Müzik eğitiminin korolar
yoluyla yaygınlaşması düşüncesi son yıllarda gittikçe yaygınlaşmakta ve bu
alana yönelik öğretim yöntemleri üzerine çalışmalar artmaktadır. Müzik
eğitiminde yer almakta olan öğrenme alanları, koro eğitimine uyarlandığında hem
etkili bir müzik eğitiminin hem de etkili bir koro eğitiminin yürütülebileceği
düşünülmektedir. Bu düşünce doğrultusunda müzik öğretim yöntemlerinin koro
eğitimine nasıl uyarlanabileceği ve koro eğitimi içerisinde bu yöntemlerin
kullanımının yararları araştırılmak istenmiştir. Dalcroze Yöntemi ise müzik
öğretim yöntemleri arasında en eskisi olmanın yanında üzerinde çalışma ve
araştırmaların daha az olduğu bir yöntemdir. Hareket ve dans odaklı bu yöntem
öğrencilerin müziği bütün bedenlerinde hissetmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Bu araştırma, sosyal paylaşım sitesi olan YouTube
üzerinde paylaşılmış, Dalcroze Yönteminin kullanıldığı videolarda “müziksel
algı ve bilgilenme” öğrenme alanına yönelik öğelerin irdelenmesi yoluyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırma deneysel çalışmaların yapılmamış olması
nedeniyle keşfedici yöntemlere dayalı olarak internet üzerinden erişilen
videolar üzerinden yürütülmüştür. İzlenen videolarda müzik eğitiminin öğrenme
alanları arasında yer alan “müziksel algı ve bilgilenme”ye yönelik unsurlar
çözümlenmeye ve bu videolarda ne şekilde yer aldığı anlaşılmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2018 |
Acceptance Date | August 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 8 |