Main purpose of this research is contributing to literature in the field by identifying the relationship amongst entrepreneurship trends, authentic leadership and perception of self-efficacy. In the study quantitative method was used. The data was collected by survey forms. The survey respondents were the blue-collar employees of 2 four-star hotels and a five-star hotel located in Kemer region (Antalya). The research phase and the sample of the study includes 240 and 130 employees respectively. The hypothesis related to the topic was developed and for testing the hypothesis correlation and multiple regression test analysis were conducted. The results of the hypothesis tests proved to have reasonable links between the variables.
Bu araştırmanın temel amacı, otantik liderlik, girişimcilik eğilimleri ve özyeterlilik algısı arasındaki ilişkileri tespit ederek etki düzeyine göre alandaki yazınlara katkıda bulunmaktır. Literatür taraması sonucunda bu değişkenlere yönelik sınırlı sayıda çalışmaların olması, bu çalışmayı önemli kılan bir faktör olmuştur. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler anket yolu ile elde edilmiştir. Araştırma anketi Antalya ilinin Kemer ilçesinde faaliyet gösteren 2 dört yıldızlı ve 1 beş yıldızlı mavi yakalı otel çalışanlarına uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini 240, örneklemini 130 çalışan kapsamaktadır. Konuya ilişkin hipotezler geliştirilmiş ve hipotezleri test etmek için korelasyon, çoklu regresyon testi analizleri uygulanmıştır. Hipotez testleri sonucu değişkenler arasındaki olumlu ilişkilerin olduğu belirlenmiştir ve hipotezler kabul edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Finance |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2022 |
Acceptance Date | December 13, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 1 |