Bu çalışma 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın 21. yüzyıl becerileri (öğrenme ve yenilik, yaşam ve meslek becerisi, bilgi, medya ve teknoloji becerisi) açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Yapılan çalışma nitel araştırma yöntemi olan doküman incelemesi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak ise Milli Eğitim Bakanlığı 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’ndan yararlanılmıştır. Kazanımlar, alan yazında kabul gören P21 (Partnership for 21st Century Learning, 2019) tarafından sunulan 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmiştir. Araştırmanın bulgular kısmı için dört başlık oluşturulmuştur. Birinci başlık 21. yüzyıl becerilerinin 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’ndaki kazanımlara genel dağılımını, ikinci başlık 21. yüzyıl becerilerinin sınıf seviyelerine göre dağılımını, üçüncü başlık 21. yüzyıl becerilerinin ünitelere göre dağılımını, dördüncü başlık ise 21. yüzyıl becerilerinin konu alanına göre dağılımını içermektedir. Araştırmanın sonucuna bakıldığında, 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı kazanımlarında en fazla bulunan 21. yüzyıl becerisinin iletişim becerisi (148) olduğu görülmektedir. Bu beceriyi bilgi okuryazarlığı becerisi (113) takip etmektedir. Eleştirel düşünme (74), sosyal ve kültürlerarası beceri (47), üretkenlik (34), yaratıcılık (30) gibi becerilerde programda yer almaktadır. Fakat medya okuryazarlığı becerisi 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’ndaki hiçbir kazanımda bulunmamaktadır. 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı incelendiğinde, programda 21. yüzyıl becerilerine yer verildiği, ancak becerilerin kazanımlara düzenli bir şekilde dağılmadığı görülmektedir. İşbirliği, esneklik ve uyum, liderlik, girişimcilik ve özyönetim gibi sayısı az olan becerilerin sayılarının arttırılması; medya okuryazarlığı becerisinin ise programdaki kazanımlara dahil edilmesi öneri olarak verilebilir.
This study was conducted to examine the 2018 Science Curriculum in terms of 21st Century Skills (learning and innovation, life and career skills, information, media and technology literacy skills). The study was carrie dout with document analysis, which is a qualitativere search method. As a data collectiontool, the Ministry of National Education 2018 Science Curriculum was used. The objectives were examined in terms of 21st century skills off ered by P21 (Partnership for 21st Century Learning, 2019), which is accepted in the literature. There sults were presented under four sections. The first section constitutes the general distribution of 21st century skills to the objectives in the 2018 Science Curriculum. These condsection is the distribution of 21st century skills according to gradelevels. The third section is the distribution of 21st century skills according to the units. The last section is the distribution of 21st century skills by subject area. Accoording to results of the study, it is seen that communication skill is the most common 21st century skill in the 2018 Science Curriculum. This skill is followed by thein formation literacy skill. The skills such as critical thinking, social and inter cultural skills, productivity and creativity are in cluded in the program. However, media literacy skills are not found in any of the objectivesin the 2018 Science Curriculum. When the 2018 Science Curriculum is examined, it is seen that 21st century skills are included in the program, but the skills are not regularly distributed to the achievements. Increasing the number of few skills such as cooperation, flexibility and adaptability, leadership, entrepreneurship and self-management; the inclusion of media literacy skills in the achievements of the program can be given as a suggestion.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 3, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |