Research Article
BibTex RIS Cite

Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Psikolojik Performans Düzeylerinin İncelenmesi

Year 2022, , 28 - 46, 19.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1199489

Abstract

Bu çalışma, beden eğitimi öğretmenlerinin psikolojik performans düzeylerinin belirlenerek, çeşitli değişkenler açısından psikolojik performans düzeylerinin karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Erzurum ilindeki beden eğitimi öğretmeni oluştururken; örneklem grubunu ise 263’ü erkek, 146’sı kadın olmak üzere 409 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri elde etmek amacıyla, katılımcıların kişisel özelliklerini belirlemek için araştırmacıların oluşturduğu “Kişisel Bilgi Formu”, psikolojik performans düzeylerini belirlemek için ise Aydemir ve Akdoğan (2019) tarafından geliştirilen Psikolojik Performans Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 22 programında analiz edilmiştir. Araştırmada, katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek için frekans analizi, psikolojik performans düzeyleri ile alt boyutlara ilişkin ortalamaları belirlemek için tanımlayıcı test; cinsiyet medeni durum, idari görev durumu ve kadro statülerine göre psikolojik performanslarını karşılaştırmak için bağımsız değişkenlerde T-Testi; yaş, eğitim durumu, mesleki hizmet sürelerine ve kurumsal hizmet sürelerine göre psikolojik performanslarını karşılaştırmak için ise tek yönlü Anova Testi uygulanmıştır. Katılımcıların, cinsiyetlerine, medeni durumlarına, mesleki hizmet süresi ile kurumsal hizmet sürelerine göre psikolojik performans düzeylerinin karşılaştırılmasında, gruplar arasında anlamlı farklılıklara rastlanmıştır. Buna göre, erkek katılımcıların kadın katılımcılara, evli olanların bekar olanlara, mesleki hizmet süresi 1-5 yıl ile 11-15 yıl olanların 1 yıldan az ile 6-10 yıl olanlara, kurumsal hizmet süresi 1-5 yıl olanların 6-10 yıl olanlara oranla daha Psikolojik performanslarının daha yüksek; beden eğitimi öğretmenlerinin genel psikolojik performans düzeylerinin orta düzeyde olduğu saptanmıştır.

Thanks

İlginiz için teşekkür ederim Sayın Hocam...

References

  • Akçay, V. H., ve Bilgin, K. U. (2016). Kamu Performans Yönetimine Etkisi Açısından Psikolojik Sermaye. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(2), 154-174.
  • Akgün, Ö. (2021). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Psikolojik Dayanıklılık ve İş Doyum Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Alaeddinoglu, V. (2000). The Attitudes of University Students’ Regarding Physical Education and Sports Lesson, Ambient Science, Vol: 7, Sp1, 165-169, doi: 10.21276/ambi.2020.07.spl.oa20.
  • Altınışık, Ü., & Çelik, A. (2022). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Liderlik Yönelimleri İle Duygusal Zeka Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 225-236.
  • Avolio, B. J., B. M. Bass, D. I. Jung, “Re‐Examining the Components of Transformational and Transactional Leadership Using the Multifactor Leadership”, Journal of Occupational and Organizational Psychology, 1999/72 (4), 441- 462. https://doi.org/10.1348/096317999166789.
  • Aydemir, C. ve Akdoğan, A. (2019). Psikolojik Performans: Ölçek Geliştirme Çalışması. 27. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, 18-20 Nisan 2019, 1013-1022.
  • Aydemir, C. (2017). İş-Aile Çatışmasının Psikolojik Performans Üzerindeki Etkisi: İşe Yabancılaşma ve Pozitif Psikolojik Sermayenin Aracı Rolü, Doktora Tezi, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Aydemir, C., ve Akdoğan, A. A. (2018). İş-Aile Çatışmasının Psikolojik Performans Üzerindeki Etkisi: İşe Yabancılaşma ve Pozitif Psikolojik Sermayenin Aracı Rolü. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 1993-2012.
  • Barney, J. (1991). Firm Resources and Sustained Competitive Advantage. Journal of Management, 17, 99-120. https://doi.org/10.1177/014920639101700108
  • Bas, M., Kucuk, K., & Kabak, S. (2020). A Study on Learned Helplessness and Life Satisfaction of Women Who Play Sports and Who Don't Play Sports. Ambient Science, 185-188.
  • Bedir, D. , Erhan, S. E. & Akkuş, Y. (2019). Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Sporcuların Psikolojik Becerilerini Etkiler Mi? . Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi , Mart 2019 Ek Sayı , 40-49 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunibesyo/issue/44153/546227
  • Bedir, D., Erhan, E., Şen, I., Bedir, F., & Yazici, A. G. (2018). The Effects of Basic Psychological Needs on Psychological Skills of Athletes. European Journal of Physical Education and Sport Science. https://doi: 10.5281/zenodo.106411
  • Bostancı, A. B., ve Kayaalp, D. (2011). İlköğretim Okullarında Öğretmen Performansının Geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 127-140.
  • Çetin, F., ve Varoğlu, A. K. (2015). Psikolojik Sermaye, Performans, Ayrılma Niyeti ve İş Tatmini Etkileşimi: Cinsiyetin Düzenleyici Rolü. İş ve İnsan Dergisi, 2(2), 105-113. https://doi.org/10.18394/iid.61996
  • Doğan, S. ve Aslan, M. (2018). Psikolojik Sermaye, İçsel Motivasyon ve İş Tatmini İlişkisi, Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(3), 112-125. https://doi.org/10.25287/ohuiibf.423129
  • Dumangöz, P. D. (2021). Investigation of Job Satisfaction Levels of Tennis Coaches Who Work in Higher Education Institutions According to Personal Variables, Journal of Educational Issues, 7 (1), 2377-2263. Retrieved from https://doi.org/10.5296/jei.v7i1.18484
  • Eagly, A. H. (1987). Sex Differences in Social Behavior: A Social-Role Interpretation; Distinguished Lecture Series.
  • Gençoğlu, C. & Namlı, S. (2020). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Psikolojik Sağlamlık ve Empati Düzeyleri/Erzurum Teknik Üniversitesi Örneği. Sport Sciences , 15 (3) , 33-43 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsaspor/issue/56106/720531
  • Gucciardi, D. F., Gordon, S., ve Dimmock, J. A. (2008). Towards an Understanding of Mental Toughness in Australian Football. Journal of Applied Sport Psychology, 20(3), 261-281. https://doi.org/10.1080/10413200801998556
  • Gürer, B., Bektaş, F., ve Kural, B. (2018). Doğa Sporları Faaliyetlerine Katılan Sporcuların Psikolojik Performanslarının İncelenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 9(2), 74-85. https://doi.org/10.17155/omuspd.327104
  • Hutabarat, W. (2015). Investigation of Teacher Job-Performance Model: Organizational Culture, Work Motivation and Job-Satisfaction. Jurnal Asian Social Science, 11(18), 295-304. http://dx.doi.org/10.5539/ass.v11n18p295
  • Jones, G. (2002). What is This Thing Called Mental Toughness? An Investigation of Elite Sport Performers. Journal of Applied Sport Psychology, 14(3), 205-218. https://doi.org/10.1080/10413200290103509
  • Jones, G., Hanton, S., ve Connaughton, D. (2007). A Framework of Mental Toughness in the World’s Best Performers. The Sport Psychologist, 21(2), 243-264. https://doi.org/10.1123/tsp.21.2.243
  • Judge, T. A., Bono, J. E., Thoresen, C. J. ve Patton, G. K. (2001). The Job Satisfaction–Job Performance Relationship: A Qualitative and Quantitative Review. Psychologocial Bullettin, 127(3), 376-407. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/0033-2909.127.3.376
  • Kurudirek, M. A, Belli, E., Kurudirek, M. İ, Gezer, E., “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinde İş Yaşam Kalitesi ve Örgütsel Stres İlişkisinin İncelenmesi,” Uluslararası Spor, Egzersiz Antrenman Bilimi Dergisi, pp. 0–0, Oct. 2018.
  • Loehr, J. (1986). Mental Toughness Training for Athletes: Achieving Athletic Excellence. New York: New American Library.
  • Luthans, F. ve Youssef, C. M. (2004). Human, Social, and Now Positive Psychological Capital Management: Investing in People for Competitive Advantage. Organizational Dynamics, 33, 143–160. Doi: 10.1016/j.orgdyn.2004.01.003
  • Luthans, F., Avey, J.B., Avolio, B.J., ve Peterson, S.J. (2010). The Development and Resulting Performance İmpact of Positive Psychological Capital. Human Resource Development Quarterly, 21, 41–67. https://doi.org/10.1002/hrdq.20034
  • Luthans, F., Avolio, B. J., Avey, J. B. ve Norman, S. M. (2007). Psychological Capital: Measurement and Relationship with Performance and Satisfaction. Personnel Psychology, 60, 541–572. https://doi.org/10.1111/j.1744-6570.2007.00083.x
  • OECD. (2005). Teachers Matter Attractıng, Developıng and Retaınıng Effectıve Teachers. Paris: OECD Publishing.
  • Ostroff, C. (1992). The Relationship Between Satisfaction, Attitudes, and Performance: An organizational Level Analysis. Journal of Applied Psychology, 77(6), 963. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/0021-9010.77.6.963
  • Özbay, S., & Mustafa, Y. (2013). Comparison Of State Anxiety Level Of Sportsmen Before And After Competition İn Turkey Elders Wrestling National Team. Sport & Society/Sport Si Societate, 13(2).
  • Özkara, A. B., & Özbay, S. (2019). Lise Düzeyindeki Sporcu Öğrencilerin Psikolojik Sağlamlıklarının İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(221), 207-214.
  • Seligman, M. E. P., Abramson, L. Y., Semmel, A., ve Von Bayer, C. (1998). Learned Optimism New York Pocket Books.
  • Seligman, M. ve Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive Psychology. American Psychologist, 55(1), 5-14.
  • Sural, V., Güler, H., & Çar, B. (2021). Examination of Mental Training and Mental Toughness in Elite Boxers. Pakistan Journal of Medical and Health Sciences, 15(6), 1647-1653.
  • Tatlısu, B., Ozan, M., Uçan, İ., & Kan, E. (2022). Elit Boksörlerde Farklı Değişkenlerin Atletik Zihinsel Enerji Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi, Anatolia Sport Research, 3(1):1-13.
  • Tekkurşun Demir, G., Namlı, S., Hazar, Z., Türkeli, A. & Cicioğlu, H. İ. (2018). Bireysel ve Takım Sporcularının Karar Verme Stilleri ve Mental İyi Oluş Düzeyleri. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13 (1) , 176-191 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/cbubesbd/issue/38083/417188
  • Tolentino, R. C. (2013). Organizational Commitment and Job Performance of the Academic and Administrative Personnel. International Journal of Information Technology and Business Management, 15(1), 51-59.
  • Turan, M. & Mızrak, O. (2019). Gençlik Hizmetleri Ve Spor İl Müdürlüğü Çalışanlarının Personel Güçlendirme Algılarının İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21 (2), 42-51. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunibesyo/issue/46574/569852.
  • Turan, M.& Paktaş, Y. (2021). Spor Dalları İl Temsilcilerinin Spor Tükenmişlik Durumları İle Bireysel Performanslarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(2). Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunibesyo/issue/63280/946630.
  • Walumbwa, F. O., Peterson, S. J., Avolio, B. J., ve Hartnell, C. A. (2010). An Investigation of the Relationships Among Leader and Follower Psychological Capital, Service Climate, and Job Performance. Personnel psychology, 63(4), 937-963. https://doi.org/10.1111/j.1744-6570.2010.01193.x
  • Zengin, S., & Kırkbir, F. (2020). Investigation of Mental Training in Sports Branches. International Journal of Applied Exercise Physiology, 9(10), 65- 72.

The Investigation of the Psychological Performance Levels of Physical Education Teachers

Year 2022, , 28 - 46, 19.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1199489

Abstract

This study was conducted to determine the psychological performance levels of physical education teachers and to compare their psychological performance levels in terms of various variables. While the population of the research consists of physical education teachers in Erzurum, the sample group consists of 409 physical education teachers, 263 of whom are male and 146 are female. In order to obtain the data, the "Personal Information Form" created by the researchers was used to determine the demographic characteristics of the participants, and the Psychological Performance Scale developed by Aydemir and Akdoğan (2019) was used to determine the psychological performance levels. The collected data were analyzed in SPSS 22 program. In the study, frequency analysis was used to determine the demographic characteristics of the participants, descriptive test to determine the averages of psychological performance levels and sub-dimensions, T-Test on independent variables to compare psychological performances according to gender, marital status, administrative duty status and staff status, One-way Anova Test was used to compare psychological performances according to age, education level, professional seniority and institutional seniority was used in the study. As a result of the comparison of the psychological performance levels of the participants according to their gender, marital status, professional seniority and institutional seniority, significant differences were found between the groups. According to the results obtained, it has been determined that they have psychological performance level, male participants are higher than female participants, married ones are higher than single ones, those with 1-5 years and 11-15 years of professional seniority are higher than those with less than 1 year and 6-10 years, those with 1-5 years of institutional seniority have a higher level of service than those with 6-10 years of service. It was determined that the general psychological performance levels of physical education teachers were moderate.

References

  • Akçay, V. H., ve Bilgin, K. U. (2016). Kamu Performans Yönetimine Etkisi Açısından Psikolojik Sermaye. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(2), 154-174.
  • Akgün, Ö. (2021). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Psikolojik Dayanıklılık ve İş Doyum Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Alaeddinoglu, V. (2000). The Attitudes of University Students’ Regarding Physical Education and Sports Lesson, Ambient Science, Vol: 7, Sp1, 165-169, doi: 10.21276/ambi.2020.07.spl.oa20.
  • Altınışık, Ü., & Çelik, A. (2022). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Liderlik Yönelimleri İle Duygusal Zeka Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 225-236.
  • Avolio, B. J., B. M. Bass, D. I. Jung, “Re‐Examining the Components of Transformational and Transactional Leadership Using the Multifactor Leadership”, Journal of Occupational and Organizational Psychology, 1999/72 (4), 441- 462. https://doi.org/10.1348/096317999166789.
  • Aydemir, C. ve Akdoğan, A. (2019). Psikolojik Performans: Ölçek Geliştirme Çalışması. 27. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, 18-20 Nisan 2019, 1013-1022.
  • Aydemir, C. (2017). İş-Aile Çatışmasının Psikolojik Performans Üzerindeki Etkisi: İşe Yabancılaşma ve Pozitif Psikolojik Sermayenin Aracı Rolü, Doktora Tezi, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Aydemir, C., ve Akdoğan, A. A. (2018). İş-Aile Çatışmasının Psikolojik Performans Üzerindeki Etkisi: İşe Yabancılaşma ve Pozitif Psikolojik Sermayenin Aracı Rolü. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 1993-2012.
  • Barney, J. (1991). Firm Resources and Sustained Competitive Advantage. Journal of Management, 17, 99-120. https://doi.org/10.1177/014920639101700108
  • Bas, M., Kucuk, K., & Kabak, S. (2020). A Study on Learned Helplessness and Life Satisfaction of Women Who Play Sports and Who Don't Play Sports. Ambient Science, 185-188.
  • Bedir, D. , Erhan, S. E. & Akkuş, Y. (2019). Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Sporcuların Psikolojik Becerilerini Etkiler Mi? . Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi , Mart 2019 Ek Sayı , 40-49 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunibesyo/issue/44153/546227
  • Bedir, D., Erhan, E., Şen, I., Bedir, F., & Yazici, A. G. (2018). The Effects of Basic Psychological Needs on Psychological Skills of Athletes. European Journal of Physical Education and Sport Science. https://doi: 10.5281/zenodo.106411
  • Bostancı, A. B., ve Kayaalp, D. (2011). İlköğretim Okullarında Öğretmen Performansının Geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 127-140.
  • Çetin, F., ve Varoğlu, A. K. (2015). Psikolojik Sermaye, Performans, Ayrılma Niyeti ve İş Tatmini Etkileşimi: Cinsiyetin Düzenleyici Rolü. İş ve İnsan Dergisi, 2(2), 105-113. https://doi.org/10.18394/iid.61996
  • Doğan, S. ve Aslan, M. (2018). Psikolojik Sermaye, İçsel Motivasyon ve İş Tatmini İlişkisi, Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(3), 112-125. https://doi.org/10.25287/ohuiibf.423129
  • Dumangöz, P. D. (2021). Investigation of Job Satisfaction Levels of Tennis Coaches Who Work in Higher Education Institutions According to Personal Variables, Journal of Educational Issues, 7 (1), 2377-2263. Retrieved from https://doi.org/10.5296/jei.v7i1.18484
  • Eagly, A. H. (1987). Sex Differences in Social Behavior: A Social-Role Interpretation; Distinguished Lecture Series.
  • Gençoğlu, C. & Namlı, S. (2020). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Psikolojik Sağlamlık ve Empati Düzeyleri/Erzurum Teknik Üniversitesi Örneği. Sport Sciences , 15 (3) , 33-43 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsaspor/issue/56106/720531
  • Gucciardi, D. F., Gordon, S., ve Dimmock, J. A. (2008). Towards an Understanding of Mental Toughness in Australian Football. Journal of Applied Sport Psychology, 20(3), 261-281. https://doi.org/10.1080/10413200801998556
  • Gürer, B., Bektaş, F., ve Kural, B. (2018). Doğa Sporları Faaliyetlerine Katılan Sporcuların Psikolojik Performanslarının İncelenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 9(2), 74-85. https://doi.org/10.17155/omuspd.327104
  • Hutabarat, W. (2015). Investigation of Teacher Job-Performance Model: Organizational Culture, Work Motivation and Job-Satisfaction. Jurnal Asian Social Science, 11(18), 295-304. http://dx.doi.org/10.5539/ass.v11n18p295
  • Jones, G. (2002). What is This Thing Called Mental Toughness? An Investigation of Elite Sport Performers. Journal of Applied Sport Psychology, 14(3), 205-218. https://doi.org/10.1080/10413200290103509
  • Jones, G., Hanton, S., ve Connaughton, D. (2007). A Framework of Mental Toughness in the World’s Best Performers. The Sport Psychologist, 21(2), 243-264. https://doi.org/10.1123/tsp.21.2.243
  • Judge, T. A., Bono, J. E., Thoresen, C. J. ve Patton, G. K. (2001). The Job Satisfaction–Job Performance Relationship: A Qualitative and Quantitative Review. Psychologocial Bullettin, 127(3), 376-407. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/0033-2909.127.3.376
  • Kurudirek, M. A, Belli, E., Kurudirek, M. İ, Gezer, E., “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinde İş Yaşam Kalitesi ve Örgütsel Stres İlişkisinin İncelenmesi,” Uluslararası Spor, Egzersiz Antrenman Bilimi Dergisi, pp. 0–0, Oct. 2018.
  • Loehr, J. (1986). Mental Toughness Training for Athletes: Achieving Athletic Excellence. New York: New American Library.
  • Luthans, F. ve Youssef, C. M. (2004). Human, Social, and Now Positive Psychological Capital Management: Investing in People for Competitive Advantage. Organizational Dynamics, 33, 143–160. Doi: 10.1016/j.orgdyn.2004.01.003
  • Luthans, F., Avey, J.B., Avolio, B.J., ve Peterson, S.J. (2010). The Development and Resulting Performance İmpact of Positive Psychological Capital. Human Resource Development Quarterly, 21, 41–67. https://doi.org/10.1002/hrdq.20034
  • Luthans, F., Avolio, B. J., Avey, J. B. ve Norman, S. M. (2007). Psychological Capital: Measurement and Relationship with Performance and Satisfaction. Personnel Psychology, 60, 541–572. https://doi.org/10.1111/j.1744-6570.2007.00083.x
  • OECD. (2005). Teachers Matter Attractıng, Developıng and Retaınıng Effectıve Teachers. Paris: OECD Publishing.
  • Ostroff, C. (1992). The Relationship Between Satisfaction, Attitudes, and Performance: An organizational Level Analysis. Journal of Applied Psychology, 77(6), 963. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/0021-9010.77.6.963
  • Özbay, S., & Mustafa, Y. (2013). Comparison Of State Anxiety Level Of Sportsmen Before And After Competition İn Turkey Elders Wrestling National Team. Sport & Society/Sport Si Societate, 13(2).
  • Özkara, A. B., & Özbay, S. (2019). Lise Düzeyindeki Sporcu Öğrencilerin Psikolojik Sağlamlıklarının İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(221), 207-214.
  • Seligman, M. E. P., Abramson, L. Y., Semmel, A., ve Von Bayer, C. (1998). Learned Optimism New York Pocket Books.
  • Seligman, M. ve Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive Psychology. American Psychologist, 55(1), 5-14.
  • Sural, V., Güler, H., & Çar, B. (2021). Examination of Mental Training and Mental Toughness in Elite Boxers. Pakistan Journal of Medical and Health Sciences, 15(6), 1647-1653.
  • Tatlısu, B., Ozan, M., Uçan, İ., & Kan, E. (2022). Elit Boksörlerde Farklı Değişkenlerin Atletik Zihinsel Enerji Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi, Anatolia Sport Research, 3(1):1-13.
  • Tekkurşun Demir, G., Namlı, S., Hazar, Z., Türkeli, A. & Cicioğlu, H. İ. (2018). Bireysel ve Takım Sporcularının Karar Verme Stilleri ve Mental İyi Oluş Düzeyleri. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13 (1) , 176-191 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/cbubesbd/issue/38083/417188
  • Tolentino, R. C. (2013). Organizational Commitment and Job Performance of the Academic and Administrative Personnel. International Journal of Information Technology and Business Management, 15(1), 51-59.
  • Turan, M. & Mızrak, O. (2019). Gençlik Hizmetleri Ve Spor İl Müdürlüğü Çalışanlarının Personel Güçlendirme Algılarının İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21 (2), 42-51. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunibesyo/issue/46574/569852.
  • Turan, M.& Paktaş, Y. (2021). Spor Dalları İl Temsilcilerinin Spor Tükenmişlik Durumları İle Bireysel Performanslarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(2). Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunibesyo/issue/63280/946630.
  • Walumbwa, F. O., Peterson, S. J., Avolio, B. J., ve Hartnell, C. A. (2010). An Investigation of the Relationships Among Leader and Follower Psychological Capital, Service Climate, and Job Performance. Personnel psychology, 63(4), 937-963. https://doi.org/10.1111/j.1744-6570.2010.01193.x
  • Zengin, S., & Kırkbir, F. (2020). Investigation of Mental Training in Sports Branches. International Journal of Applied Exercise Physiology, 9(10), 65- 72.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Science and Exercise
Journal Section Arşiv
Authors

Muhammet Mavibaş 0000-0002-2771-2521

Buğra Çağatay Savaş 0000-0002-8698-6311

Yunus Emre Çingöz 0000-0002-5702-3997

Murat Turan 0000-0002-3865-7134

Publication Date December 19, 2022
Submission Date November 4, 2022
Acceptance Date December 12, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Mavibaş, M., Savaş, B. Ç., Çingöz, Y. E., Turan, M. (2022). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Psikolojik Performans Düzeylerinin İncelenmesi. Mediterranean Journal of Sport Science, 5(Özel Sayı 1), 28-46. https://doi.org/10.38021/asbid.1199489

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366