One of the reasons for failure in writing in English is writer’s block. Although many studies suggest several techniques such as brainstorming, researching, outlining, knowing about revision to overcome writer’s block, there are limited number of experimental studies. Therefore, this study aims to examine the effect of Process Writing Approach, which is addressed as a suggestion in other studies in the literature, on writer’s block. In this experimental study with One Group Pretest-Posttest Research Design, the writer’s block levels of 46 participants studying at the first class of the department of Translation and Interpretation in English were measured with the questionnaire developed by Mike Rose. Then, the participants wrote an academic essay at the end of the process in which they theoretically and practically experienced Process Writing Approach. The same questionnaire was used to determine whether the participants had writer’s block during this process. At the end of the comparison of the obtained data with Paired Sample T-Test, it was found that there is a significant difference between pretest and posttest, in favor of posttest. Consequently, Process Writing Approach is considered efficient in increasing the success and quality in writing since it is found effective in overcoming writer’s block.
Bu çalışmanın ilk hali 17-18.12.2021 tarihinde İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi tarafından çevrimiçi olarak düzenlenen 7. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı’nda sözlü bildiri olarak sunulmuştur.
Öğrencilerin İngilizce yazma dersinde başarılı olamamalarının sebeplerinden biri de yazma tutukluğu yaşamalarıdır. Öğrenciler; dilbilgisi, sözcük bilgisi, yazım bilgisi gibi çeşitli bilgi eksikliği, planlama stratejilerinden yoksun olma, düzeltme yapma konusunda yanlış bilgilere sahip olma, stres yaşama, verilen zamanın yetersiz olduğunu düşünme, konuyu ilgi çekici bulmama gibi pek çok nedenden dolayı yazma tutukluğu yaşayabilmektedir. Pek çok çalışmada beyin fırtınası, araştırma yapmak, taslak plan oluşturmak, düzeltme konusunda bilgilenmek gibi tekniklerin yazma tutukluğunu gidermede etkili olduğu önerilse de bu konudaki deneysel çalışmaların sayısı azdır. Bu nedenle, bu çalışmada diğer çalışmalardaki önerilerin işaret ettiği Süreç Odaklı Yazma Yaklaşımının yazma tutukluğunu giderme konusunda etkili olup olmadığının araştırılması amaçlanmıştır. Deneysel araştırma modellerinden Tek gruplu Öntest-Sontest Modelinin uygulandığı bu çalışmada İngilizce Mütercim-Tercümanlık Anabilim Dalında 1. sınıfta öğrenim gören 46 öğrencinin tutukluk düzeyleri Mike Rose tarafından geliştirilen ölçek ile ölçülmüştür. Sonrasında, Süreç Odaklı Yazma Yaklaşımının kuramsal ve uygulamalı olarak öğretildiği öğretim süreci uygulanarak öğrencilerin akademik düzeyde bir metin yazmaları sağlanmıştır. Öğrencilerin bu süreç boyunca tutukluk yaşayıp yaşamadıkları aynı ölçek ile tekrar ölçülmüştür. İki ölçümden elde edilen veriler İlişkili Örneklemler T-Testi ile karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırma sonucunda sontest lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, Süreç Odaklı Yazma Yaklaşımının yazma tutukluğunu gidermede etkili olduğu anlaşıldığı için yazma derslerinde bu yaklaşımın kullanılmasının yazma başarısını ve kalitesini artıracağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Studies (Other) |
Journal Section | Language and Literature |
Authors | |
Publication Date | September 26, 2023 |
Submission Date | February 10, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 25 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.