In this study, how TikTok, one of the platforms where users often spend time in recent years, is used as a political communication tool in the populist narrative process was evaluated through the analysis of 4 (units) videos of Mustafa SARIGÜL selected from his TikTok account. In this context, a total of 18661 comments left on Mustafa SARIGÜL's 4 videos on TikTok, which are closely followed by the public, were analyzed using the netnographic method. According to the analysis results, the comments left on the videos are 1) Critics of Video Contents and Mustafa SARIGÜL; It has been understood that it can be evaluated in 4 (four) categories: 2) Supporters of Video Contents and Mustafa SARIGÜL, 3) Those who dislike/criticize Mustafa SARIGÜL's presence on TikTok, 4) Those who defend that the Videos are Theatrical.
Bu çalışmada son yıllarda kullanıcıların sıklıkla zaman geçirdiği platformlardan olan TikTok’un siyasal iletişim aracı olarak popülist anlatı sürecinde nasıl kullanıldığı Mustafa SARIGÜL’ün TikTok hesabından seçilen 4 (adet) videosunun analizi üzerinden değerlendirilmiştir. Popülist anlatılar, popülist söylemlerin oluşmasında etkili araçlar arasındadır. Politikacılar, siyasal iletişim süreçlerinde popülist politikaları popülist anlatılarla sunmaktadır. Bu anlatıların son yıllarda TikTok platformunda politika yapıcılar tarafından hızla kullanıldığı gözlenmektedir. Dijital platformlar bu anlamda politikacılara yeni “sahne”ler sunmaktadır. Popülist anlatılar, Goffman’ın “benliğin sunumu” yaklaşımınca dijital sahnelerden olan TikTok’ta açıkça gözlenmektedir. Mustafa SARIGÜL’ün Türkiye kamuoyunu ilgilendiren siyasal konularla ilgili TikTok’taki bazı videolarının 3-5 milyon aralığında izlendiği görülmüştür. Bu kapsamda Mustafa SARIGÜL’ün TikTok’ta kamuoyunun yakından takip ettiği konularla ilgili 4 videosuna bırakılan toplam 18661 yorum netnografik yöntemle analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre videolara bırakılan yorumların 1) Video İçeriklerini ve Mustafa SARIGÜL’ü Eleştirenler; 2) Video İçeriklerini ve Mustafa SARIGÜL’ü Destekleyenler, 3) Mustafa SARIGÜL’ün TikTok’ta olmasını beğenmeyenler/eleştirenler, 4) Videoların Teatral Olduğunu Savunanlar olmak üzere 4 (dört) kategoride değerlendirilebileceği anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | January 8, 2024 |
Acceptance Date | April 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 12 Issue: 1 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.