Bu
çalışmanın amacı yedinci sınıf öğrencileri düzeyinde duygusal zekâ ile çatışma
çözme davranışı arasındaki ilişkinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir.
Araştırma ilişkisel tarama modelinde olup, araştırmanın örneklemi uygun
örnekleme yöntemiyle belirlenen 2016-2017 eğitim-öğretim yılı Muş İli
merkezindeki üç ortaokulda eğitim gören toplam 233 yedinci sınıf öğrencisinden
oluşmaktadır. Araştırma verileri ‘Kişisel Bilgi Formu’, Küçükkaragöz ve Kocabaş
(2012) tarafından geliştirilen ‘Çocuklar İçin Duygusal Zekâ Ölçeği’ ve Koruklu
(1998) tarafından geliştirilen ‘Çatışma Çözme Davranışını Belirleme Ölçeği’ ile
elde edilmiştir. Veri analizleri için SPSS 16.0 paket programı kullanılmıştır.
Elde edilen bulgulara göre duygusal zekâ ile çatışma çözme süreçleri arasında
p<0,01 düzeyinde, pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki vardır. Duygusal
zekâları bakımından kızlar ve erkekler arasında p<0,05 düzeyinde anlamlı bir
fark saptanmıştır.
The purpose of this study is to examine the
relationship between emotional intelligence and conflict solving behavior in
term of some variables at seven grade level. The relational survey approach was
followed and the subjects (n=233) were the seven grade students of three middle
schools in Muş in the 2016-2017 academic year. Data were collected through
‘Personal Information Form’, ‘Emotional Intelligence Scale for Children’
developed by Küçükkaragöz and Kocabaş (2012) and the ‘Conflict Solving Behavior
Identify Scale’ developed by Koruklu (1998). SPSS 16.0 package program was used
for data analysis. According to the findings, there is a significant positive
relationship between emotional intelligence and conflict resolution processes
at p <0.01 level. A significant difference was found at p <0.05 between
girls and boys in terms of their emotional intelligence.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 13, 2018 |
Acceptance Date | March 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 5 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.