Research Article
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin COVID-19 Salgını Sürecinde Yürütülen Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ve Görüşleri

Year 2021, Volume: 4 Issue: 1, 147 - 174, 25.06.2021

Abstract

Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve COVID-19 salgını boyunca verilen uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin araştırıldığı bu çalışmada karma araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırma deseni, açıklayıcı sıralı desendir. Çalışmada, Orta Anadolu’da yer alan bir üniversitede öğrenim gören 272 öğrenciden veri toplanmıştır. Veri toplama araçları, 35 madde ve tek boyuttan oluşan Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği ve açık uçlu sorulardan oluşan Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Formudur. Tutum ölçeği örneklemin tamamına uygulanırken görüş formu örneklem içerisinden seçilen 17 öğrenciye uygulanmıştır. Bulgular, üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutum ortalamalarının düşük olduğunu ve tutumun cinsiyet, sınıf düzeyi, günlük ortalama internete giriş süresi, aile gelir durumu ve sahip olunan teknolojik cihaz sayısı değişkenlerine göre farklılaşmadığını göstermektedir. Uzaktan eğitime yönelik görüşler, uzaktan eğitimin avantajları ve dezavantajları, öğretim elemanlarının uzaktan eğitimdeki rolü ve tercih edilen eğitim modeli temaları altında incelenmiştir. Öğrencilere göre uzaktan eğitim, ekonomik yönden avantaj sağlamaktadır. Esnek olması ve teknolojiye uyumu kolaylaştırması da uzaktan eğitimin olumlu yönlerindendir. Teknik problemler ve derslerden tam olarak verim alınamaması uzaktan eğitimin dezavantajları olarak belirlenmiştir. Uzaktan eğitimde yapılan sınavların daha kolay olması avantajlı bir durum olarak belirtilirken sınavlarla ilgili etik sorunlar yaşanması dezavantaj olarak görülmektedir. Öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinde öğretim elemanlarının rolüyle ilgili görüşleri genel olarak olumludur. Öğrenciler, yüz yüze, uzaktan ve hibrit eğitim modelleri arasında büyük çoğunlukla yüz yüze eğitimi tercih etmektedirler.

References

  • [1]. Ak, Ş., Gökdaş, İ., Öksüz, C. & Torun, F. (2021). Uzaktan eğitimde eğiticilerin eğitimi: Uzaktan eğitime yönelik öz yeterlik ve yarar algısına etkisi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, AUAd, 7(1), 24-44.
  • [2]. Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M. ve Yıldız, M. (2020). COVID-19 virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • [3]. Al Salman, S., Alkathiri, M., & Bawaneh, A. K. (2021) School off, learning on: Identification of preference and challenges among school students towards distance learning during COVID19 outbreak. International Journal of Lifelong Education, 40(1), 53-71, Doi: 10.1080/02601370.2021.1874554
  • [4]. Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin COVID-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53-89.
  • [5]. Altuntaş-Yılmaz, N. (2020). Yükseköğretim kurumlarında covıd-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-20.
  • [6]. Arat, T. ve Bakan, Ö. (2014). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14(1), 363-374.
  • [7]. Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. Doi: 10.7827/TurkishStudies.43502
  • [8]. Balıkçıoğlu, N., Çınar-Öz, D., Işın, N. N. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim derslerindeki memnuniyet araştırması: Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu Örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 462-473.
  • [9]. Başar, M., Arslan, S., Günsel, E. ve Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.
  • [10]. Bayram, M., Peker, A., Aka, S. ve Vural, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345. Doi: 10.31680/gaunjss.586113
  • [11]. Bolliger, D. U., & İnan, F. A. (2012). Development and validation of the online student connectedness survey (OSCS). The International Review of Research in Open and Distance Learning, 13(3), 41-65.
  • [12]. Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. AUAd, 3(2), 85-124.
  • [13]. Cabı, E. ve Ersoy, H. (2017). Yükseköğretimde uzaktan eğitim uygulamalarının incelenmesi: Türkiye örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(3), 419-429. Doi: 10.5961/jhes.2017.219
  • [14]. Can, E. (2020). Coronavirüs (COVID-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. AUAd, 6(2), 11-53.
  • [15]. Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. Washington DC: Sage.
  • [16]. Genç, M. F. ve Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (COVID-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Turkish Studies, 15(4), 403-422. Doi: 10.7827/TurkishStudies.43798
  • [17]. Gossenheimer, A. N., Bem, T., Carneiro, M. L. F., & Castro, M. S. (2017). Impact of distance education on academic performance in a pharmaceutical care course. PLoS ONE, 12(4), 1-11. Doi: 10.1371/journal.pone.0175117
  • [18]. Gök, T. (2015). The evaluations of the college students’ perceptions on distance education from the point of the technical and educational factors. Turkish Online Journal of Distance Education, 16(2), 84-93.
  • [19]. Gökmen, Ö. F., Duman, İ. ve Horzum, M. B. (2016). Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. AUAd, 2(3), 29-51.
  • [20]. Işıklı, E. (2017). Buharkent Meslek Yüksekokulu’nda örgün öğretim programındaki öğrencilerin “5i” uzaktan öğretim derslerine karşı tutumları. Electronic Journal of Vocational Colleges, 7(2), 94-101.
  • [21]. Junior, F. A. C., Botelho, E. A., Rego, M. C. B., Faiad, C., Ramos, W. M. (2019). Attitudes towards online learning: What do Brazilian students think about? Turkish Online Journal of Distance Education, 20(4), 117-134. Doi: 10.17718/tojde.640545
  • [22]. Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel Tasarım Dersi Örneği. Medeniyet Sanat Dergisi, 6(1), 44-56. Doi:10.46641/medeniyetsanat.741737
  • [23]. Kandemir, O. (2014). Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde uzaktan eğitim uygulamaları: eğitimde fırsat eşitliği ve ekonomik kalkınma. Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5), 1155-1176.
  • [24]. Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241. Doi: 10.29000/rumelide.752297.
  • [25]. Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • [26]. Kaysi, F. ve Aydemir, E. (2017). Uzaktan eğitim süreçlerindeki etkileşim boyutlarının değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(11), 778-790.
  • [27]. Keskin, M. ve Özer-Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • [28]. Kışla, T. (2016). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 17(1), 258-271.
  • [29]. Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • [30]. Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • [31]. Neronia, J., Meijsa, C., Gijselaersa, H. J. M., Kirschnera, P. A. & Groota, R. H.M. (2019). Learning strategies and academic performance in distance education. Learning and Individual Differences, 73(1),1-7.
  • [32]. Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 376-394.
  • [33]. Paydar, S. ve Doğan, A. (2019). Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 154-162.
  • [34]. Rizun, M. & Strzelecki, A. (2020). Students’ Acceptance of the COVID-19 Impact on Shifting Higher Education to Distance Learning in Poland. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17. Doi:10.3390/ijerph17186468
  • [35]. Serçemeli, M. ve Kurnaz, E. (2020). COVID-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • [36]. Sezgin, S. ve Fırat, M. (2020). COVID-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş ve dijital uçurum tehlikesi. AUAd, 6(4), 37-54.
  • [37]. UNESCO. (2020). COVID-19 Education Response Education Sector (Issue Notes. No: 7.1). Retrieved from: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373275
  • [38]. Unger, S., & Meiran, W. R. (2020). Student attitudes towards online education during the COVID-19 viral outbreak of 2020: Distance learning in a time of social distance. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 256-266.
  • [39]. Yalman, M. (2013). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin bilgisayar destekli uzaktan eğitim sistemi (moodle) memnuniyet düzeyleri. Turkish Studies, 8(8), 1395-1406.
  • [40]. Yamamoto, G. T., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • [41]. Waits, T., & Lewis, L. (2003). Distance Education at degree-granting postsecondary institutions: 2000-2001(NCES 2003-017). Washington, DC: U.S. Department of Education, National Center for Education Statistics.
  • [42]. World Health Organization, 2020. WHO Timeline - COVID-19. Retrieved from: https://www.who.int/news/item/27-04-2020-who-timeline---covid-19
  • [43]. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • [44]. Yıldız, E. (2020). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında uzaktan eğitim öğrencilerinin topluluk hissine etki eden faktörlerin incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(1), 180-205. Doi:10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.9m
  • [45]. Yükseköğretim Kurulu (2020a). Koronavirüs (COVID-19) bilgilendirme notu: 1. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx adresinden erişilmiştir.
  • [46]. Yükseköğretim Kurulu (2020b). Basın açıklaması. https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/03-uzaktan-egitime-iliskin-alinan-karar.pdf adresinden erişilmiştir.
  • [47]. Yükseköğretim Kurulu (2020c). Üniversite öğrencilerine ücretsiz 6 GB'lık "uzaktan eğitime destek" kotası. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/ogrencilere-egitime-destek-kotasi.aspx adresinden erişilmiştir.

Attitudes and Views of University Students towards Distance Education Carried out During the COVID-19 Epidemic

Year 2021, Volume: 4 Issue: 1, 147 - 174, 25.06.2021

Abstract

The mixed research method was adopted in this study, which investigated the attitudes of university students towards distance education and their views on distance education during the COVID-19 epidemic. The research design is the explanatory sequential pattern. In the study, data were collected from 272 students studying at a university in Central Anatolia. Data collection tools are the Attitude towards Distance Education Scale, consisting of 35 items and one dimension, and the Views towards Distance Education Form, which consists of open-ended questions. While the attitude scale was applied to the whole sample, the opinion form was applied to 17 students selected from the sample. The findings show that the average of university students' attitude towards distance education is low and that the attitude does not differ according to the variables of gender, grade level, average daily internet access time, family income and the number of technological devices owned. Views on distance education are examined under the themes of advantages and disadvantages of distance education, the role of instructors in distance education, and the preferred education model. According to the students, distance education provides an economic advantage. The other positive aspects of distance education are that it is flexible and makes it easy to adapt to technology. The disadvantages of distance education have been identified as technical problems and inability to gain full efficiency from lessons. While it is stated as an advantageous situation that exams in distance education are easier, experiencing ethical problems related to exams is seen as a disadvantage. Students' opinions about the role of instructors in the distance education process are generally positive. Students mostly prefer face-to-face education among face-to-face, distance and hybrid education models.

References

  • [1]. Ak, Ş., Gökdaş, İ., Öksüz, C. & Torun, F. (2021). Uzaktan eğitimde eğiticilerin eğitimi: Uzaktan eğitime yönelik öz yeterlik ve yarar algısına etkisi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, AUAd, 7(1), 24-44.
  • [2]. Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M. ve Yıldız, M. (2020). COVID-19 virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • [3]. Al Salman, S., Alkathiri, M., & Bawaneh, A. K. (2021) School off, learning on: Identification of preference and challenges among school students towards distance learning during COVID19 outbreak. International Journal of Lifelong Education, 40(1), 53-71, Doi: 10.1080/02601370.2021.1874554
  • [4]. Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin COVID-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53-89.
  • [5]. Altuntaş-Yılmaz, N. (2020). Yükseköğretim kurumlarında covıd-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-20.
  • [6]. Arat, T. ve Bakan, Ö. (2014). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14(1), 363-374.
  • [7]. Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. Doi: 10.7827/TurkishStudies.43502
  • [8]. Balıkçıoğlu, N., Çınar-Öz, D., Işın, N. N. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim derslerindeki memnuniyet araştırması: Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu Örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 462-473.
  • [9]. Başar, M., Arslan, S., Günsel, E. ve Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.
  • [10]. Bayram, M., Peker, A., Aka, S. ve Vural, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345. Doi: 10.31680/gaunjss.586113
  • [11]. Bolliger, D. U., & İnan, F. A. (2012). Development and validation of the online student connectedness survey (OSCS). The International Review of Research in Open and Distance Learning, 13(3), 41-65.
  • [12]. Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. AUAd, 3(2), 85-124.
  • [13]. Cabı, E. ve Ersoy, H. (2017). Yükseköğretimde uzaktan eğitim uygulamalarının incelenmesi: Türkiye örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(3), 419-429. Doi: 10.5961/jhes.2017.219
  • [14]. Can, E. (2020). Coronavirüs (COVID-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. AUAd, 6(2), 11-53.
  • [15]. Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. Washington DC: Sage.
  • [16]. Genç, M. F. ve Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (COVID-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Turkish Studies, 15(4), 403-422. Doi: 10.7827/TurkishStudies.43798
  • [17]. Gossenheimer, A. N., Bem, T., Carneiro, M. L. F., & Castro, M. S. (2017). Impact of distance education on academic performance in a pharmaceutical care course. PLoS ONE, 12(4), 1-11. Doi: 10.1371/journal.pone.0175117
  • [18]. Gök, T. (2015). The evaluations of the college students’ perceptions on distance education from the point of the technical and educational factors. Turkish Online Journal of Distance Education, 16(2), 84-93.
  • [19]. Gökmen, Ö. F., Duman, İ. ve Horzum, M. B. (2016). Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. AUAd, 2(3), 29-51.
  • [20]. Işıklı, E. (2017). Buharkent Meslek Yüksekokulu’nda örgün öğretim programındaki öğrencilerin “5i” uzaktan öğretim derslerine karşı tutumları. Electronic Journal of Vocational Colleges, 7(2), 94-101.
  • [21]. Junior, F. A. C., Botelho, E. A., Rego, M. C. B., Faiad, C., Ramos, W. M. (2019). Attitudes towards online learning: What do Brazilian students think about? Turkish Online Journal of Distance Education, 20(4), 117-134. Doi: 10.17718/tojde.640545
  • [22]. Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel Tasarım Dersi Örneği. Medeniyet Sanat Dergisi, 6(1), 44-56. Doi:10.46641/medeniyetsanat.741737
  • [23]. Kandemir, O. (2014). Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde uzaktan eğitim uygulamaları: eğitimde fırsat eşitliği ve ekonomik kalkınma. Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5), 1155-1176.
  • [24]. Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241. Doi: 10.29000/rumelide.752297.
  • [25]. Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • [26]. Kaysi, F. ve Aydemir, E. (2017). Uzaktan eğitim süreçlerindeki etkileşim boyutlarının değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(11), 778-790.
  • [27]. Keskin, M. ve Özer-Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • [28]. Kışla, T. (2016). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 17(1), 258-271.
  • [29]. Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • [30]. Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • [31]. Neronia, J., Meijsa, C., Gijselaersa, H. J. M., Kirschnera, P. A. & Groota, R. H.M. (2019). Learning strategies and academic performance in distance education. Learning and Individual Differences, 73(1),1-7.
  • [32]. Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 376-394.
  • [33]. Paydar, S. ve Doğan, A. (2019). Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 154-162.
  • [34]. Rizun, M. & Strzelecki, A. (2020). Students’ Acceptance of the COVID-19 Impact on Shifting Higher Education to Distance Learning in Poland. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17. Doi:10.3390/ijerph17186468
  • [35]. Serçemeli, M. ve Kurnaz, E. (2020). COVID-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • [36]. Sezgin, S. ve Fırat, M. (2020). COVID-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş ve dijital uçurum tehlikesi. AUAd, 6(4), 37-54.
  • [37]. UNESCO. (2020). COVID-19 Education Response Education Sector (Issue Notes. No: 7.1). Retrieved from: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373275
  • [38]. Unger, S., & Meiran, W. R. (2020). Student attitudes towards online education during the COVID-19 viral outbreak of 2020: Distance learning in a time of social distance. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 256-266.
  • [39]. Yalman, M. (2013). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin bilgisayar destekli uzaktan eğitim sistemi (moodle) memnuniyet düzeyleri. Turkish Studies, 8(8), 1395-1406.
  • [40]. Yamamoto, G. T., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • [41]. Waits, T., & Lewis, L. (2003). Distance Education at degree-granting postsecondary institutions: 2000-2001(NCES 2003-017). Washington, DC: U.S. Department of Education, National Center for Education Statistics.
  • [42]. World Health Organization, 2020. WHO Timeline - COVID-19. Retrieved from: https://www.who.int/news/item/27-04-2020-who-timeline---covid-19
  • [43]. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • [44]. Yıldız, E. (2020). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında uzaktan eğitim öğrencilerinin topluluk hissine etki eden faktörlerin incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(1), 180-205. Doi:10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.9m
  • [45]. Yükseköğretim Kurulu (2020a). Koronavirüs (COVID-19) bilgilendirme notu: 1. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx adresinden erişilmiştir.
  • [46]. Yükseköğretim Kurulu (2020b). Basın açıklaması. https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/03-uzaktan-egitime-iliskin-alinan-karar.pdf adresinden erişilmiştir.
  • [47]. Yükseköğretim Kurulu (2020c). Üniversite öğrencilerine ücretsiz 6 GB'lık "uzaktan eğitime destek" kotası. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/ogrencilere-egitime-destek-kotasi.aspx adresinden erişilmiştir.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Saadet Aylin Yağan 0000-0001-7429-7415

Early Pub Date June 25, 2021
Publication Date June 25, 2021
Submission Date May 24, 2021
Acceptance Date May 28, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Yağan, S. A. (2021). Üniversite Öğrencilerinin COVID-19 Salgını Sürecinde Yürütülen Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ve Görüşleri. Akademik Platform Eğitim Ve Değişim Dergisi, 4(1), 147-174.

asos-index.png