Yazın
dersleri hedef kültürün öğrenenlere tanıtımı açısından yabancı dil derslerinde
önemli bir role sahiptir. Yazınsal metinler aracılığıyla öğrenciler hem hedef
dilin kültürünü tanıyabilir hem de çeşitli dilsel üsluplar aracılığıyla ortaya
çıkan dil kullanımlarının da farkına varabilirler. Medya ve iletişim alanlarındaki
gelişmelerle birlikte ortaya çıkan Dijital Kuşak, okumaya yönelik eğilimleri ve
ilgi alanları bağlamında kendilerinden önceki kuşak ile farklılıklar göstermektedir.
Yabancı dil öğretiminde hedef kitleyi özellikle bu yeni dijital kuşağın gençlerinin
oluşturduğu dikkate alınacak olursa yazın derslerinde irdelenecek eserlerin kültür
öğrenimi bağlamında bu genç kuşağın ilgi alanlarıyla uyumluluk göstermesi
zorunluluk halini almıştır denebilir. Buradan hareketle çalışmada gençlik alt kültürlerinin
yazınsal metinler ve hipermetinler aracılığı ile yazın derslerindeki işlevselliği
irdelenmeye çalışılacaktır. Bu bağlamda çalışmada gençlik alt kültürü
özelliklerini taşıyan Türk-Alman yazını metinlerinden örnekler sunulacaktır.
Gençlere kendi alt kültürel değerlerini sunan yazınsal metinlerin ele alındığı
yazın derslerinin hem hedef kültürdeki yaşıtlarının da kültürel özelliklerini
tanımalarına katkı sağlaması hem de ders ortamlarında önemli bir etken olan isteklendirmeyi
de artırması bakımından çalışmanın önem taşıdığı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2019 |
Submission Date | October 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |