Günümüzün en önemli sorunlarından birisi işsizliktir. Kişinin çalışma gücü olup ta çalışamaması hem kendisi açısından geçimle ilgili bir problem yaratırken hem de ekonomik açıdan var olan kaynağın kullanılamaması anlamına gelmektedir. Kişisel açıdan düşünüldüğünde kişinin gelir elde edememesi sosyo-kültürel açıdan olumsuz sonuçları olduğu açıktır. Ekonomik açıdan işsizlik ekonominin üretim faktörlerinden birisi olan ve diğer üretim faktörlerini harekete geçiren emek faktörünün üretime kanalize edilmemesi, var olan kaynağın kullanılmaması yani kaynak israfı demektir. Bir ekonominin emek yönünden en önemli üretim potansiyeli çalışabilir genç nüfusudur. Bu noktada genç nüfusun ekonomiye, üretime katkı sağlaması hem bireysel açıdan kişiye ve ailelere katkı sağlarken hem de ekonominin önemli bir kaynağının üretime katkı sağlaması anlamına gelmektedir.
Ülkeler bu kaynağın ekonomiye kazandırılması yönünde büyük çabalar sarf etmekte, gençliğe iş bulma konusunda büyük uğraş vererek politikalar geliştirmektedirler. Ülkemizde de işsizlik önemli bir sorun olup genç nüfusun iş bulması için büyük çabalar sarf edilmektedir. Bu çabalardan en değerli olanı mesleki eğitim uygulamalarıdır. Mesleki eğitimle öğrencilere bir mesleğe yönelik eğitim ve uygulamalar verilmektedir. Bu eğitim çalışmalarından birisi sanayi ve ticaretin ara eleman ihtiyacını karşılamakla görevli mesleki eğitimin diğer bir görevi de bir mesleğin öğretilerek kendi işini kurabilecek öğrencilere akademik ve mesleki bilgi ile donatılmasıdır. Genç nüfusun kendi işini kurarak üretime kanalize edilmesi oldukça önemli bir işlev olarak ifade edilmektedir.
Tam bu noktada mesleki eğitim gençliğinin girişimciliğe bakış açısı girişimci olmak isteyip istemediği önem kazanmaktadır. Bu çalışmada işsizliğin önlenmesinde önemli çözümlerden birisi olarak görülen girişimci olma konusunda mesleki eğitim alan öğrencilerin düşünce ve algıları ölçülmeye çalışılmıştır. Anket uygulanarak yapılan çalışma, mesleki eğitim kurumlarından birisi olan Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Osmaniye MYO’da okuyan 242 öğrenciye uygulanmıştır. Anket verileri SPSS paket programında değerlendirilmiş, bulgulara ulaşılmaya çalışılmıştır. Anketin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ile birlikte hipotezler kurularak analizler yapılmıştır. Çalışma sonucunda, mesleki eğitim alan üniversiteli gençliğin okuduğu programa göre girişimci olma isteklerinin farklılık gösterdiği, öğrencilerin risk almaktan çekinmediği ve girişimci olmaya istekli olmalarına rağmen, daha çok bir işverene bağlı, garantili ve kamu ağırlıklı bir işte çalışmayı tercih edecekleri bulgularına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 10 |