Eğitim,
yalnızca teorik bilgilerin öğrencilere aktarılması değildir. Özellikle Türk
Dili ve Edebiyatı, Türkçe gibi dersler kapsamında öğrenciye bulunduğu toplumun
kültürü de aktarılmaya çalışılır. Bu daha çok değerler eğitimi kazanımları ile
yapılan bir süreçtir. Eğitim ve öğretim kazanımlarının kalıcı ve etkili bir
şekilde öğrenciye aktarılması ise ancak doğru yöntem ve tekniğin seçilmesiyle
mümkün olmaktadır. Çağımızda eğitim ve öğretim faaliyetlerinin öğrencinin aktif
olarak katılımıyla gerçekleşmesi gerektiği görüşü benimsenmiştir. Bu görüşten
hareketle de drama ön plana çıkan bir eğitim- öğretim yöntemi olarak
düşünülmektedir. Drama ile öğrenci öğrenme sırasında aktif haldedir ve
bilgileri daha uzun süre zihninde tutabilir halde öğrenmektedir.
Eğitim
Fakültesi bünyesinde gönüllü 40 Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü formasyon
öğrencisine değerler eğitimi kapsamında istedikleri bir kazanım konusu seçerek
drama metinleri yazmaları istenmiştir. Drama metinleri betimsel analiz ile iki
farklı uzman tarafından okunmuş ve benzerlikleri bakımından
temalandırılmışlardır. Temalandırmalar ve katılımcılar tablolarda
gösterilmiştir.
Bu
araştırma, değerler eğitimi kapsamında etkinlik örnekleri sunması bakımından ve
drama yönteminin örneklendirilmesi bakımından alana katkı sağlamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 3 |