Bu çalışmanın amacı, ortaokul sekizinci
sınıf öğrencilerinin STEM etkinliklerine yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu
amaç doğrultusunda STEM etkinlik uygulamaları öğrencilerle gerçekleştirilmiş ve
sonrasında etkinliklere yönelik öğrenci görüşleri alınmıştır. Uygulama
sürecindeki etkinlikler STEM alanları kapsamında seçilmiş ve mühendislik
tasarım süreci çerçevesinde uygulanmıştır. Çalışmada nitel araştırma deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında bir
devlet ortaokulunda öğrenim gören toplam 50 sekizinci sınıf öğrencisi
oluşmaktadır. Çalışma “Bilim
Uygulamaları” dersinde üç haftalık bir süreçte dokuz ders saatinde yapılmıştır.
Çalışmada veri toplama aracı olarak; öğrencilerin etkinliklere yönelik
görüşlerini ortaya çıkarmak için “Etkinlik Görüş Formu” kullanılmıştır. Görüş formuna öğrencilerin verdikleri
yazılı açıklamalar nitel veri analiz tekniklerinden içerik analizi ile
değerlendirilmiştir. Çalışmanın
sonucunda öğrencilerin çoğunluğunun yapılan etkinliklerde başarılı oldukları ve
motivasyonları yüksek olarak etkinliklere katılım sağladıkları görülmüştür.
Öğrenciler; genel olarak etkinliklerde grup içinde yaptıkları işbirliğinin
onları başarıya götürdüklerini belirterek, etkinliklerde istekli olduklarını
vurgulamışlar ve etkinliklerin ilgi çekici ve etkinlik tasarımlarının
kendilerine özgün olduğunu ifade etmişlerdir.
This study aims to determine the opinions of middle school eighth-grade
students on STEM activities. Accordingly, with this purpose, STEM activity
practices were carried out with students, and then students' opinions about the
activities were received. Activities in the implementation process were
selected within the scope of STEM fields and implemented within the framework
of the engineering design process. In this study, qualitative research approach was used. The research group consists of a total of 50
eighth grade students studying in a state middle school in the 2018-2019
academic year. The study was carried out in nine-lesson hours in three weeks in The
Applications of Science course. As a data collection tool in the study;
“Activity Opinion Form” was used to reveal students' opinions about the
activities. Written answers of the students to the Activity Opinion form were
analyzed by content analysis, which is one of the qualitative analysis methods.
As a result of the study, it was seen that the majority of students were
successful in the activities and they participated in the activities with high
motivation. Students; in general, have stated that their collaboration within
the group led them to success. The students emphasized their willingness in the
activities and stated that the activities are interesting and the designs of
the activities are unique.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |