Gündelik yaşama dijitalleşmenin hakim olmasıyla iletişim biçimleri dönüşüme uğramıştır. Bu durum yayıncılık ve anlatıcılık biçimlerini de önemli ölçüde dönüştürmüştür. Bu süreçte sosyal medya uygulamaları arasında çok sık kullanılan Youtube, geleneksel izleme ve yayın alışkanlıklarının yerini alan bir platform olarak kendini göstermektedir. Bu çalışma, iletişimin dijitalleşmesiyle değişen anlatıcılık ve yayıncılık anlayışını YouTube’un kendine özgü doğası üzerinden açıklamayı amaçlamaktadır. Çalışmanın evrenini dijital yayın platformları oluştururken, örneklem olarak YouTube seçilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinin ilkelerinin benimsendiği çalışmada betimsel analiz yapılmıştır. Ayrıca nitel araştırmada sıklıkla kullanılan doküman incelemesine de başvurularak, konuyla ilgili veriler toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda YouTube’un önemli bir hikâye anlatım mecrası olduğu ve geleneksel yayıncılık anlayışının sunduğu anlatımı dönüştürdüğü öne sürülmektedir. Dolayısıyla çalışmada Youtube’un hem anlatıcı hem izleyici/dinleyici açısından yayıncılığı değiştirdiği öne sürülmektedir.
With the dominance of digitalization in daily life, forms of communication have been transformed. This situation has also transformed the forms of broadcasting and storytelling. Youtube, in this process, shows itself as a platform that replaces traditional watching and broadcasting habits. This study aims to explain the changing storytelling and broadcasting understanding with the digitalization of communication through the unique nature of YouTube. While digital broadcasting platforms constitute the universe of the study, YouTube was chosen as the sample. Descriptive analysis was carried out in the study, in which the principles of qualitative research methods were adopted. In addition, data on the subject were collected by referring to document analysis. As a result of the study, it is argued that YouTube is an important storytelling medium and transforms the narrative offered by the traditional bradcasting approach. Therefore, it is argued in the study that Youtube has changed broadcasting in terms of both the storyteller and the audience.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2022 |
Submission Date | April 2, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 22 Issue: 2 |