The
human factor in each service business has a very important position in
effectiveness, efficiency and achieving goals of establishments. The animation
department in the hotels plays also very important role so as to influence the
decision-making process of customers and their loyalty to hotels. However, the animation staff working in this
department should work in accordance with business ethics and morale as they
are in close contact with the consumer. Furthermore, the animation staff can be
considered as a “recreational leader” which leads to the recreational
activities in hotels. The aim of this research is to determine the relationship
between recreational leadership attitudes and views of business ethics of the
animation staff. For this purpose, the data is collected by questionnaire which
applied on 580 animateurs working in 65 resort hotels in Antalya, Muğla and
Aydın. According to results of analysis, there was a significant relationship
between recreational leadership attitude and business ethics of participants.
Her hizmet sektöründeki
insan faktörü, işletmelerin etkinlik, verimlilik ve hedeflerine ulaşma
konusunda çok önemli bir konuma sahiptir. Otellerdeki animasyon departmanı da
müşterilerin karar alma süreçlerini ve otellere olan bağlılıklarını etkilemede
oldukça önemli bir rol oynamaktadır. Bununla birlikte, bu bölümde çalışan
animasyon personeli, tüketici ile yakın temas halinde oldukları için iş etiği
ve ahlakına uygun olarak çalışmalıdır. Bununla birlikte, animasyon personeli
otellerde rekreasyon faaliyetlerine öncülük eden “rekreasyon liderleri” olarak
kabul edilmektedir. Bu araştırmanın amacı, animasyon personelinin rekreasyon liderlik
tutumları ile iş etiği görüşleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaç
doğrultusunda araştırma verileri, Antalya, Muğla ve Aydın'da faaliyet gösteren
65 otelde çalışan toplam 580 animatöre uygulanan anket formu ile toplanmıştır.
Analiz sonuçlarına göre, katılımcıların rekreasyon liderlik tutumları ile iş
etiği görüşleri arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Public Relations - Communication |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Submission Date | May 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.