uyum Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kartal, H. ,Bolattekin, Y. & A. Bilgin (2016). The Importance of Early Childhood Education and School Starting Age in the Reading-Writing Learning Process. Participatory Educational Research, 3(1), 79- 101.
  • Kawaguchi, D. (2011). Actual Age at School Entry, Educational Outcomes, and Earnings. J. JapaneseInt. Economies, 25, 64–80.
  • Kurt, F. (2007). Okul Öncesi Kurumlara Devam Eden Beş Altı Yaş Çocuklarının Sosyal Uyum ve Becerilerine Proje Yaklaşımlı Eğitim Programlarının Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Langer, P., Kalk, J. M., & Searls, D. T. (1984). Age of Admission and Trends in Achievement: A Comparison of Blacks and Caucasians. American Educational Research Journal, 21(1), 61-78.
  • Lian, T. C. (2008). Family Functioning, Perceived Social Support, Academic Performance And Self-Esteem. Pertanika Journal of Social Sciences and Humanities. 16 (2) 285-299.
  • MEB (2014). İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. Http://Mevzuat.Meb.Gov.Tr/Html/ilkveokuloncyon_0/ilkveokuloncyon_0.html. İndirilme Tarihi: 30.05.2016.
  • Merter, F., Şekerci, H., & Bozkurt, E. (2013). Aynı Sınıfta Öğrenim Gören Altmış Altı ve Yetmiş İki Aylık Öğrencilerin Yaşadığı Sorunların Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. 12. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, (s. 87- 98). Aydın.
  • Oktan V. & Şahin, M. (2010). Kız Ergenlerde Beden İmajı İle Benlik Saygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2), 543- 556.
  • Pişkin, M. (1996). Self-Esteem, Locus of Control and Academic Achievement of Secondary School Children both in England and Turkey. Yayınlanmamış Doktora Tezi. University of Leicester, Faculty of Education and Continuing Studies. (İngiltere).
  • Pişkin, M. (1997). Türk ve İngiliz Lise Öğrencilerinin Benlik Saygısı Yönünden Karşılaştırılması. III. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi Bilimsel Çalışmaları, Kongre Kitabı. Adana: Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Anabilim Dalı ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Yayını.
  • Plummer, D. M. (2011). Benlik Saygısı Çocuklarda Nasıl Geliştirilir? (1. Baskı). (E Aksay, Çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Sarıkaya, A. (2015). 14-18 Yaş Arası Ergenlerin Benlik Saygısı ve Psikolojik Dayanıklılık Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Bilim Üniversitesi, İstanbul.
  • Seçer, İ., İlbay, A. B., Ay, İ., & Çiftçi, M. (2012). Yatılı İlköğretim Bölge Okullarındaki Öğrencilerin Benlik Saygılarının İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 1(3), 61-73.
  • Serebryakova, T. A., Morozova, L. B., Kochneva, E. M., Zharova, D. V., Skitnevskaya, L. V. & Kostina (2016). The Problem of Socio-Psychological Adjustment of Personality in the Scientists’ Studies. International Journal of Environmental & Science Education, 11 (11), 4706-4715.
  • Sungur, G. (2010). İlköğretim Birinci Sınıfa Devam Eden Çocukların Sosyal Uyum ve Becerilerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Sungur, O. (2016). Korelasyon Analizi. Ş. Kalaycı, (Ed.), SPSS Uyguamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (7. Basım) içinde (116- 125). Ankara: Asil Yayıncılık.
  • Tapmaz, Ç. (2012). Halk Oyunları Çalışmalarının İlköğretim Beşinci Sınıf (10-11 Yaş Gurubu) Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerine Etkisi Üzerine Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Tutal, Ö. (2013). İlk Okuma-Yazma Öğrenmede Okula Başlama Yaşının Okuma-Yazma Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. (B. Oral, Dü.) Diyarbakır.
  • TÜİK. (2017). Evlilik ve Boşanma İstatistikleri. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü Haber Bülteni, 26642.
  • Türedi, E. (2015). Özyeterlik, Benlik Saygısı Ve Atılganlık Düzeyi İlişkisi -Cinsiyet ve Deneyim Süresi Açısından Resmi Okul Ve Özel Okul Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Toros Üniversitesi, Mersin.
  • Uğurlu, F. M. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Sportif Faaliyetlere Katılım Düzeyi İle Sosyal Uyum Ve İletişim Becerilerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Uz- Baş, A. (2003). İlköğretim 4 ve 5. Sınıflarda Okuyan Öğrencilerin Sosyal Becerileri ve Okula Uyumu ile Depresyon Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Ünlü, F. (2015). Ebeveyni Boşanmış Bireylerde Benlik Saygısı, Yalnızlık ve Bağlanma Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, İstanbul.
  • Yavuzer, H. (2003). Eğitim ve Gelişim Özellikleriyle Okul Çağı Çocuğu. (9. Baskı). İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Yavuzer, H. (2004). Ana- Baba ve Çocuk. (17. Baskı). İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Yeğen, B. (2008). Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Uyumları İle Saldırganlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Kadıköy İlçesi Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniveristesi, İstanbul.
  • Yelsma, P.,& Yelsma, J. (1998). Self-Esteem and Social Respect Within The High School. The Journal Of Social Psychology, 138(4), 431-441.
  • Yılmaz, S., & Ekinci, M. (2001). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Benlik Saygısı ve Atılganlık Düzeyi Arasındaki İlişki. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 4(2), 1-10.
  • Yılmaz, E & Tepeli, K. (2013). 60-72 Aylık Çocukların Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Duyguları Anlama Becerileri Açısından İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 17(2), 117-130.
  • Yücel, Y. (2013). Ortaokul Öğrencilerinin Algıladıkları Anne-Baba Tutumlarının, Benlik Saygısı ve Öğrenilmiş Çaresizlik İle İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Arel Üniversitesi, İstanbul.
There are 68 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Alper Çuhadaroğlu

Sevda Çelik This is me

Publication Date March 20, 2019
Submission Date June 22, 2018
Published in Issue Year 2019 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Çuhadaroğlu, A., & Çelik, S. (2019). 2012- 2013 Yılında 60-66 Ay Arasında Ve 66 Ay Üzerinde Birinci Sınıfa Başlamış Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeyleri Ve Benlik Saygılarının Karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 109-128. https://doi.org/10.32709/akusosbil.435662

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.


Please Click for all Issues of the Journal.