Bu
araştırmada internet bağımlılığı ile psikolojik belirtiler arasındaki ilişki
incelenmiş ve bu kavramlar çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmiştir.
Araştırma İstanbul’da farklı liselerde öğrenim gören 167’si (% 39.7) kadın
254’ü (%60.3) erkek olmak üzere toplam 421 öğrenci üzerinde yürütülmüştür.
Araştırmada veri toplama araçları olarak İnternet Bağımlılığı Ölçeği ve Kısa
Semptom Envanteri kullanılmıştır. Araştırmada internet bağımlılığı ile
psikolojik belirtiler arasında pozitif yönlü ilişki olduğu tespit edilmiştir.
İnternet bağımlılığının anne baba tutumları ve internete girme amacına göre
anlamlı şekilde farklılaştığı ve internette kalma süresi ile ilişkili olduğu
tespit edilmiştir. Psikolojik belirtilerin cinsiyet, anne baba tutumları ve
sınıf değişkenine göre anlamlı şekilde farklılaştığı yaş ve internette kalma
süresi ile ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca psikolojik belirtilerin
interneti kullanma amacına göre anlamlı şekilde farklılaşmadığı tespit
edilmiştir.
In
this study, the relationship between internet addiction and psychological
symptoms is examined. The research is carried out on total 421 high
school students studying at different high schools in Istanbul province. 167
(39%) of them are female and 254 (60,3%) of them are male. Brief Symptom
Inventory and the Internet Addiction Scale were used as data collection tools.
In the study, positive correlation between internet addiction and psychological
symptoms has been found. It has been identified that internet addiction differs
significantly according parental attitudes and the purpose of using the internet.
It has been identified that psychological symptoms differ significantly
according to gender, parental attitudes and grade level while it is associated
with time on the internet and the variable of age.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 10, 2018 |
Acceptance Date | July 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 1 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.