This study aims to ensure that nature education, which is gradually decreasing in schools and completely forgotten during the pandemic period, can be reworked with simple propositions. Although the suggestions we will present have been implemented before, they have been compiled to provide collective information to the readers. These suggestions are suitable for use by teachers, teacher candidates, and students in all schools since they can be made with materials that can be found at home with almost no expense. The practices we recommend are important in terms of showing that nature education can be carried out indoors as well as outside the school. The examples we gave were also applied by the authors of the article in the schools where they gave education and it was seen that they provided beneficial effects. Although the applications are written in detail, it is possible to make changes according to the practitioner. In addition, necessary assistance can be provided by contacting the article authors.
Bu çalışmanın amacı okullarda gittikçe azalan ve salgın döneminde ise tamamen unutulan doğa eğitiminin basit önermelerle yeniden işlenebilirliğini sağlamaktır. Sunacağımız öneriler daha önce uygulanmış olmakla birlikte okuyuculara toplu bilgi sunmak amacıyla derleme haline getirilmiştir. Söz konusu öneriler neredeyse hiçbir masraf gerektirmeden tamamen evde bulunacak malzemelerle yapılabilmesi nedeni ile tüm okullarda öğretmenler, öğretmen adayları ve öğrencilerin kullanım için uygundur. Tavsiye ettiğimiz uygulamalar doğa eğitiminin okul dışında olduğu kadar okul içi kapalı mekânlarda da sürdürülebileceğini göstermesi açısından önemlidir. Verdiğimiz örnekler makale yazarları tarafından da eğitim verdikleri okullarda uygulanmış ve faydalı etkiler sağladığı görülmüştür. Uygulamalar ayrıntıları ile yazılmış olmakla birlikte uygulayıcıya göre değişiklikler yapmak mümkündür. Ayrıca makale yazarları ile iletişime geçilerek gerekli yardım sağlanabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Popular Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |