Higher education students in Istanbul was nearly one
million in 2017-2018 academic year, which is more than some countries’
population. It is known that a portion of them are coming to Istanbul from all
around Turkey. These student travel to their hometowns regularly, and their
preferences are thought to be essential for traveling companies. This research
offers an insight to these companies when they provide campaigns for marketing
purposes to university students. The aim of this paper is to investigate
intercity traveling preferences of engineering students in Marmara University.
A survey with 9 sections and 26 questions is conducted on 260 engineering
students. Apart from demographics, the students answered questions on their
most frequently visited cities, preferred mode of transportation, companies
they choose while traveling, ticket purchase preferences, and problems that
they come across during intercity travel. Note that, only categorical variables
are collected for this study and students’ attitude on choosing the traveling
mode isn’t projected hereby. Former analysis conducted on survey data is
descriptive statistical analysis, following are chi-square tests for
independence of several cross variables. Latter analysis consists of
Hierarchical Dendrogram, Agglomeration Schedule and K-means algorithm. Ward’s
linkage is used for Agglomeration Schedule. Elbow point is indicated at 222nd
point, using this value the number of clusters for K-means algorithm is
selected 6. Finally, the engineering students are classified into 6 clusters
and their cluster characteristics are provided.
İstanbul’da yüksek öğrenim okumakta olan öğrenci sayısı 2017-2018 eğtim-öğretim yılında yaklaşık 1 milyona ulaşmıştır. Bu sayı bazı ülkelerin nüfusundan daha fazladır. Bu öğrencilerin bir kısmının Türkiye’nin dört bir yanından geldiği de bilinen bir gerçektir. Bu öğrenciler, düzenli olarak kendi memleketlerine seyahat etmektedir ve seyahat tercihleri de seyahat firmaları tarafından başlıca unsurlardan biri olarak görülmektedir. Bu çalışma; bahsedilen seyahat firmalarının, yüksek öğrenim öğrencilerine yönelik pazarlama amaçlı çalışmalarında kullanabileceği bir içgörü sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı Marmara Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan mühendislik öğrencilerinin şehirlerarası seyahat tercihlerini araştırmaktır.
Bu çalışmada, 260 mühendislik öğrencisine 26 soru ve 9 bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. Demografik bilgilerin haricinde, öğrenciler; en çok seyahat edilen şehirler, tercih edilen seyahat türü, seyahat sırasında tercih edilen firmalar, seyahat bileti satın alma tercihleri ve şehirlerarası seyahat ederken karşılaştıkları problemler hakkında sorular yanıtladılar. Dikkat edilmesi gereken bir nokta, bu çalışma için sadece kategorik değişkenlerin kullanılmış olduğu dikkate alınmalıdır ve öğrencilerin seyahat tercihleri ile ilgili tutumlarının sonuç olarak dikkate alınmadığı göz önünde bulundurulmalıdır.
İlk olarak anket verisinde yapılan analizler; betimsel istatistiksel analizler ve ardından çeşitli değişkenlerin bağımsızlık durumu için yapılan chi-kare testlerinden oluşmaktadır. Sonrasında yapılan analizler Hiyerarşik Dendogram, Yığılma Tablosu ve K-ortalama algoritmasını içermektedir. Yığılma Tablosu için Ward’ın bağlanımı kullanılmıştır. Dirsek noktası 222. noktada işaretlenmiştir. Bu değeri kullanarak, K-means algoritmasındaki küme sayısı 6 olarak belirlenmiştir. Son olarak, mühendislik öğrencileri 6 küme içerisinde sınıflandırılmıştır ve bu kümelerin özellikleri verilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2019 |
Submission Date | May 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |