BibTex RIS Cite

2007 Ortaöğretim Fizik Programına Uygun Ders Kitaplarındaki Elektrik, Manyetizma ve Elektronik Konularının İncelenmesi

Year 2015, Volume: 4 Issue: 2, 262 - 292, 04.12.2015

Abstract

 

Araştırmada, 2007 Ortaöğretim Fizik Programı doğrultusunda hazırlanan 9.-12. sınıf fizik ders kitaplarındaki Elektrik, Manyetizma ve Elektronik ünitelerine yönelik olarak dört problem temelinde ve öğretim programı-ders kitabı uyumu bağlamında incelemeler yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma tekniğine dayalı tarama modelidir. Araştırma problemlerine yönelik olarak katılımcıların ders kitaplarını inceleyerek oluşturdukları raporlar, öğretmen adayları tarafından hazırlanan kitap inceleme raporları, öğretmen ve öğretmen adayları görüşlerini yansıtan bildiriler veri toplama araçlarını oluşturmaktadır. Bunlar üzerinde doküman analizi gerçekleştirilmiştir. Lise fizik ders kitaplarında yer alan ilgili ünitelerin, fizik öğretim programına uygun hazırlandığı, etkinlik-kazanım uyumu ile öğrenci merkezli, etkinlik ve bağlam temelli olma ilkeler açısından ilgili ünitelerde önemli bir eksikliğin olmadığı sonucuna varılmıştır. Kimi etkinliklerin ise daha ilgi çekici ve öğretici etkinliklerle değiştirilmesinin yararlı olacağı düşünülmektedir.  9. ve 10. sınıflardaki Elektrik konuları ile  9. ve 11. sınıflardaki Manyetizma  konuları arasında sarmallık görülürken,  yalnızca 12. sınıfta okutulan Elektronik konuları için sarmallık söz konusu değildir. Öğretim programının sarmal yapısına uygunluk açısından 11. sınıf manyetizma konularının 10. sınıfa yayılması önerilmiştir. Ölçme ve değerlendirme uygulamalarında çok önemli eksiklikler bulunmaktadır. Doğru-yanlış ve boşluk doldurma soruları ancak bilgi ve kavrama basamağında sorular içerdiğinden bu soruların niteliğinin bilişsel alanın tüm basamaklarını içerecek biçimde geliştirilmesi gerekmektedir. Kitaplardaki ünite sonu soruları; önce temel kavramlar ve özellikleri, daha sonra problem çözme becerileri ve en sonda kavramlar arası ilişkiler sırasındadır. Bu sıralama yerine; kavramların özellikleri ve aralarındaki ilişkileri pekiştiren boşluk doldurma, doğru-yanlış, tanılayıcı dallanmış ağaç ve kavram haritası önce verildikten sonra açık uçlu sorular ile çoktan seçmeli soruların sıralanması; ayrıca soruların, bilişsel alan yanında duyuşsal ve devinişsel alanları da kapsaması önerilmektedir.

 

Year 2015, Volume: 4 Issue: 2, 262 - 292, 04.12.2015

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Nevzat Kavcar

Kürşat Koyuncu This is me

Zafer Özen This is me

Çağatay Yıldız

Umut Mert Kara This is me

Publication Date December 4, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Kavcar, N., Koyuncu, K., Özen, Z., Yıldız, Ç., et al. (2015). 2007 Ortaöğretim Fizik Programına Uygun Ders Kitaplarındaki Elektrik, Manyetizma ve Elektronik Konularının İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 262-292.
AMA Kavcar N, Koyuncu K, Özen Z, Yıldız Ç, Kara UM. 2007 Ortaöğretim Fizik Programına Uygun Ders Kitaplarındaki Elektrik, Manyetizma ve Elektronik Konularının İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. December 2015;4(2):262-292.
Chicago Kavcar, Nevzat, Kürşat Koyuncu, Zafer Özen, Çağatay Yıldız, and Umut Mert Kara. “2007 Ortaöğretim Fizik Programına Uygun Ders Kitaplarındaki Elektrik, Manyetizma Ve Elektronik Konularının İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4, no. 2 (December 2015): 262-92.
EndNote Kavcar N, Koyuncu K, Özen Z, Yıldız Ç, Kara UM (December 1, 2015) 2007 Ortaöğretim Fizik Programına Uygun Ders Kitaplarındaki Elektrik, Manyetizma ve Elektronik Konularının İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 2 262–292.
IEEE N. Kavcar, K. Koyuncu, Z. Özen, Ç. Yıldız, and U. M. Kara, “2007 Ortaöğretim Fizik Programına Uygun Ders Kitaplarındaki Elektrik, Manyetizma ve Elektronik Konularının İncelenmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 4, no. 2, pp. 262–292, 2015.
ISNAD Kavcar, Nevzat et al. “2007 Ortaöğretim Fizik Programına Uygun Ders Kitaplarındaki Elektrik, Manyetizma Ve Elektronik Konularının İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4/2 (December 2015), 262-292.
JAMA Kavcar N, Koyuncu K, Özen Z, Yıldız Ç, Kara UM. 2007 Ortaöğretim Fizik Programına Uygun Ders Kitaplarındaki Elektrik, Manyetizma ve Elektronik Konularının İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015;4:262–292.
MLA Kavcar, Nevzat et al. “2007 Ortaöğretim Fizik Programına Uygun Ders Kitaplarındaki Elektrik, Manyetizma Ve Elektronik Konularının İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 4, no. 2, 2015, pp. 262-9.
Vancouver Kavcar N, Koyuncu K, Özen Z, Yıldız Ç, Kara UM. 2007 Ortaöğretim Fizik Programına Uygun Ders Kitaplarındaki Elektrik, Manyetizma ve Elektronik Konularının İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015;4(2):262-9.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)