This study was
planned to reveal the relationship between positive thinking skills and
interpersonal communication skills of university students.
Relational-descriptive design was used to determine cross-sectional
relationships and relationships between variables.
As a result of the data analyses, %67,6 (n=275) of
the participants were female and %32,4(n=132) were maleand the total score of
positive thinking skills of the participants was x̄=15,36±4,44 and the interpersonal
communication skill total score was determined to be x̄=99,10±12,66.
As a result of the study, positive thinking scores significantly differed based
on gender (p <0.05). In the same way, there was a significant relationship
between positive thinking skills and the total score and sub-factors of
interpersonal communication (communication principles and basic skills,
self-expression, effective listening and non-verbal communication and
willingness to communicate).
Bu çalışma üniversite
öğrencilerinin olumlu düşünme becerileri ile kişilerarası iletişim becerileri
arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacı ile planlanmıştır. Kesitsel ve
değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla ilişki arayıcı –
tanımlayıcıtasarım kullanılmıştır. Çalışmada olumlu düşünme becerileri ölçeği
ile kişilerarası iletişim becerisi ölçekleri kullanılmıştır. Analizleri
sonucundakatılımcıların %67,6’sı (n=275) kadın, %32,4’ü (n=132) erkektir ve olumlu
düşünme becerisi toplam puan x̄=15,36±4,44, kişilerarası iletişim becerisi toplam puan x̄=99,10±12,66
olarak tespit edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, olumlu düşünme becerisi
ile cinsiyet arasında anlamlı ilişki görülmüştür (p<0.05). Aynı şekilde
olumlu düşünme becerileri ile kişilerarası iletişim toplam puan ve alt
faktörleri (iletişim ilkeleri ve temel becerileri, kendini ifade etme, etkin
dinleme ve sözel olmayan iletişim ve iletişim kurmaya isteklilik) arasında da anlamlı
bir ilişki saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2019 |
Acceptance Date | July 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Number: Education & Psychology |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.