MEB Talim
Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından yayınlanan ve 2017-2018 Öğretim Yılı, güz
dönemi itibariyle öncelikle 5. Sınıflarda uygulamaya giren Fen Bilimleri Programında
astronomi içerikli birinci ünite, öğretmenlerimizin bu alandaki bilgi
eksikliklerini hissetmelerine ve konuya yönelik ihtiyaçlarını hatırlamasına
sebep olmuştur. Astronomi temel bilgilerine duyulan acil gereksinim, doğal
olarak fen öğretmenlerimizde astronomi konulu etkinliklere katılma yönünde net
bir ilgi oluşturmuştur. Bu ilgiyi dolaylı olarak ölçebilmek mümkün olabilir. Öğretmenlerin
katılımına açık ve en çok bilinen eğitsel organizasyon olan Astronomi Öğretmen
Seminerleri (AÖS) adıyla bilinmektedir. Düzenli olarak neredeyse her ay
yapılmaya başlanan AÖS organizasyonları, öğretmenlere yönelik bilgi aktarımı ve
materyal geliştirme becerileri sunmaktadır. Bu seminerler dizisi sayesinde öğretmenlerin
mevcut ihtiyaçları, okullarda verilebilecek bilgi derinliği, yapılabilecek
etkinliklerin neler olması gerektiği ve bu etkinliklerin nasıl yapılacağı
tartışılmaktadır. AÖS’lerin 2011 Ocak ayından beri yapılıyor olması ve
öğretmenlerin bu konudaki memnuniyetlerinin fen programının şekillenmesinde rol
üstlendiği düşünülmektedir. Genel olarak astronomi içerikli tez, makale
sayıları, yine astronomi içeren fen etkinliklerinin, gözlem şenlikleri ve
Tübitak 4004, 4005, 4007 projelerindeki astronomi faaliyetleri ile halka açık
gözlem gecelerinin kümülatif etkisi sayesinde fen programının güncel şekline
kavuştuğunu düşünmek gerçekçi olacaktır. Bu serbest makalede AÖS’ler ile
öğretmenlerin astronomi açısından donatılmasının sınıflarında fen alanı için
önemli olan bilimsel süreç becerilerini öğrencilerde geliştirilmesi imkanlarını
arttıracağı vurgulanmakta ve AÖS’lerin fen dersinin içeriğine nasıl katkıda
bulunabileceği irdelenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Popular Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 2 |