Bilişim sistemleri, teknik olarak bir organizasyonda daha etkin ve kolay karar vermeyi sağlayan, yönetici veya karar vericilerin bilgiyi daha anlamlı ve işlevsel bir konumda sağlayarak işlerini hızlandıran, çağa ve gereksinimlere uygunluğu her an güncellenebilen sistemlerdir. Elde edilen ve işlenmesi gereken bilgi, bu sistemler aracılığıyla ihtiyaçları karşılayacak ölçüde şekillendirilir, düzenlenir ve aynı zamanda başka uygulamalarda da kullanılabilmek için saklanır. Bu açıdan bakıldığında bu sistemlerin özellikle organizasyonlar için ne denli önemli olduğu açıktır. Günümüzde bilişim sistemleri, çoğu sektörde olduğu gibi mağazacılık sektöründe de önemini hızla arttırmaktadır. Bunun sebebi bilişim sistemlerinin mağazacılık sektörüne kattığı kazanımlardır. Bu kazanımların başında; satılan ürün miktarının anlık takibi, lojistik yönetimi, promosyon takibi, fiyatlandırma yöntemleri gelmektedir. Bu çalışmada, mağaza çalışanları birer tablet uygulaması ile desteklenmiş, müşterilerine birebir stok ve ürün bilgisini sunabilmesinin yanında, bedeni ve çeşidi bulunmayan ürünlerin başka mağazadaki stoklarından anında satış talebi oluşturmaları sağlamıştır. Böylelikle hem zamanı daha değerli kullanmak hem de müşteri memnuniyetini bir adım öteye taşımak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda mağaza çalışanlarına 17 ölçekli anket çalışması uygulanmıştır. Aynı zamanda bu sistemi kullanan satış danışmanları hakkında mağazaya gelmiş olan müşteri memnuniyetleri de ölçülmüştür. Hem çalışan hem müşteri için hazırlanan anket çalışmasında 5’li Likert ifadeleri yöneltilmiş ve elde edilen bulgular SPSS 21 programında analiz edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 6 |