Bu çalışmada, “Akıllı Şehirler” konulu uluslararası
bir Ar-Ge projesi olan INSIST projesi kapsamında geliştirilen, yaygın olarak
kullanılan trafik yoğunluk haritası uygulamalarından elde edilen görüntüleri
işleyerek yoğunluk verisi üreten bir yöntem sunulmaktadır. INSIST projesi,
akıllı şehirlere yönelik olarak güvenlik – reklam – şehir aydınlatması
uygulamalarını barındırmayı ve bu uygulamalara veri sağlamayı adreslemektedir.
Akıllı Şehirler konusunun en önemli unsurlarından birisi olan akıllı ulaşım
sistemlerinin kilit verilerinden birisi de trafik yoğunluk verileridir. Şehirde
yaşayan ve trafikte aktif olarak var olan kişilerin akıllı yöntemler ile trafik
hakkında bilgilendirilmesi, öncelikli araçlara hem en kısa hem de en uygun olan
rotaların önerilmesi için trafik yoğunluk verileri çok önemli bir veri
kaynağıdır. Şehrin çeşitli konumlarına farklı kamu kurumları tarafından
yerleştirilen kameralar yardımıyla bu verinin elde edilmesi mümkündür, ancak bu
hem maliyetli hem de kamera konum ve sayılarına bağımlı olması nedeniyle
sınırlı bir yöntemdir. Bu çalışmada, bu yönteme bir alternatif olarak
geliştirilen ve internet üzerinden trafik yoğunluk verilerini sunan
uygulamalardan elde edilen görüntülerin işlenmesi ile trafik yoğunluk
verilerini üreten bir yöntem sunulmuştur.
This paper presents a method which is developed in an international
R&D project called INSIST on the subject “Smart Cities”, to extract traffic
density information from traffic density maps by implementing image processing
techniques. INSIST project addresses hosting security – advertisement –
lighting applications developed for smart cities and providing required data to
this applications. Intelligent transport systems is a very important key
feature of smart cities. One of the key data source of intelligent transport
systems is traffic density data. Traffic density data is required for
navigating active drivers in the traffic using smart methods and suggesting
alternative routes to the emergency vehicles.Although this required data can be
gathered from the video cameras located at various locations around the city,
this method is very expensive and limited to the camera locations and count.
This paper presents an alternative method in order to gather traffic density
data. The presented method uses the screenshots of traffic density maps and
processes them by image processing algorithms.
Subjects | Engineering |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2017 |
Submission Date | February 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 2 |