Uluslararası
Bakalorya Diploma Programı (IBDP) 1. yılına kayıtlı lise öğrencilerinin insan
vücudundaki organ sistemleri kavramlarını ne ölçüde anladıklarını
belirleyebilmek adına yazılı cevaplarıyla birlikte çizim yöntemi
kullanılmıştır. Bu araştırmada zaman kısıtlaması nedeniyle kavram yanılgıları
değerlendirilmemiştir. Bu küçük ölçekli araştırmanın odağı, öğrencilerin IBDP
Biyoloji programı kapsamında yer alan İnsan Fizyolojisi ünitesi hakkındaki var
olan ön bilgilerini öğrenebilmek adına çalışmada öğrenciler tarafından çizilen
organ sistemlerinin sıklığını belirlemektir. Öğrencilerin insan vücudu
sistemleri ve işlevleri hakkındaki bilgilerini nitel olarak analiz etmek için
bu araştırmada açık uçlu soruları destekleyen öğrenciler tarafından yapılan
organ sistem çizimleri kullanılmıştır. Cinsiyet farklılıkları üzerine
odaklanmayan bu çalışmada yer alan öğrencilerin yaş ortalaması 18.1 (yaş
aralığı 18-19) olarak belirlenmiştir. Katılımcıların lise öncesi çeşitli
ortaokullarda okudukları bilinmektedir. Bu nedenle, katılımcıların geçmişine
bağlı olarak büyük bir çeşitlilik vardır, ancak hepsi IBDP’ye başlamadan önce
Uluslararası Genel Ortaöğretim Sertifika Programı kapsamında 9. ve 10. sınıfta
Biyoloji dersi almıştır. Çoğu öğrencinin, kullanılan değerlendirme ölçeğine
göre 5. seviyeye ulaştığı tek organ sisteminin üriner sistem olduğu tespit
edilmiştir. Yine de IBDP’ye başlamadan önce sindirim sistemi, kas ve iskelet
sistemi ve lenfatik sistem konularında daha fazla bilgi ve desteğe ihtiyaçları
olduğu tespit edilmiştir.
kavram yanılgısı biyoloji eğitimi vücut sistemleri uluslararası bakalorya uluslararası eğitim
Drawing method along with the written
responses of 1st year International Baccalaureate Diploma Programme
(IBDP) secondary school students wes used to determine their understanding of
the concepts of human body organ systems. Due to the time limitation,
misconceptions were not evaluated in this research. The focus of this research
was mainly to determine the frequency of the drawn organ systems by the
students to find out their knowledge prior to the upcoming chapter in IBDP
Biology curriculum, Topic 6: Human Physiology, so that the curriculum
implementation plan can be built considering the data collected in this
small-scale research. Spontaneous drawings of students in support with
open-ended questions were used in this current research to make qualitative
analysis of the students’ ideas on human body systems and their functions. The
mean age of the students was 18.1 (range 18-19) in this study which did not
focus on the gender differences. The participants had studied at various middle
schools before they started this high school. Therefore, there was great
diversity due to the participants’ background however they were all being
taught International General Certificate of Secondary Education (IGCSE) Biology
in grade 9 and 10 prior to IBDP. It was found that the only organ system among
ten of those, which the students reached level 5 was urinary system. They still
need further support on digestive, muscular and skeletal systems as well as the
lymphatic system.
misconceptions biology education body systems international education international baccalaureate
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |