Bu araştırmanın amacı 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programının kazanım, içerik, eğitim durumu ve değerlendirme ögeleri bakımlarından sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir. Araştırma ile ilgili nicel veriler 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Kişisel Bilgi Formu ve Bulut (2006) tarafından geliştirilen “Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı Ölçeği” ile toplanmış ve araştırma sırasında Bolu ili evreninde görev yapan (n=281) sınıf öğretmeni ölçeği cevaplamıştır. Araştırmadan elde edilen nicel verilerin analizi için t- testi ve Kruskall Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda 4. ve 5. sınıflarda görevli sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi programının kazanım, kapsam ve değerlendirme ögelerine ilişkin görüşlerinin “orta” düzeyde olduğu, eğitim durumu ögesine ilişkin görüşlerinin ise “çok” düzeyinde olduğu saptanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin görüşleri ile cinsiyetleri, görev yapılan yerleşim yeri, öğrenim durumu, mesleki hizmet yılı ve sınıflarındaki öğrenci sayısı arasında anlamlı bir farklılık olmadığı bulunmuştur.
Sosyal bilgiler dersi öğretim programı program ögeleri program değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)