Bu araştırmanın amacı, kitap okuma
alışkanlığının sosyal bilgiler öğretmen davranışları üzerindeki etkisi belirlemektir. Araştırma nitel
yöntemden durum çalışması modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya Erzurum
il sınırları içerisinde bulunan Oltu ve Narman ilçelerindeki 31 sosyal bilgiler
öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu
ve gözlem formu ile toplanmıştır. Verilerin analizi betimsel analiz yöntemi ile
gerçekleşmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin çoğu kitap okuma alışkanlı
kazanmadığı, bayanların erkeklerden daha çok kitap okuduğu ve kitap okuma
alışkanlı olan öğretmenlerin öğrenci, okul yönetimi ile olan ilişkisi ve dünya
ile ülke meselelerine olan ilgisi fazladır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | September 5, 2019 |
Acceptance Date | December 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |