Review
BibTex RIS Cite

Erken Çocukluk Döneminde Spora Katılımın Sosyal Gelişim Üzerindeki Etkileri

Year 2020, , 243 - 248, 28.12.2020
https://doi.org/10.38021/asbid.764262

Abstract

Erken çocukluk dönemi olarak bilinen 0-6 yaş dönemi büyüme ve gelişmenin en hızlı olduğu dönemler arasında yer almaktadır. Bu dönemde başta dil gelişimi ve fiziksel gelişim olmak üzere sosyal ve duygusal gelişim de hız kazanmaktadır. Bu dönemde gelişim alanlarında meydana gelecek herhangi bir sorun hem çocukların diğer gelişim alanlarını hem de gelecek yaşamlarını olumsuz yönde etkilemektedir. Erken çocukluk döneminde gerek eğitimcilerin gerekse de ailelerin ve araştırmacıların üzerinde sıklıkla durdukları gelişim alanlarının başında sosyal gelişim gelmektedir. Bunun temelinde sosyal gelişimin hem sosyal ilişkilerini etkilemesi yatmaktadır. Sosyal gelişim düzeyi düşük olan çocuklar ilerleyen yaşlarda toplumsal uyum sorunu yaşayacakları için erken çocukluk döneminde bulunan çocukların sosyal beceri gelişimlerini destekleyici aktivitelere katılmaları oldukça önemlidir. Bu dönemde çocukların sosyal gelişimlerinin desteklenmesinde spor etkinliklerine katılımın önemli bir yeri bulunmaktadır. Yapılan bu çalışmada da erken çocukluk döneminde spor etkinliklerine katılımın sosyal beceri gelişimi üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.

References

  • Aydın, B. (2005). Çocuk ve Ergen Psikolojisi. Ankara: Atlas Yayın Dağıtım.
  • Bacanlı, H. (2011). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bağcı-Ayrancı, B. (2018). 0-12 yaş dil gelişimi uygulamaları ve yapılması gerekenler. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 13-34.
  • Çiçek, A. (2002). 0-6 yaş grubu çocuklarda dil gelişimi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 115-124.
  • Durualp, E. ve Aral, N. (2010). Altı yaşındaki çocukların sosyal becerilerine oyun temelli sosyal beceri eğitiminin etkisinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 160-172.
  • Göktaş, İ. (2015). Aile katılımı ve sosyal beceri eğitimi programlarının tek başına ve birlikte 4-5 yaş çocuklarının sosyal becerileri ve anne-çocuk ilişkileri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Hasırcı, S., Sevimli, D. ve Durusoy, E.A. (2009). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Kitabevi.
  • İşmen-Gazioğlu, A.E. (2012). Hayatın İlk Çeyreği: 0-18 Yaş Gelişimi. Ankara: T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı.
  • Kabasakal, Z. ve Çelik, N. (2010). Sosyal beceri eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin sosyal uyum düzeylerine etkisi. İlköğretim Online, 9(1), 203-212.
  • Kacır, O. (2015). Okul öncesi 60-72 aylık dönem çocuğunun sosyal duygusal uyumda eğitsel oyunun etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Kaya-Bican, E. ve Sarıtaş-Atalar, D. (2017). Ana babaların duygu sosyalleştirme uygulamaları ve erken çocukluk döneminde duygusal ve sosyal gelişim. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 57(2), 1365-1368.
  • Kerkez, F. İ. (2012). Sağlıklı büyüme için okulöncesi dönemdeki çocuklarda hareket ve fiziksel aktivite. Spor Bilimleri Dergisi, 23(1), 34-42.
  • Korucu-Aytan, G. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin sosyalleşmelerinde sporun etkileri. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MEB. (2009). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi: Çocuğun Gelişimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Özer, D.S. ve Özer, M.K. (2001). Çocuklarda Motor Gelişim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ozyurek, A., Ozkan, I., Begde, Z. and Yavuz, N. F. (2015). Effects of physical training on social skill levels of preschool children. Journal of Sports Science, 3(1), 282-289.
  • Saltalı, N. D. (2013). Okul öncesi dönemde duygusal becerilerin geliştirilmesi. Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 107-119.
  • Siyez, D.M. (2017). Fiziksel Gelişim. Alim Kaya (Ed.). Eğitim Psikolojisi İçinde (ss. 42-56). Ankara: Pegem Akademi.
  • Topses, G. ve Bulut-Serin, N. (2012). Psikolojik Danışma ve Kişilik Kuramları. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Year 2020, , 243 - 248, 28.12.2020
https://doi.org/10.38021/asbid.764262

Abstract

References

  • Aydın, B. (2005). Çocuk ve Ergen Psikolojisi. Ankara: Atlas Yayın Dağıtım.
  • Bacanlı, H. (2011). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bağcı-Ayrancı, B. (2018). 0-12 yaş dil gelişimi uygulamaları ve yapılması gerekenler. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 13-34.
  • Çiçek, A. (2002). 0-6 yaş grubu çocuklarda dil gelişimi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 115-124.
  • Durualp, E. ve Aral, N. (2010). Altı yaşındaki çocukların sosyal becerilerine oyun temelli sosyal beceri eğitiminin etkisinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 160-172.
  • Göktaş, İ. (2015). Aile katılımı ve sosyal beceri eğitimi programlarının tek başına ve birlikte 4-5 yaş çocuklarının sosyal becerileri ve anne-çocuk ilişkileri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Hasırcı, S., Sevimli, D. ve Durusoy, E.A. (2009). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Kitabevi.
  • İşmen-Gazioğlu, A.E. (2012). Hayatın İlk Çeyreği: 0-18 Yaş Gelişimi. Ankara: T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı.
  • Kabasakal, Z. ve Çelik, N. (2010). Sosyal beceri eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin sosyal uyum düzeylerine etkisi. İlköğretim Online, 9(1), 203-212.
  • Kacır, O. (2015). Okul öncesi 60-72 aylık dönem çocuğunun sosyal duygusal uyumda eğitsel oyunun etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Kaya-Bican, E. ve Sarıtaş-Atalar, D. (2017). Ana babaların duygu sosyalleştirme uygulamaları ve erken çocukluk döneminde duygusal ve sosyal gelişim. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 57(2), 1365-1368.
  • Kerkez, F. İ. (2012). Sağlıklı büyüme için okulöncesi dönemdeki çocuklarda hareket ve fiziksel aktivite. Spor Bilimleri Dergisi, 23(1), 34-42.
  • Korucu-Aytan, G. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin sosyalleşmelerinde sporun etkileri. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MEB. (2009). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi: Çocuğun Gelişimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Özer, D.S. ve Özer, M.K. (2001). Çocuklarda Motor Gelişim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ozyurek, A., Ozkan, I., Begde, Z. and Yavuz, N. F. (2015). Effects of physical training on social skill levels of preschool children. Journal of Sports Science, 3(1), 282-289.
  • Saltalı, N. D. (2013). Okul öncesi dönemde duygusal becerilerin geliştirilmesi. Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 107-119.
  • Siyez, D.M. (2017). Fiziksel Gelişim. Alim Kaya (Ed.). Eğitim Psikolojisi İçinde (ss. 42-56). Ankara: Pegem Akademi.
  • Topses, G. ve Bulut-Serin, N. (2012). Psikolojik Danışma ve Kişilik Kuramları. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Arşiv
Authors

Ahmet Şahin 0000-0002-3975-3208

Filiz Şahin This is me 0000-0001-8973-8631

Publication Date December 28, 2020
Submission Date July 7, 2020
Acceptance Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Şahin, A., & Şahin, F. (2020). Erken Çocukluk Döneminde Spora Katılımın Sosyal Gelişim Üzerindeki Etkileri. Mediterranean Journal of Sport Science, 3(2), 243-248. https://doi.org/10.38021/asbid.764262

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366