Otel işletmelerinde çalışanların başarısında önemli rol oynayan faktörlerden birisi de etkili bir iletişimdir. Otel işletmelerinde çalışanlar arası, çalışanlarla yöneticiler arası ve çalışanlar ile konuklar arası olmak üzere üç iletişim gerçekleşmektedir. Bu iletişim ise sözlü, yazılı ve beden dili ile gerçekleştirilmektedir. Bu iletişim türlerinin pozitif veya negatif şekilde gerçekleşmesi, çalışanların motivasyonlarına pozitif veya negatif şekilde yansımaktadır.
Örgütsel çalışmalarda iletişim konusu genel olarak sözlü ve yazılı iletişim üzerine odaklanmıştır. Çalışanların motivasyonları ve iş başarımları üzerinde beden dili de oldukça önemli rol oynamaktadır. Çalışanlara yönelen kızgınlık, şaşkınlık, bıkkınlık, asık surat, memnuniyetsizlik ifade eden kaş-göz işaretleri, el ve kol hareketleri, memnuniyet ifade eden jest ve mimikler de çalışanların motivasyonları üzerinde olumlu/olumsuz etkiler yapabilmektedir.
Çalışmanın sonucunda yöneticilerin beden dili iletişimi ile çalışan motivasyonu arasında ise; motivasyon boyutlarından “saygınlık ve başarı boyutu” ile pozitif beden dili boyutlarından “ göz kontağı ve pozitif beden dili” arasında orta düzeyli ve pozitif bir ilişki belirlenmiştir. Saygınlık ve başarı boyutu ile negatif beden dili arasında ise orta ve negatif yönlü bir ilişki saptanmıştır. Motivasyonun yönetim boyutu ile göz kontağı ve pozitif beden dili arasında pozitif ve orta düzeyli, negatif beden dili arasında ise negatif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Motivasyonun ücret ve ödül boyutu ile göz kontağı ve pozitif beden dili boyutu arasında pozitif yönlü düşük bir ilişki, negatif beden dili ve hareketleri arasında ise düşük ve negatif bir ilişki tespit edilmiştir. Motivasyonun çalışma koşulları (fiziksel koşullar) ile göz kontağı ve pozitif beden dili iletişimi arasında pozitif ve orta düzeyli, negatif beden dili hareketleri iletişimi boyutu ile negatif yönlü düşük düzeyli bir ilişki belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2 |