Stratejik birlik, işletmelerin temelde rekabetçi güçlerini artırmak üzere başka işletme veya işletmelerle oluşturduğu ortaklık anlamına gelir. Ortak, aynı ülkeden olabileceği gibi yabancı ülke kaynaklı da olabilir. Birliği oluşturan şirketlerin aynı sektörde olmaları da gerekmez. Hatta bir pazarda birbirine rakip olan iki şirket başka bir pazarda işbirliğine gidebilmektedir. Son yıllarda etkisini gitikçe daha fazla hissettiren rekabet. ülkeler arasında mevcut olan ticari ve siyasi sınırların kalkması sonucu dev pazarların ortaya çıkması, Ar-Ge faaliyetlerinin kapsamının genişlemesi ve tek bir şirketin altından kalkamayacağı bir yük haline gelmesi, işletmelerin stratejik birlikler oluşturmalarının başlıca nedenlerini oluşturmaktadır.
Bu çalışmada stratejik birliklerin ne olduğu, neden kuruldukları, türleri, oluşum aşamaları ele alınacaktır. Ayrıca stratejik birliklerin kendilerinden beklenilen yararı neden her zaman sağlayamadıklarına değinilecek ve başarılı bir birlik oluşturabilmek için hangi noktalara önem verilmesi konusuna değinilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Araştırma Makalesileri |
Authors | |
Publication Date | December 1, 1997 |
Submission Date | January 31, 1997 |
Published in Issue | Year 1997 Volume: 13 Issue: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License since 2023.