In this article, firstly, the differences of Covid-19 emergency remote teaching period with distance
education and online learning are emphasized. Then, the importance of evaluating this period
and possible future directions in education (using technology more effectively in face-to-face
education, making blended education a regular part of the lessons and being ready for distance
education in an emergency) are emphasized. In the last section, some prominent issues in this
period such as technology integration, teacher presence, social presence, autonomy, flipped
learning, blended learning, course hours, professional development, online learning communities,
screen times, digital literacy, netiquette, digital divide, equality in education, universal design,
culture of criticism and debate, educational theory-philosophy, have been examined and
suggestions are made regarding these issues.
cornavirus covid-19 digital divide distance edcucation emergency remote teaching equality professional development universal design
Bu yazıda, öncelikle Covid-19 acil uzaktan öğretim döneminin uzaktan eğitim ve çevrim içi
öğrenmeyle farkları üzerinde durulmuştur. Daha sonra, bu dönemin değerlendirilmesinin önemi
ve eğitimde bundan sonraki olası doğrultular (yüz yüze eğitimde teknolojiyi daha etkili kullanma,
harmanlanmış eğitimi derslerin olağan parçası haline getirme ve acil bir durumda uzaktan eğitimöğretime hazır olma) üzerinde durulmuştur. Son bölümde, teknoloji entegrasyonu, öğretmenin
varlığı, sosyal varlık, otonomi, ters yüz öğrenme, harmanlanmış öğrenme, ders saatleri, mesleki
gelişim, çevrim içi öğrenme toplulukları, ekran süreleri, dijital okuryazarlık, internet etiği, dijital
bölünme, eğitimde eşitlik, evrensel tasarım, eleştiri-tartışma kültürü, eğitim teorisi-felsefesi gibi bu
dönemde öne çıkan bazı hususlar irdelenmiş ve bu hususlarla ilgili öneriler sunulmuştur.
acil uzaktan öğretim covid-19 dijital bölünme eşitlik evrensel tasarım koronavirüs mesleki gelişim uzaktan eğitiim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Special Education and Disabled Education |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2020 |
Submission Date | August 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 1 |