Girişimcilik her yaştan ve her alandan paydaşlarla birlikte yürütüldüğünde şehrin gelişimine ve kalkınmasının sürdürülebilirliğine katkı sağlamaktadır. Öğrenen şehirler ise hem bireysel gelişime hem de kültürel çeşitliliğe etki etmektedir. Çalışmada UNESCO Öğrenen Şehirler Küresel Ağı’na göre girişimciliğe odaklanan bir öğrenen şehrin katkısı önerilerle açıklanmaktadır. Öğrenen Şehirlerin temel yapı taşlarından biri “Hayat boyu öğrenme kültürünün teşvik edilmesi” dir. UNESCO Öğrenen Şehirler Küresel Ağı’nda yer alan ve girişimciliğe odaklanan bir öğrenen şehir olarak başarılı uygulamaları hayata geçirmiş Swansea şehri; “Girişimciliğe odaklanan bir öğrenen şehir” olarak kendini tanımlamaktadır Türkiye’den kabul edilen ilk iki şehir Eskişehir ve Konya’dır. Türkiye’deki şehirlerin, UNESCO Öğrenen Şehirler Küresel Ağı’na katılımının teşvik edilmesi amacıyla gerçek deneyimleri içeren bir çalışmadır. Bu ağa katılmak isteyen ve girişimciliğe odaklanan öğrenen şehir olma yolunda adım atmak isteyen şehirlerde yapılabilecek uygulamalara ilişkin öneriler oluşturularak sunulmuştur.
Entrepreneurship contributes to the development and the sustainability of the development of the city when entrepreneurship is carried out with stakeholders of all ages and from all fields. In the study, it is aimed to explain the contribution of a learning city focusing on entrepreneurship according to the UNESCO Global Network of Learning Cities with suggestions. Swansea, which Included in the UNESCO Global Network of Learning Cities and has implemented successful practices as a learning city focused on entrepreneurship. Swansea describes itself as “a learning city focused on entrepreneurship”. Eskişehir and Konya, the first cities accepted to this network from Turkey. Suggestions for possible applications were created and presented for cities that who want to join this network and take a step towards becoming a learning city focused on entrepreneurship.
Entrepreneurial Learning City UNESCO Global Network of Learning Cities Learning Throughout Life.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2022 |
Submission Date | March 16, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 22 Issue: 2 |