Ekip. Ekip. Ekip. Bir işteki
belki de başarı için en önemli faktördür. Literatürde ekibin katkıları ve
şekillenmesi genişçe işlenmesine rağmen, ilişkiler boyutu az değinilmiştir. Bu
çalışmada ilişkilerin gelişmesi için uygulanacak olan 360 derece empatetik
değerlendirme metodu tanıtılacaktır. Özellikle startupların karşılaştığı büyük
kaynak kısıtlılığına karşın, en önemli öz kaynakları ekibin ahengidir. Bu
ahengin kurulması, geliştirilmesi empati ile olur. İlk aşamada içten dışa doğru
paydaşlarla ilişkisinin yoğunluğu ve kalitesi belirlenir. Karşı tarafın
kendisinden beklentisi sorularak empati yapması istenir. Bunun yanında takım
çalışanlarının değerlerini hatırlatacak, onların hassasiyetlerine yönelik
aksiyon planı uygulanacaktır. Özellikle iş yoğunluğu yüksek olan ilişkilere
yoğunlaşılır. Aksiyonun özü ilgi vermeyi dayalıdır. Bu aksiyonlar
hatırlatıcılar sayesinde rutin hale getirilecektir. Hatırlatıcılar yapılması
gerekeni otomatikleştiren unsurlardır.
Sonuçta ekibin başarısı değer vermek, alaka göstermek, nezaket, empati
göstermek gibi insani değerlere dayalıdır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2019 |
Submission Date | March 19, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |
Artuklu Kaime Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).