Çalışanların hizmet gösterimlerini
ifade ederlerken, müşteriler ile iletişim halindeyken, örgütlerin belirlemiş
oldukları kurallar çerçevesinde harcamış oldukları çaba olarak bilinen duygusal
emek, hizmet alan kişiler ile yüzyüze veya sözlü iletişim gerektiren işlerde
sergilenmektedir. Eğitim sektöründe de duygusal emek sergilenmektedir. Bu çalışmanın amacı, kişiliğin duygusal
emekle ilişkisinin belirlenmesidir. Bu amaçla literatür çalışması yapılmış
olup, hipotezler geliştirilmiştir ve test edilmiştir. Araştırmanın evrenini
2016 yılı Yüksek Öğretim Kurumu verilerine göre İstanbul ilinde bulunan vakıf
üniversitelerindeki 5205 akademik personel oluşturmuş olup, örneklem olarak 540
akademik personel ele alınmıştır. Araştırmaya katılanlara 19 sorudan oluşan Duygusal
Emek Ölçeği, 20 sorudan oluşan Kişilik Ölçeği yöneltilmiştir. Yapılan çalışmanın analizine göre;
sorumluluk, dışadönüklük ve duygusal denge kişilik özelliklerinin duygusal emek
üzerinde etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Eğitim sektöründe duygusal emeğin
incelenerek kişilikle ilişkisi konusunda yapılan bu çalışmanın, alanla
ilgilenen araştırmacılara faydalı olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 12 |