Retrospective examination of children referred to the child development unit in hospital
Year 2024,
, 23 - 27, 30.04.2024
Ümmüşeyma Sertdemir
,
Osman Tayyar Çelik
Abstract
Aim: In this research it was aimed to reveal the profile of the service provided by examining the results of retrospective assessment of the children referred to the Child Development Unit in Malatya Training and Research Hospital.
Methods: Consultations requested for children referred to Child Development Unit at Malatya Training and Research Hospital between 01.06.2019 and 30.06.2022 were retrospectively assessment.
Results: Total of 1017 children were consulted to the Child Development Unit. 68.1% of the children for whom consultation is requested are boys and 31.9% are girls. Outpatient clinics requesting contultation are respectively Child and Adolescent Psychiatry Outpatient Clinic (46.3%; n=471) and Pediatric Diseases (21.6%; n=216) outpatient clinic. Reasons of transaction is most commen developmental evaluation (71.1%). In the Child Development Unit mostly AGTE was applied with a rate of 67.5%.According to the general developmental scanning results of the children who underwent the developmental scanning test, 63% were found to be abnormal, and when the M-CHAT-R results were examined, 30.4% of the children had a high risk of autism.
Conclusion: This study may be important and meaningful in terms of studies to be carried out on the Child Development Unit by revealing the characteristics of the children directed to the Child Developmentalist, who plays a role in the evaluation, monitoring and intervention of the development of children aged 0-18, and revealing the profile of the service provided.
References
- Akkaş, M., & Tozduman Yaralı, K. (2022). Bir devlet hastanesinde çocuk gelişimi birimine yönlendirilen konsültasyonların değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(1), 135-148.
- Bayraktar, V. (2018). Çocuğu tanıma ve değerlendirme. (O. S. Kesicioğlu, B. Yıldırım Hacıoğlu, Ed.). Erken çocuklukta çocuğu tanıma ve değerlendirme. Ankara: Eğiten Kitap.
- Demirci, A., & Kartal, M. (2012). Çocukluk dönemine ait önemli bir sorun: Gelişme geriliği ve erken tanının önemi. The Journal of Turkish Family Physician, 3(4), 1-6.
- Doğan-Keskin, A., & Bayhan, N. P. (2020). Çocuk gelişiminin dünü, bugünü ve yarını. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 4(3), 881-900.
- Doğan, A., & Baykoç, N. (2015). Türkiye’de bulunan üniversitelerin lisans programlarının çocuk gelişimi açısından incelenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 1(2), 425-432.
- Emre, O., Uyar, A. G., Çalışkan, Z., & Ulutaş, A. (2018). Bir eğitim ve araştırma hastanesinde çocuk gelişimi birimine yönlendirilen konsültasyonların değerlendirilmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 69-73.
- Gadner, J. M., & Gardiner, W. H. (2015). Çocuk ve ergen gelişimi (B. Onur, Çev.). Ankara: İmge.
- Kara Uzun, A., & Yıldız Akkuş, S. (2020). Sosyal pediatri polikliniğinden çocuk gelişimi birimi’ne yönlendirilen çocukların dosyalarının birime yönlendirilme nedenleri, değerlendirme sonuçları ve sosyo-demografik özellikleri açısından incelenmesi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(1), 137-148.
- McAfee, O., & Leong, D. (1997). Assessing and guiding young children's development and learning. Boston: Allyn & Bacon.
- Sağlık Meslek Mensupları ile Sağlık Hizmetlerinde Çalışan Diğer Meslek Mensuplarının İş ve Görev Tanımlarına Dair Yönetmeliği. (2014, 22 Mayıs). 12541,20140522-29007-sag-meslek-mensuplari-ile-sag-hizde-cal-diger-meslek-mensuplarinin-is-ve-gorev-tanimlarina-dair-yonetmelikpdf.pdf (saglik.gov.tr) Erişim tarihi: 04.10.2023.
- Tekin, H. (1993). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı.
Hastanede çocuk gelişimi birimine yönlendirilen çocukların retrospektif incelenmesi
Year 2024,
, 23 - 27, 30.04.2024
Ümmüşeyma Sertdemir
,
Osman Tayyar Çelik
Abstract
Amaç: Bu araştırmada Malatya Eğitim ve Araştırma Hastanesinde Çocuk Gelişimi Birimine yönlendirilen çocukların geriye dönük değerlendirme sonuçları incelenerek verilen hizmetin profili ortaya konmak istenmiştir.
Yöntem: 01.06.2019 ile 30.06.2022 tarihleri arasında Malatya Eğitim ve Araştırma Hastanesinde Çocuk Gelişimi Birimine yönlendirilen çocuklar için istenen konsültasyonlar retrospektif olarak incelenmiştir.
Bulgular: Toplam 1017 çocuğun Çocuk Gelişimi Birimine konsültasyonu istenmiştir. Konsültasyon işlemi istenen çocukların %68.1’ini erkek, %31.9’unu kadınlar oluşturmaktadır. Konsültasyon isteyen poliklinikler sırasıyla; Çocuk ve Ergen Psikiyatri Polikliniği (%46.3; n=471) ve Çocuk Hastalıkları (%21.6; n=216) polikliniğidir. İşlem nedeni; en sık %71.1 oranla gelişimsel değerlendirmedir. Çocuk Gelişimi Biriminde en sık %67.5 oranla AGTE uygulanmıştır. Gelişim tarama testi uygulanan çocukların genel gelişim tarama sonuçlarına göre %63’ ün anormal olduğu ve M-CHAT-R sonuçlarına bakıldığında ise çocukların %30.4’ ünde otizm riskinin yüksek olduğu görülmüştür.
Sonuçlar: Bu çalışma 0-18 yaş dönemindeki çocukların gelişimlerinin değerlendirilmesinde, izlenmesinde ve müdahalesinde rol alan Çocuk Gelişimcisine yönlendirilen çocukların özelliklerini anlama ve verilen hizmet profilini ortaya dökerek Çocuk Gelişimi Birimi ile ilgili yapılacak çalışmalar açısından önemli ve anlamlı olabilir.
Ethical Statement
Araştırmanın yapılabilmesi için İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Bilimsel Araştırma ve Yayın Etik Kurulunun 21/06/2022 tarih ve 2022/3616 sayısı ile etik kurul onayı alınmıştır.
Thanks
Malatya Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk Gelişimi Biriminde görevli çalışanlara destekleri için teşekkür ederiz.
References
- Akkaş, M., & Tozduman Yaralı, K. (2022). Bir devlet hastanesinde çocuk gelişimi birimine yönlendirilen konsültasyonların değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(1), 135-148.
- Bayraktar, V. (2018). Çocuğu tanıma ve değerlendirme. (O. S. Kesicioğlu, B. Yıldırım Hacıoğlu, Ed.). Erken çocuklukta çocuğu tanıma ve değerlendirme. Ankara: Eğiten Kitap.
- Demirci, A., & Kartal, M. (2012). Çocukluk dönemine ait önemli bir sorun: Gelişme geriliği ve erken tanının önemi. The Journal of Turkish Family Physician, 3(4), 1-6.
- Doğan-Keskin, A., & Bayhan, N. P. (2020). Çocuk gelişiminin dünü, bugünü ve yarını. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 4(3), 881-900.
- Doğan, A., & Baykoç, N. (2015). Türkiye’de bulunan üniversitelerin lisans programlarının çocuk gelişimi açısından incelenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 1(2), 425-432.
- Emre, O., Uyar, A. G., Çalışkan, Z., & Ulutaş, A. (2018). Bir eğitim ve araştırma hastanesinde çocuk gelişimi birimine yönlendirilen konsültasyonların değerlendirilmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 69-73.
- Gadner, J. M., & Gardiner, W. H. (2015). Çocuk ve ergen gelişimi (B. Onur, Çev.). Ankara: İmge.
- Kara Uzun, A., & Yıldız Akkuş, S. (2020). Sosyal pediatri polikliniğinden çocuk gelişimi birimi’ne yönlendirilen çocukların dosyalarının birime yönlendirilme nedenleri, değerlendirme sonuçları ve sosyo-demografik özellikleri açısından incelenmesi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(1), 137-148.
- McAfee, O., & Leong, D. (1997). Assessing and guiding young children's development and learning. Boston: Allyn & Bacon.
- Sağlık Meslek Mensupları ile Sağlık Hizmetlerinde Çalışan Diğer Meslek Mensuplarının İş ve Görev Tanımlarına Dair Yönetmeliği. (2014, 22 Mayıs). 12541,20140522-29007-sag-meslek-mensuplari-ile-sag-hizde-cal-diger-meslek-mensuplarinin-is-ve-gorev-tanimlarina-dair-yonetmelikpdf.pdf (saglik.gov.tr) Erişim tarihi: 04.10.2023.
- Tekin, H. (1993). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı.