Çarpan jet tekniği, elektronik sistemlerde fazla ısı üreten cihazların soğutulmasında kullanılan yüksek ısı transferi performanslı gelişmiş bir soğutma teknolojisidir. Bu çalışmada, 0,75Dh jet giriş genişlikli kanallardaki düz basamak ve üçgen basamak modelli bakır plakalı yüzeylerin üç adet hava jeti akışı ile soğutulması sayısal olarak araştırılmıştır. Araştırmalar, zamandan bağımsız ve üç boyutlu olarak enerji ve Navier-Stokes denklemlerinin k-ε türbülans modelli Ansys-Fluent bilgisayar programı kullanılarak çözülmesiyle gerçekleştirilmiştir. Kanalların üst ve alt yüzeyleri adyabatik olup; yalnızca model yüzeyleri sabit ısı akısına sahiptir. Çalışma için belirlenen Re sayısı aralığı 4000-10000 iken; jet-plaka arası uzaklık (H/Dh) 3 ve 6 dır. Çalışmanın sonuçları literatürde bulunan çalışmanın sayısal ve deneysel sonuçlarıyla karşılaştırılmış ve birbirleriyle uyumlu oldukları belirlenmiştir. Sonuçlar, her bir model yüzeyi için ortalama Nu sayısı ve yüzey sıcaklığının değişimi olarak sunulmuştur. Ayrıca, kanaldaki tüm model yüzeyleri için ortalama Nu sayısı (Nuo) ve jet akışların kanaldan çıkış sıcaklıkları (Tç) incelenmiştir. Farklı Re sayıları ve H/Dh oranlarında kanal boyunca jet akışın hız-akım ve sıcaklık konturu dağılımları model yüzeyleri için değerlendirilmiştir. Re=10000 ve H/Dh=6 için düz basamak modelli yüzeylerin Nuo sayılarının, üçgen basamak modelli yüzeylerden %45,43 daha fazla olduğu belirlenmiştir.
The impinging jet technique is an advanced cooling technology with high heat transfer performance used in the cooling of devices that produce excess heat in electronic systems. In this study, the cooling of flat step and triangular step model copper plate surfaces in ducts with jet inlet width of 0.75Dh with three air jet flows was investigated numerically. The studies were conducted using the numerical time-independent and three-dimensional k-ε turbulence model with the Ansys-Fluent computer program. The channel facets are adiabatic and only the model facets have a constant heat flux. While the Re number range determined for the study is 4000-10000; the distance between the jet and the plate (H/Dh) is 3 and 6. The outcomes of the work were matched with the scalar and empiric outcomes of the work in the litterateur, and it was achieved that they are comparable. The outcomes are performed as the mean Nu number and diversity of facet temperature for each model facet. In addition, the mean Nu number (Nuo) and exit temperatures (Tc) of the jet flows were investigated for all model surfaces in the channel. Velocity-flow and temperature contour dispersions of the jet flow throughout the duct were commented for the model facets with distinct Re numbers and H/Dh ratios. For Re=10000 and H/Dh=6, it was determined that the Nuo numbers of the surfaces with the flat step model were 45.43% higher than the surfaces with the triangular step model.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mechanical Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 6, 2023 |
Publication Date | December 6, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2 Issue: 1 |