Amaç: Tıbbi hataların önlenmesinde, öğrencilerin yetkinliğini arttırabilmek için simülasyon kullanımı yaygınlaşmaktadır. Çalışmada simülasyon tabanlı eğitimin ebelik öğrencilerinin tıbbi hata yapma eğilimleri ve hasta bakım davranışlarını algılamaları üzerine etkisini belirlemek amaçlandı.
Yöntem: Çalışma tek körlü, prospektif ve randomize kontrollü olarak yürütüldü. Çalışmaya deney ve kontrol gruplarında 60 olmak üzere toplam 120 öğrenci dâhil edildi. Veri toplamada bireysel bilgi formu, Tıbbi Hata Eğilim ve Bakım Değerlendirme Ölçekleri kullanıldı. Veriler Mann Whitney-U testi, Bağımsız gruplarda t testi, pearson, spearman korelasyon testleri ve regresyon testi ile değerlendirildi. Testlerde p<0.05 değeri istatistiksel olarak anlamlı kabul edildi.
Bulgular: Çalışmaya dahil edilen deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında sosyo-demografik değişkenler (gelir düzeyi, aile tipi, anne ve baba eğitimi) benzerdi (p>0.05). Öğrencilerin Bakım Değerlendirme ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları deney ve kontrol grupları için sırasıyla 309.15±17.58, 255.42±44.00 olarak saptandı. Deney ve kontrol grupları için Tıbbi hataya eğilim puan ortalamaları ise sırasıyla 201.25±31.09, 146.08±37.89 bulundu (p=0.000). Tıbbi hata yapmaya eğilim oranının kontrol grubunda deney grubuna göre 2.734 kat arttığı bulunmuştur. Deney grubunun bakım davranışlarını uygulama sıklığının ve algılamalarının oranının ise kontrol grubuna göre 3.577 kat olumlu yönde arttığı saptanmıştır.
Sonuç: Çalışmada simülasyon tabanlı eğitim, ebelik öğrencilerinin tıbbi hataya eğilimlerini azalttığı ve bakım davranışlarına yönelik algılarını arttırdığı görülmüştür. Ebelik mesleki eğitimi sırasında simülasyon tabanlı eğitim uygulamalarının kullanılması yetkin ve kalifiye meslek üyelerinin yetişmesinde önem arzetmektedir.
Destek alınmadı
-
Objective: The use of simulation is becoming widespread in order to increase the competence of students, especially in preventing medical errors. The study aimed to determine the effect of simulation-based training on midwifery students’ malpractice trends and perceptions of care behaviors.
Method: This study is a single blind, prospective, and randomized controlled trial. A total of 120 students, 60 in the experimental and control groups, were included in the study. The students were given theoretical training and practical training with simulation method. The data were collected using a personal information form, Medical Malpractice Tendency Scale and Caring Assessment Questionnaire. Data were evaluated with Mann Whitney-U test, independent groups t test, pearson, spearman correlation tests and regression test. A p value of <0.05 was considered statistically significant in the tests.
Results: Socio-demographic variables (income level, family type, and parental education) of the control and experimental groups were similar (p>.05). Mean scores of the students in the experimental and control groups from the caring assessment questionnaire were 309.15±17.58 and 255.42±44.00, respectively. The mean scores from the medical malpractice tendency scale were 201.25±31.09 and 146.08±37.89, respectively (p=.000). The results showed that the control group had medical malpractice tendencies 2.734 times more than the experimental group. However, the experimental group showed a 3.577 times higher rate of providing and perceiving care behaviors than the control group.
Conclusion: In the study, it was seen that simulation-based training reduced midwifery students' malpractice trends and increased their perceptions on care behaviors. The use of simulation-based training applications during midwifery profession training is important in raising competent and qualified professionals.
-
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | September 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.