Personality traits can be attributed to products, services or destinations as a result of the personality traits peculiar to humans being transferred to objects. Having personality traits, which is one of the basic elements of being a brand, is mostly the result of a spontaneous, uncontrolled and unconscious process. However, one of the first steps for a destination that wants to brand is to have a well-thought-of and planned personality dimension. This study, which focuses on the brand city personalities of the Eastern Black Sea Cities, aims to investigate the attitudes of internal stakeholders about their cities. According to the results cities do not have very unique personality characteristics. Personality suggestions for each city studied have been developed.
İnsana özgü olan kişilik özelliklerinin, nesnelere de aktarılabilir olmasının bir sonucu olarak ürün, hizmet veya destinasyonlara kişilik özelliği yüklenebilmektedir. Marka olmanın temel unsurlarından olan kişilik özelliklerine sahip olma durumu, çoğunlukla kendiliğinden gelişen, kontrolsüz ve bilinçsiz bir sürecin sonucudur. Hâlbuki markalaşmak isteyen bir destinasyonun atması gereken ilk adımlardan biri iyi düşünülmüş ve planlanmış bir kişilik özelliğine sahip olmaktır. Çoğunlukla kendiliğinden ve rastgele bir şekilde oluşan kişilik özellikleri, insan ile nesne arasındaki etkileşimin temelini oluşturmaktadır. Doğu Karadeniz şehirlerinin marka kent kişilikleri üzerine odaklanan bu çalışma, iç paydaşların kendi şehirleri ile ilgili tutumlarını araştırmayı amaçlamaktadır. Örneklem olarak ele alınan her bir şehir ile ilgili kişilik önerilerinin de sunulduğu bu çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, şehirler çok özgün kişilik özelliklerine sahip değillerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2021 |
Acceptance Date | February 9, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 2 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.