Bu çalışma Beden Eğitimi ve Spor öğretmen adaylarının halk oyunları tutumlarını incelenmek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Düzce Üniversitesi ve Kastamonu Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümlerinde öğrenim gören ve Halk Oyunları Dersi almış 87’si kadın (%35,8) ve 156’sı erkek (%64,2) olmak üzere toplam 243 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma da veri toplama aracı olarak, Turan (2015) tarafından geliştirilen Beden Eğitimi Öğretmen Adayları İçin Halk Oyunları Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için (SPSS) 22.0 paket programı kullanılmıştır. Yapılan normallik testi sonucunda, halk oyunları dersi tutumlarına ilişkin elde edilen p değeri 0,05 ten küçük olduğu için non-parametrik testler kullanılmıştır. İkili gruplarda Mann-Whitney U, çoklu gruplarda Kruskal Wallis Testi, Kruskal Wallis uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi (p<0.05) olarak kabul edilmiştir Sonuç olarak beden eğitimi öğretmen adaylarının, halk oyunları dersi tutum ölçeği verilerine göre; yaş, sınıf değişkenlerine göre istatiksel olarak anlamlı bir fark görülmezken, cinsiyet değişkenine göre erkek beden eğitimi öğretmen adaylarının halk oyunları dersi tutumlarının daha olumlu bir görüşte oldukları ortaya konulmuştur. Araştırmaya katılan Düzce ve Kastamonu da eğitim gören öğretmen adaylarının halk oyunları dersi tutum ölçeği toplam puan üzerinden karşılaştırıldığında sonuç olarak; Düzce Üniversitesinde eğitim gören beden eğitimi öğretmen adaylarının halk oyunları dersi tutumlarının daha olumlu bir görüşte oldukları ortaya konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Arşiv |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2020 |
Submission Date | February 25, 2020 |
Acceptance Date | April 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 1 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .