Research Article
BibTex RIS Cite

Flüt Eğitimi’nde Dil Tekniklerinin Öğretimine Yönelik Bir Durum Analizi

Year 2024, Volume: 30 Issue: 53, 175 - 186, 31.10.2024
https://doi.org/10.32547/artvision.1473947

Abstract

This research aims to analyze the existing situation regarding the instruction of language techniques used in flute education. It was a descriptive-based qualitative study conducted using the case study pattern one of the qualitative research methods; therefore, a semi-structured interview form was prepared as the data collection tool.
The population of the study consisted of flute teachers teaching in the Departments of Music Education of the Faculties of Education in Turkiye. In the research, a specific sampling method has not been preferred, and an attempt has been made to reach the entire population. Accordingly, all flute teachers teaching in the Departments of Music Education affiliated with the Faculties of Education at the universities that approved the study were contacted, and the study was conducted with 12 flute teachers who voluntarily agreed to participate. The data obtained with the interview form were analyzed by content analysis.
The study concluded that all twelve participants included the topic of tongue techniques in the flute curriculum for eight semesters. Some participants used the "demonstration method" while others used the "lecturing method" to teach tongue techniques. Most of the flute teachers did not utilize teaching materials for tongue technique instruction. The syllables "tu, tu-ku, tu-ku-tu" were commonly used by flute teachers. The "Taffanel" sourcebook was the most frequently used resource for teaching tongue techniques. None of the teachers employed Turkish methods, and the problems encountered in relation to tongue techniques were often attributed to issues with hand and tongue coordination.

References

  • Alanka, D. (2024). Nitel bir araştırma yöntemi olarak içerik analizi: Teorik bir çerçeve. Kronotop İletişim Dergisi; 1(1), 62-82. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3602435
  • Aytemur, B. (2022). Müzik araştırmalarinda nitel veri analizi. Ü. S. Şen, Y. Şen, & Ş. Ö. Akçay (Eds.), Müzik araştırmalarında bilimsel yöntem ve yaklaşımlar içinde (s. 233-261). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Bilgin, Ü. B., & Şentürk, N. (2019). Öğretim elemanlarının flüt eğitiminde entonasyon hakkındaki görüşleri. İdil Sant ve Dil Dergisi, 8(59), 845-850. https://doi.org/10.7816/idil-08-59-02
  • Bulut, S. (2017). Tarihsel süreçte flütün gelişimi ve ileri flüt tekniklerinin günümüz Türk bestecileri tarafından kullanımı üzerine bir inceleme. Kesit Akademi Dergisi, 3(10), 127-150. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1520627
  • Caf, G., & Angı, Ç. E. (2019). Güzel sanatlar liselerinde flüt eğitiminde kullanılan etüt ve eserler. Ekev Akademi Dergisi, (77), 221-240. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sosekev/issue/ 71512/1150416
  • Caner, B. (2021). Georg Philipp Telemann’nın re majör trompet konçertosunun form ve icra yönünden incelenmesi (Tez No. 694820) [Yüksek lisans tezi, Trakya Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Cengiz, B. (2021). Şan derslerinde kullanılan öğretim materyallerinin ve kullanım amaçlarının tespiti (Tez No. 687781) [Yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Cüceoğlu Önder, G. (2012a). Flüt eğitiminde kullanılan Carl Joachim Andersen flüt etütlerinin dil teknikleri yönünden incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(2), 131-142. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/186538
  • Cüceoğlu Önder, G. (2012b). Müzik öğretmenliği anabilim dallarında kullanılan başlangıç flüt eğitimi metotlarının incelenmesi. Fine Arts, 7(2), 100-109. https://dergipark.org.tr/ tr/pub/nwsafine/issue/19896/213068
  • Gençel Ataman, Ö. (2009). Ülkemizde flüt ve flüt eğitimi alanlarında yapılan lisansüstü tezler. Kastamonu Education Journal, 17(1), 341-352. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49070 /626095
  • Gültekin, E., & Aytemur, B. (2022). Flüt eğitiminde temel davranışların kazandırılmasına yönelik flüt öğretmenlerinin analojik yaklaşımları. K. Gülbeyaz, & T. Yazıcı (Eds.), X. uluslararasi müzik ve dans kongresi bildiriler kitabı içinde (s. 66-86). Eksen Yayınları. https://www.researchgate.net/ publication/374874789_FLUT_EGITIMINDE_TEMEL_DAVRANISLARIN_KAZANDIRILMASINA_YONELIK_FLUT_OGRETMENLERININ_ANALOJIK_YAKLASIMLARI
  • Jaçe, E. (2019). Barok dönem ve klasik dönem flüt konçertolarının dil tekniği açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Tez No. 545437) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Karkın, M., Pelikoğlu, M. C., & Haşhaş, S. (2014). Bağlama enstrümanının öğretim yöntemleri kapsamında yöresel tavırların değerlendirilmesi. Art-e Sanat Dergisi, 7(13), 129-148. https://doi.org/10.21602/sgsfsd.69475
  • Kürklü, E. (2010). Flüt öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerinin konulara göre etkililiğinin değerlendirilmesi (Tez No. 277996) [Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi
  • Kurtaslan Yıldırım, H. (2016). Türkçe flüt metotlarının incelenmesi. EKEV Akademi Dergisi (68), 117-134. https:// dergipark.org.tr/tr/pub/sosekev/issue/71359/1147357#article_cite
  • Kurtaslan, H. (2004). Anadolu güzel sanatlar liselerinde çalgı (yan flüt) eğitimi müfredat programında belirtilen dil teknikleri öğretiminin incelenmesi üzerine bir çalışma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Kurtaslan, H., & Ergan M. (2011). Flüt öğretiminde kullanılan dil teknikleri üzerine bir inceleme. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(2), 236-249. https://dergipark.org.tr/en/ download/article-file/186571
  • Öner, A. (2011). Geleneksel Türk müziği öğelerinin flüt eğitiminde kullanılmasına yönelik bir model önerisi (Tez No. 300584) [Doktora Tezi , İnönü Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Özkasnaklı, U. (2024). Gitar eğitimi ve eşlikleme dersine yönelik materyal önerisi ve uygulamaları (Tez No. 841670) [Doktora tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Pietersen, I. K. (2010). A structured teaching approach to extended flute techniques at pre-tertiary level [Unpublished master's thesis]. University of Cape Town. https://open.uct.ac.za/ bitstream/handle/11427/11717/thesis_hum_2010_pietersen_i_k.pdf;jsessionid=9AE866C21F2E8282093A1533BFEB77FB?sequence=1
  • Seçkin, E. M. (2020). Flüt icracılığında artikülasyonların teknik açıdan çalınış biçimleri ve örnekler. The Journal of Kesit Academy, 55(22), 304-313. http://dx.doi.org/10.29228/kesit. 41494
  • Şenol Sakin, A. (2018). Use of extended flute techniques in flute education in Turkey. Highereducation Studies, 8(1), 1-8. https://doi.org/10.5539/hes.v8n1p1
  • Soycan, M. (2021). Türkiye’de 2010-2020 yılları arasında yapılan flüt konulu lisansüstü tezlerin incelenmesi: İçerik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(3), 2153-2187. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1642017
  • Tavşancıl, E., & Aslan, E. A. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon.
  • Toff, N. (2012). The flute book a complete guide for students and performers. Oxford University Press.
  • Üstün, E. (2012). Flüt eğitiminde temel beceriler ve dil teknikleri. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 1(1), 103-122. https://doi.org/10.7816/ idil-01-01-07
  • Üstün, E., & Özçimen, A. (2012). Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştiren anabilim dallarında verilen flüt eğitiminde karşılaşılan teknik problemlerin incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(2), 72-99. https://dergipark.org.tr/en/ download/article-file/186534
  • Wye, T. (2014). Trevor Wye practice book 2 for the flute: Technique. Hal Leonard Publishing Corporation.
  • Yapalı, Y. (2015). Ülkemizde flüt ve flüt eğitimi alanlarında yapılan lisansüstü tezlerinin incelenmesi (1987-2014) (Tez No. 407629) [Yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Yayla, A. (2000). Güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı flüt eğitiminde öğrencilerin psikomotor alan hedef ve davranışlara ulaşma düzeyleri (Tez No. 94504) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.
  • Yıldız, A. (2022). Mesleki trombon eğitimi ve Türkiye’deki konservatuvarlarda uygulanan ortaokul ve lise düzeyi trombon eğitiminin incelenmesi (Tez No. 751721) [Sanatta yeterlilik tezi, Anadolu Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.

A Situation Analysis on Teaching Tongue Techniques in Flute Education

Year 2024, Volume: 30 Issue: 53, 175 - 186, 31.10.2024
https://doi.org/10.32547/artvision.1473947

Abstract

References

  • Alanka, D. (2024). Nitel bir araştırma yöntemi olarak içerik analizi: Teorik bir çerçeve. Kronotop İletişim Dergisi; 1(1), 62-82. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3602435
  • Aytemur, B. (2022). Müzik araştırmalarinda nitel veri analizi. Ü. S. Şen, Y. Şen, & Ş. Ö. Akçay (Eds.), Müzik araştırmalarında bilimsel yöntem ve yaklaşımlar içinde (s. 233-261). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Bilgin, Ü. B., & Şentürk, N. (2019). Öğretim elemanlarının flüt eğitiminde entonasyon hakkındaki görüşleri. İdil Sant ve Dil Dergisi, 8(59), 845-850. https://doi.org/10.7816/idil-08-59-02
  • Bulut, S. (2017). Tarihsel süreçte flütün gelişimi ve ileri flüt tekniklerinin günümüz Türk bestecileri tarafından kullanımı üzerine bir inceleme. Kesit Akademi Dergisi, 3(10), 127-150. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1520627
  • Caf, G., & Angı, Ç. E. (2019). Güzel sanatlar liselerinde flüt eğitiminde kullanılan etüt ve eserler. Ekev Akademi Dergisi, (77), 221-240. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sosekev/issue/ 71512/1150416
  • Caner, B. (2021). Georg Philipp Telemann’nın re majör trompet konçertosunun form ve icra yönünden incelenmesi (Tez No. 694820) [Yüksek lisans tezi, Trakya Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Cengiz, B. (2021). Şan derslerinde kullanılan öğretim materyallerinin ve kullanım amaçlarının tespiti (Tez No. 687781) [Yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Cüceoğlu Önder, G. (2012a). Flüt eğitiminde kullanılan Carl Joachim Andersen flüt etütlerinin dil teknikleri yönünden incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(2), 131-142. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/186538
  • Cüceoğlu Önder, G. (2012b). Müzik öğretmenliği anabilim dallarında kullanılan başlangıç flüt eğitimi metotlarının incelenmesi. Fine Arts, 7(2), 100-109. https://dergipark.org.tr/ tr/pub/nwsafine/issue/19896/213068
  • Gençel Ataman, Ö. (2009). Ülkemizde flüt ve flüt eğitimi alanlarında yapılan lisansüstü tezler. Kastamonu Education Journal, 17(1), 341-352. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49070 /626095
  • Gültekin, E., & Aytemur, B. (2022). Flüt eğitiminde temel davranışların kazandırılmasına yönelik flüt öğretmenlerinin analojik yaklaşımları. K. Gülbeyaz, & T. Yazıcı (Eds.), X. uluslararasi müzik ve dans kongresi bildiriler kitabı içinde (s. 66-86). Eksen Yayınları. https://www.researchgate.net/ publication/374874789_FLUT_EGITIMINDE_TEMEL_DAVRANISLARIN_KAZANDIRILMASINA_YONELIK_FLUT_OGRETMENLERININ_ANALOJIK_YAKLASIMLARI
  • Jaçe, E. (2019). Barok dönem ve klasik dönem flüt konçertolarının dil tekniği açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Tez No. 545437) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Karkın, M., Pelikoğlu, M. C., & Haşhaş, S. (2014). Bağlama enstrümanının öğretim yöntemleri kapsamında yöresel tavırların değerlendirilmesi. Art-e Sanat Dergisi, 7(13), 129-148. https://doi.org/10.21602/sgsfsd.69475
  • Kürklü, E. (2010). Flüt öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerinin konulara göre etkililiğinin değerlendirilmesi (Tez No. 277996) [Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi
  • Kurtaslan Yıldırım, H. (2016). Türkçe flüt metotlarının incelenmesi. EKEV Akademi Dergisi (68), 117-134. https:// dergipark.org.tr/tr/pub/sosekev/issue/71359/1147357#article_cite
  • Kurtaslan, H. (2004). Anadolu güzel sanatlar liselerinde çalgı (yan flüt) eğitimi müfredat programında belirtilen dil teknikleri öğretiminin incelenmesi üzerine bir çalışma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Kurtaslan, H., & Ergan M. (2011). Flüt öğretiminde kullanılan dil teknikleri üzerine bir inceleme. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(2), 236-249. https://dergipark.org.tr/en/ download/article-file/186571
  • Öner, A. (2011). Geleneksel Türk müziği öğelerinin flüt eğitiminde kullanılmasına yönelik bir model önerisi (Tez No. 300584) [Doktora Tezi , İnönü Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Özkasnaklı, U. (2024). Gitar eğitimi ve eşlikleme dersine yönelik materyal önerisi ve uygulamaları (Tez No. 841670) [Doktora tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Pietersen, I. K. (2010). A structured teaching approach to extended flute techniques at pre-tertiary level [Unpublished master's thesis]. University of Cape Town. https://open.uct.ac.za/ bitstream/handle/11427/11717/thesis_hum_2010_pietersen_i_k.pdf;jsessionid=9AE866C21F2E8282093A1533BFEB77FB?sequence=1
  • Seçkin, E. M. (2020). Flüt icracılığında artikülasyonların teknik açıdan çalınış biçimleri ve örnekler. The Journal of Kesit Academy, 55(22), 304-313. http://dx.doi.org/10.29228/kesit. 41494
  • Şenol Sakin, A. (2018). Use of extended flute techniques in flute education in Turkey. Highereducation Studies, 8(1), 1-8. https://doi.org/10.5539/hes.v8n1p1
  • Soycan, M. (2021). Türkiye’de 2010-2020 yılları arasında yapılan flüt konulu lisansüstü tezlerin incelenmesi: İçerik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(3), 2153-2187. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1642017
  • Tavşancıl, E., & Aslan, E. A. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon.
  • Toff, N. (2012). The flute book a complete guide for students and performers. Oxford University Press.
  • Üstün, E. (2012). Flüt eğitiminde temel beceriler ve dil teknikleri. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 1(1), 103-122. https://doi.org/10.7816/ idil-01-01-07
  • Üstün, E., & Özçimen, A. (2012). Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştiren anabilim dallarında verilen flüt eğitiminde karşılaşılan teknik problemlerin incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(2), 72-99. https://dergipark.org.tr/en/ download/article-file/186534
  • Wye, T. (2014). Trevor Wye practice book 2 for the flute: Technique. Hal Leonard Publishing Corporation.
  • Yapalı, Y. (2015). Ülkemizde flüt ve flüt eğitimi alanlarında yapılan lisansüstü tezlerinin incelenmesi (1987-2014) (Tez No. 407629) [Yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Yayla, A. (2000). Güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı flüt eğitiminde öğrencilerin psikomotor alan hedef ve davranışlara ulaşma düzeyleri (Tez No. 94504) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.
  • Yıldız, A. (2022). Mesleki trombon eğitimi ve Türkiye’deki konservatuvarlarda uygulanan ortaokul ve lise düzeyi trombon eğitiminin incelenmesi (Tez No. 751721) [Sanatta yeterlilik tezi, Anadolu Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Fine Arts Education
Journal Section Research Articles
Authors

Merve Karalı 0000-0002-4333-9907

Gülce Coşkun Şentürk 0000-0003-4011-2229

Publication Date October 31, 2024
Submission Date April 26, 2024
Acceptance Date October 14, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 30 Issue: 53

Cite

APA Karalı, M., & Coşkun Şentürk, G. (2024). Flüt Eğitimi’nde Dil Tekniklerinin Öğretimine Yönelik Bir Durum Analizi. Art Vision, 30(53), 175-186. https://doi.org/10.32547/artvision.1473947