Bu çalışmanın amacı,farklı seviye liglerde mücadele eden futbolcuların statik ve dinamik denge test sonuçlarının mevkisel olarak karşılaştırılmasıdır.Çalışmanın araştırma grubunu T.F.F. Gelişim liginde mücadele eden Erzurumspor FK ve Erzurum Yerel liginde mücadele eden Ilıca İdmanyurdu kulübünün U-15 takımı oyuncuları oluşturmuştur.Çalışmaya Erzurumspor FK takımından 20,Ilıca İdmanyurdu takımından 20 sporcu olmak üzere toplam 40 futbolcu katılmıştır.Bütün sporcuların sağ ayak olması tercih edildi.Katılımcılara sağ ayak,sol ayak ve çift ayak olmak üzere hem statik hem de dinamik denge değerleri toplam 6 farklı ölçüm olacak şekilde ölçülmüştür. Tek bacak statik testi sırasında, diğer ayak dizini yaklaşık 20° fleksiyonda çift bacak statik denge testinde ise, futbolcuların her iki bacak üzerinde rahat bir pozisyonda platform üzerinde durması sağlanmıştır.Test süresi ise 30 sn olacak şekilde ayarlanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS v25 paket programı kullanılmıştır. İkili karşılaştırmalarda Independent samples T Testi ve İlişkisel analizlerde Pearson Korelasyon testleri yapılmıştır. Tüm analizlerde anlamlılık düzeyi <0.05 olarak alınmıştır.Grupların statik ve dinamik denge değerleri karşılaştırıldığında,sağ ile sol ayak statik denge test sonuçlarında ve sol ayak dinamik denge test sonucunda Erzurumspor FK takımı lehine istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir (p<0,05).Diğer test sonuçlarında ise herhangi bir istatistiksel olarak anlamlı fark olmadığı tespit edilmiştir (p>0,05).Yapılan çalışmanın sonuçları gösteriyor ki, farklı seviye liglerde mücadele eden futbolcuların denge değerlerinde farklılıklar söz konusudur. Bu durumun sebebi; futbolcuların oynadıkları seviye arttıkça hem fiziksel hem de fizyolojik gereksinimleri artacak ve dolayısıyla gelişim gösterme oranları farklılaşacaktır.
The aim of this study is to compare the static and dynamic balance test results of football players competing at different levels by position.The research group of the study consisted of players from Erzurumspor FK competing in the Turkish Football Federation Development League and Ilıca İdmanyurdu club's U-15 team competing in the Erzurum Local League. A total of 40 football players participated in the study, with 20 from Erzurumspor FK and 20 from Ilıca İdmanyurdu. It was preferred that all players were right-footed. Participants' static and dynamic balance values were measured in six different measurements, including right foot, left foot, and both feet. During the single-leg static test, the other leg was flexed at approximately 20°, and in the double-leg static balance test, players were required to stand comfortably on the platform with both feet. The test duration was set at 30 seconds. The data obtained were analyzed using the SPSS v25 package program. Independent samples t-tests were performed for pairwise comparisons, and Pearson correlation tests were conducted for relational analyses. A significance level of <0.05 was adopted for all analyses.When the static and dynamic balance values of the groups were compared, statistically significant differences in favor of Erzurumspor FK were found in the right and left foot static balance test results and the left foot dynamic balance test result (p<0.05). However, no statistically significant differences were found in the other test results (p>0.05).The results of the study indicate that there are differences in the balance values of football players competing at different levels. This may be due to the fact that as players compete at higher levels, their physical and physiological requirements increase, and consequently, their rates of development vary.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sports Training |
Journal Section | Arşiv |
Authors | |
Early Pub Date | October 26, 2023 |
Publication Date | October 29, 2023 |
Submission Date | October 9, 2023 |
Acceptance Date | October 19, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 1-Cumhuriyet'in 100. Yılı Özel Sayısı |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .