Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin karar verme
becerileri ile akademik öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin bazı değişkenlere
göre incelenmesidir. Tarama modelinin kullanıldığı bu
araştırma betimsel niteliktedir. Araştırma kapsamında veriler 2019 yılında farklı üniversite
ve bölümlerde okuyan üniversite öğrencilerinden internet aracılığıyla
toplanmıştır. Örneklem grubu 159'u lise ve 205'i üniversite olmak üzere toplam
364 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin karar verme becerilerini ölçmek için
Kişisel Karar Ölçeği ve akademik öz yeterliklerini belirlemek açısından
Akademik Öz Yeterlilik ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin
demografik özelliklerini belirlemek amacıyla kişisel bilgi formu sunulmuştur. Araştırma
verilerinin analizinde parametrik testler kullanılmıştır. Verilerin analizinde
parametrik testlerden t-testi, varyans analizi, korelasyon ve regresyon
analizinden yararlanılmıştır. Verilerin
analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Gelecek kaygısı duyma sıklığı azaldıkça karar verme becerilerinin arttığı
sonucuna ulaşılmıştır. Annesi üniversite mezunu olan öğrencilerin akademik öz
yeterlik inançları diğerlerine göre daha yüksektir. Akademik öz yeterlik
ve kişisel kararsızlık arasında negatif yönlü korelasyon bulunmuştur. Regresyon
analizi sonucunda kişisel kararsızlığın akademik özyeterliğin %28’ini
açıkladığı bulunmuştur.
Karar Verme Becerisi Akademik Öz Yeterlik Üniversite Öğrencileri Benlik Algısı Gelecek Kaygısı Kişisel Kararsızlık
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 6 |