Bu çalışmada Yaratıcı
Liderlik Anlayışı ile Enneagram biliminin ilişkisi üstünde durulmuştur.
Yaratıcılık evrimi düzeyi olarak Endüstri 4.0, Toplum 5.0, Robot İşletim
Sistemi kavramlarının kullanıldığı günümüzde, Enneagram bilimini kullanan bir
liderin ortaya koyacağı başarı ve işletmedeki yaratıcı liderliğin oluşumuna
etkisi merak konusudur. Akıllı üretim çağının yaşandığı, karanlık fabrikaların
konuşulduğu dünyamızda; kurum başarısının en önemli etkenlerinden biri de
değişimin temel unsuru olan liderlerin, kurum çalışanlarının değişime ikna
edilmelerinde Enneagram öğretisi kurtarıcı olabilecektir. Stratejik insan
kaynakları yönetimi penceresinden bakan öğrenen örgütler, rekabet
üstünlüğünde kişisel
yetenek ve becerileri öncelikle ele alacaklardır.
Dijital dönüşüm ile şekil değiştiren kurumlarda Enneagram öğretisi ile özgün
ve doğru bir şekilde örgütlenerek yönetilen çalışanların Akıllı Toplum
Dönemi’nde öncü olacakları düşünülmektedir. Araştırma,
2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılında Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğüne
bağlı eğitim kurumlarında çalışan yöneticilerden oluşmaktadır. Örneklem grubu,
ilde bulunan 817 yöneticinin % 15 ‘ine tekabül eden 123 yöneticinin rastgele
seçilmesi ile oluşmuştur. 2018-2019 Eğitim
Öğretim yılında Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan,
Zafer Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen ‘’Keşfediyoruz’’ adlı proje
eğitimi kapsamında liderlik ve Enneagram konusunda, 123 yöneticiye 2 grup
halinde, 30’ar saatten toplamda 60 saat teorik ve uygulamalı olarak proje
eğitimi verilmiştir. Bu proje eğitimi esnasında hem tutum hem de düşünceleri
içeren verilerden, Enneagram testinden (Don Richardo Riso, Russ
Hudson:2009) ve yaratıcı liderlik
ölçeğinden (Doktora Tezi ADA 2012) elde edilmiştir. Çalışmada, yöneticilerin yaratıcı liderlik
kavrayışında olup olmadığı ve yaratıcı liderlikte Enneagramdan nasıl faydalanılması
gerektiği üzerinde durulmuştur. Öz farkındalığa sevk eden Enneagram öğretisi
somut biçimde ele alınmaya çalışılmış, yaratıcı liderlik ile ilişkisinin de
yönetime katkısı irdelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | October 11, 2019 |
Acceptance Date | December 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |