Nabokov’un Rusça kaleme aldığı son romanı Cinnet, konusu itibariyle sanatçının diğer eserlerinden açıkça ayrılır. Dedektif tarzında kurgulanan ve F. M. Dostoyevski’nin birçok romanında ortaya koyduğu “büyük düşüncelerin” bir parodisi sayılan bu eserin yalancı, güvenilmez, kibirli ve egoist başkahramanı okuyucunun aklını karıştırmak için çeşitli yollara başvurur. Bu eserde başkahraman bir yanda mitomani derecesinde ruhsal sorunlar yaşarken diğer yanda bir sanatçı/yazar olduğu sanrısına kapılır. Skeptik düşüncelerle dolu karakterinin derinliklerinde saplantılar yaşayan başkahraman-anlatıcı German, aynı zamanda modernitenin bir temsilcisidir. İkizi olarak gördüğü Feliks’in yaşamı üstüne kurduğu planlar felsefi ve etik değerleri önemsemeyen German’ın gerçek bir sanatçı olduğunu kanıtlaması için bir okazyondur. Bu çalışmada, Nabokov’un Cinnet romanında narsistik örüntüler incelenecek ve German-Feliks ikilisi aracılığıyla eş-ikiz motifinin açılımı yapılacaktır.
Nabokov’s the latest Russian novel Despair radically differs from other works of the artist in terms of its subject. Written as detective style and is considered a parody of the "great ideas" revealed by F. M. Dostoyevsky, this novel’s the liar, untrustworthy, arrogant and egoistic protagonist-narrator disposes various ways to confuse the reader. On the one hand, he has mythomanic mental problems, on the other hand, has the delusion that he is an artist/writer. The protagonist-narrator Hermann, deep fully obsessed with full of skeptical thoughts, is also a representative of modernity. Hermann, not caring about philosophical and ethical values, makes plans on Felix’s life, which is an occasion for proving that he is a real artist. This current study aims to examine in Nabokov’s Despair novel narcistic patterns and explain co-peer motive through Hermann-Felix duality.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | May 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 16 |