Kullanıcıların ne istediği bilmek
sektörde ayakta kalabilmek için firmalar için en temel ihtiyaç. Konu bu derece
önemli olmasına rağmen nasıl yapılacağı yönde bilgilerimiz yetersiz veya dağınıktır.
Bu çalışmamızda farklı etnografik metotlar ile kullanıcıyı içsel dünyasıyla nasıl
tanınabileceği gösterilecek. Kullanıcıyı amaçsal, davranışsal, doğal ve
katılımcı perspektiflerinden tanıyarak gruplanan metotlar: mülakat, ortak
kurgulama, sessizce gözlem, bağlamsal sorgulama, kendini yerine koyma, konsiyerj,
radarınız da ne var, bir özellik satın alın, etno-kültürel yapaysallar,
projeksiyon-kolaj, sesli elekştiri, yüksek sesle düşünme, günlük tutma, gerilla
testi, öğrenme platformu, saha çalışmasıdır. Ayrıca makalede etnografide not
tutma teknikleri de empati haritaları yoluyla gösterilmiştir.
etnografi mülakat sessizce gözlem bağlamsal sorgulama kendini yerine koyma radarınız da ne var bir özellik satın alın günlük tutma etno-kültürel yapaysallar projeksiyon-kolaj
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |