Research Article
BibTex RIS Cite

Sinemada Müzik Kullanımı Bağlamında Theodoros Angelopoulos’un “Ağlayan Çayır” Filmi Üzerine Bir İnceleme

Year 2019, Volume: 5 Issue: 10, 27 - 36, 30.06.2019

Abstract

Sinema, edebiyatı, müziği, tiyatroyu, mimariyi, resmi vb. sanat dallarını
içinde barındıran bir sanattır. Bunları içinde bulundurmak ile birlikte, yeni
bir anlatım dili oluşturarak sanat halini kazanmıştır. Filmin anlatı yapısında
ve dilinde müzik, önemli bir konuma sahiptir. Film müziği, filmin anlatımında
bütünleyici, destekleyici bir unsurdur. Filmde işlenen konu, filmin tematik
yapısı, anlatılmak ya da yaratılmak istenen duygu, karakterlerin psikolojik
özellikleri, zamanın ve mekanın ruhu, atmosferi ile filmde kullanılan müzik
arasında nasıl bir bağ ve uyum söz konusudur? Çalışmada bu soruya yanıt
aranmaktadır. Filmde müzik kullanımına örnek olarak,
Theodoros
Angelopoulos
’un “Ağlayan Çayır” (2004) filmi
incelenmektedir. Filmin müzikleri Eleni Karaindrou’ya aittir.
  
 



Tarama modelini esas alan betimsel çalışmada,
içerik analizi tekniği kullanılacaktır. Ayrıca yapılandırılmış görüşme ile film
müziği üzerine tespitler, alandaki bir uzman ile görüşülerek
değerlendirilecektir. Bu bağlamda yukarda ifade edilen filmin anlatım yapısı ve
duygu atmosferi ile film müziği arasındaki uyum tespit edilmeye
çalışılmaktadır. 
Cinema is an art that
contains art branches such as literature, music, theater, architecture,
painting, etc. Besides, creating a new narrative language, it has relevantly
gained an art form. The music has an important position in the narrative
structure and language of the film. Film music is complementary, supporting
element for the presentation of a film. What type of a relation and a coherence
among the subject of the film, the thematic structure of the film, the emotion
desired to be told or to be created, the psychological characteristics of the
characters,the spirit and atmosphere of time and space and the music used in
the film? In this study, the reply of this question will be focused on. For an
example of the music usage in a film, the film named “The Weeping Meadow”
(2004) belonged to Theodoros Angelopoulos is examined. The owner of the film
songs is Eleni Karaindrou.



            Content
analysis technique will be used in descriptive study based on scanning model.
In addition, the film music will be evaluated with an expert in the field with
a structured interview. In this context, it is tried to determine the harmony
between the narrative structure and theatmosphere of emotion in the relevant
film and its music. 

 

References

  • Adanır, O. (1994). Sinemada Anlam ve Anlatım, Kitle Yayınları, Ankara Erdoğan, B. S. (2005). Sinema ve Müzik, Erk Yayınları, Ankara Fainaru, D. (2006). “Ve Her Şey Hakkında” Theo Angelopoulos, Der. Dan Fainaru, Çev. Mehmet Harmancı, Agora Kitaplığı, İstanbul Graham, D. (2006). “Benim Yüzyılımın Kişisel Bir Değerlendirmesi: Ağlayan Çayır” Theo Angelopoulos, Der. Dan Fainaru, Çev. Mehmet Harmancı, Agora Kitaplığı, İstanbul Gray, S. (2006). “Teknoloji İlerlerken Vicdan Berraklığını Yitir: Ağlayan Çayır” Theo Angelopoulos, Der. Dan Fainaru, Çev. Mehmet Harmancı, Agora Kitaplığı, İstanbul Öngören, M. T. (1996). Senaryo ve Yapım, I. Kitap, Alan Yayıncılık, İstanbul Pala Güzel, Ş. (2016) İmge, Metafor, Alegori Üçlü Sarmalında Bir Sine-Anthropologue: Theodoros Angelopoulos, Folklor/Edebiya Dergisi, Cilt: 22, sayı: 86, 2016/2, (45-58) Tarkovski, A. (2008). Mühürlenmiş Zaman, Çev. Füsun Ant, 3. B., Agora Kitaplığı, İstanbul Thomas, T. (1997). Music For The Movies, Silman-James Press, Losangeles
Year 2019, Volume: 5 Issue: 10, 27 - 36, 30.06.2019

Abstract

References

  • Adanır, O. (1994). Sinemada Anlam ve Anlatım, Kitle Yayınları, Ankara Erdoğan, B. S. (2005). Sinema ve Müzik, Erk Yayınları, Ankara Fainaru, D. (2006). “Ve Her Şey Hakkında” Theo Angelopoulos, Der. Dan Fainaru, Çev. Mehmet Harmancı, Agora Kitaplığı, İstanbul Graham, D. (2006). “Benim Yüzyılımın Kişisel Bir Değerlendirmesi: Ağlayan Çayır” Theo Angelopoulos, Der. Dan Fainaru, Çev. Mehmet Harmancı, Agora Kitaplığı, İstanbul Gray, S. (2006). “Teknoloji İlerlerken Vicdan Berraklığını Yitir: Ağlayan Çayır” Theo Angelopoulos, Der. Dan Fainaru, Çev. Mehmet Harmancı, Agora Kitaplığı, İstanbul Öngören, M. T. (1996). Senaryo ve Yapım, I. Kitap, Alan Yayıncılık, İstanbul Pala Güzel, Ş. (2016) İmge, Metafor, Alegori Üçlü Sarmalında Bir Sine-Anthropologue: Theodoros Angelopoulos, Folklor/Edebiya Dergisi, Cilt: 22, sayı: 86, 2016/2, (45-58) Tarkovski, A. (2008). Mühürlenmiş Zaman, Çev. Füsun Ant, 3. B., Agora Kitaplığı, İstanbul Thomas, T. (1997). Music For The Movies, Silman-James Press, Losangeles
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hakan Yılmaz 0000-0003-3039-4605

Publication Date June 30, 2019
Acceptance Date July 1, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 10

Cite

APA Yılmaz, H. (2019). Sinemada Müzik Kullanımı Bağlamında Theodoros Angelopoulos’un “Ağlayan Çayır” Filmi Üzerine Bir İnceleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 5(10), 27-36.
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.