Bu araştırma kapsamında, 2022 ve daha önceki yıllar içerisinde, kültürel zeka üzerine ulusal literatürde yayımlanan lisansüstü tezleri ele alınmaktadır. Ele alınan bu tezleri, bibliyometrik analiz yöntemiyle inceleyerek, kültürel zeka üzerine literatürde yaşanan gelişmelerin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu araştırmanın verileri, 12 Ocak 2023 tarihinde, Ulusal Tez Merkezinde yer alan kültürel zeka üzerine yazılmış 75 lisansüstü tez çalışmasından oluşmaktadır. Bibliyometrik analiz yönteminden yararlanarak, kültürel zeka üzerine yapılan çalışmaların yıllar içerisinde gösterdikleri değişimler, ilişki içerisinde olunan konular ve coğrafik olarak yapılan çalışmaların dağılımları gibi çeşitli parametreler kapsamında analizi yapılmaktadır. Kültürel zeka üzerine ulusal literatürde yapılan lisansüstü tez çalışmalarının sayısında önemli derecede bir artışın yaşandığı tespit edilmiştir. Yıllar içerisinde yaşanan bu artışla birlikte, sadece çalışmaların sayısında değil, beraber ele alınan konuların çeşitliliğinde de bir artışın varlığı söz konusu olmaktadır.
Within the scope of the research, graduate dissertation which is published in the national literature on cultural intelligence in 2022 and previous years are addressed. It is aimed to reveal the developments in the literature on cultural intelligence by examining these dissertations with the bibliometric analysis method. The data of this research consists of 75 graduate dissertation studies on cultural intelligence in the National Thesis Center on January 12, 2023. By making use of the bibliometric analysis method, the studies on cultural intelligence are analyzed within the scope of various parameters such as the changes they have shown over the years, the subjects in relation to and the geographical dispersion of the studies. It has been determined that there has been a significant increase in the number of graduate dissertation studies on culturan intelligence in the national literature. With this increase over the years, there is an increase not only in the number of studies, but also in the diversity of the subject adressed together.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 31, 2023 |
Publication Date | July 31, 2023 |
Submission Date | March 21, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 23 Issue: 2 |