Research Article
BibTex RIS Cite

Akademik Danışmanlık ve Nitel Araştırma Eğitimi Programının Genç Araştırmacıların Proje Önerisi Hazırlama Becerisine Etkisi

Year 2017, Volume: 3 Issue: 1, 1 - 11, 15.01.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı; akademik danışmanlık ve nitel araştırma programının, lisansüstü eğitimini sürdüren genç araştırmacıların, proje önerisi hazırlama becerisine etkisinin incelenmesidir. Bu kapsamda, 2016 yılında Amasya ilinde gerçekleştiri¬len ve Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği (FEAD) tarafından düzenlenen “Akademik Danışmanlık ve Nitel Araştırma” eğitimine katılan toplam 20 lisansüstü eğitim alan araştırmacı bu çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Çalışma öntest–sontest yarı deneysel desende tasarlanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler araştırmacı tarafından hazırlanan “Proje Önerisi Hazırlama Becerisi Değerlendirme Ölçeği”ne göre analiz edilerek değerlendirilmiştir. Verilen eğitim programının katılımcıların nitel araştırma ve bilimsel araştırma önerisi yazma konusundaki yeterliklerini orta düzeyden iyi düzeye yükselmesini sağlamıştır. Bununla birlikte katılımcıların proje önerisi hazırlama becerisi düzeyinde verilen eğitim anlamlı farklılık oluşturmuştur. Diğer taraftan kış okulu süre açısından sınırlı olmasından dolayı uygulama boyutunun da programa dâhil edilmesi nitel araştırma becerileri açısından faydalı olacağı öngörülmektedir. Araştırma sonunda, akademik danışmanlık desteği ile lisansüstü eğitim alan araştırmacıların akademik seminer, çalıştay ve kongrelere katılımları teşvik edilerek lisansüstü öğrencilerin araştırma kültüründe olası eksikliklerin giderilmesi sağlanabileceği önerilmiştir.

References

The effect of Academic Counseling and Qualitative Education Program on the Project Proposal Skills of the Young Researchers

Year 2017, Volume: 3 Issue: 1, 1 - 11, 15.01.2017

Abstract

The purpose of this study is to investigate the effect of academic counseling and qualitative education program on the project proposal skills of the researchers attending to their postgraduate education. The sample of the study consists of 20 researchers getting M.A. education who participated in the education program held in Amasya in 2016 by Science Education and Researches Committee. The study was designed as pretest and post test semi experimental design method. The data obtained from the study was analyzed through a '' Scientific Literacy Evaluation Scale'' prepared by the researcher. With the given education, the mid-level ability of writing proposals of the researchers was raised to an adequate level and the education also contributed to make a meaningful difference at the level of participants' scientific literacy. On the other hand, it is foreseen that the including the winter school application into the program will be beneficial in terms of qualitative research skills as the time is limited. At the end of the research, it was suggested that the researchers who receive academic counseling support and get postgraduate degree education should attend academic seminars, workshops and congresses and help them to see their deficiencies on research culture.

References

There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Ali Sağdıç

Harun Çelik

Orhan Karamustafaoğlu

Publication Date January 15, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Sağdıç, A., Çelik, H., & Karamustafaoğlu, O. (2017). Akademik Danışmanlık ve Nitel Araştırma Eğitimi Programının Genç Araştırmacıların Proje Önerisi Hazırlama Becerisine Etkisi. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-11.
AMA Sağdıç A, Çelik H, Karamustafaoğlu O. Akademik Danışmanlık ve Nitel Araştırma Eğitimi Programının Genç Araştırmacıların Proje Önerisi Hazırlama Becerisine Etkisi. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. January 2017;3(1):1-11.
Chicago Sağdıç, Ali, Harun Çelik, and Orhan Karamustafaoğlu. “Akademik Danışmanlık Ve Nitel Araştırma Eğitimi Programının Genç Araştırmacıların Proje Önerisi Hazırlama Becerisine Etkisi”. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 3, no. 1 (January 2017): 1-11.
EndNote Sağdıç A, Çelik H, Karamustafaoğlu O (January 1, 2017) Akademik Danışmanlık ve Nitel Araştırma Eğitimi Programının Genç Araştırmacıların Proje Önerisi Hazırlama Becerisine Etkisi. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 3 1 1–11.
IEEE A. Sağdıç, H. Çelik, and O. Karamustafaoğlu, “Akademik Danışmanlık ve Nitel Araştırma Eğitimi Programının Genç Araştırmacıların Proje Önerisi Hazırlama Becerisine Etkisi”, Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, vol. 3, no. 1, pp. 1–11, 2017.
ISNAD Sağdıç, Ali et al. “Akademik Danışmanlık Ve Nitel Araştırma Eğitimi Programının Genç Araştırmacıların Proje Önerisi Hazırlama Becerisine Etkisi”. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 3/1 (January 2017), 1-11.
JAMA Sağdıç A, Çelik H, Karamustafaoğlu O. Akademik Danışmanlık ve Nitel Araştırma Eğitimi Programının Genç Araştırmacıların Proje Önerisi Hazırlama Becerisine Etkisi. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2017;3:1–11.
MLA Sağdıç, Ali et al. “Akademik Danışmanlık Ve Nitel Araştırma Eğitimi Programının Genç Araştırmacıların Proje Önerisi Hazırlama Becerisine Etkisi”. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, vol. 3, no. 1, 2017, pp. 1-11.
Vancouver Sağdıç A, Çelik H, Karamustafaoğlu O. Akademik Danışmanlık ve Nitel Araştırma Eğitimi Programının Genç Araştırmacıların Proje Önerisi Hazırlama Becerisine Etkisi. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2017;3(1):1-11.