Research Article
BibTex RIS Cite

COVID-19 SALGINI VE BERABERİNDE GETİRDİĞİ EĞİTİM SÜRECİ

Year 2020, Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2, 283 - 289, 31.05.2020

Abstract

Günümüzde dünya çapında birçok ülkeyi sarsan ve ülkemizde de pek çok alanda değişime ve dönüşüme neden olan Covid-19 (Korona virüs) salgını yaşantımızı önemli ölçüde etkilemiştir. Uzak Doğu’da ortaya çıkarak kısa bir süre zarfında tüm dünyayı etkisine alan Covid-19 farklı alanlarda olduğu gibi eğitim alanında da aksaklıklara ve değişikliklere neden olmuştur. Covid-19 salgını öncesinde ve sonrasında dijital dünyada ve öğrenme ortamlarında meydana gelen değişimler neticesinde eğitim öğretim süreci ve uygulamalarında kaçınılmaz değişiklikler meydana gelmiştir. Meydana gelen farklı değişimler öğrencileri, velileri, eğitim yöneticilerini ve öğretmenleri etkilemiştir. Özellikle ülkemizde 16 Mart tarihinde yüz yüze eğitime verilen arayla birlikle 23 Mart tarihinden itibaren başlayan uzaktan eğitim süreci öğretmenlerin öğrencilerle etkileşimlerini, iletimlerini ve öğretmenlerin derslerini gerçekleştirme yöntemlerini de değiştirmiştir. Bu süreç zarfında öğretmenler de öğrenci ve veliler gibi dijitalleşen eğitime ayak uydurma çabasında olmuşlardır. Öğretmenlerin teknolojik ve pedagojik alan bilgi ve deneyimlerinde önemli gelişmelerin yaşandığı söylenebilir.

References

  • Açıkgöz, K.Ü. (2000). Aktif Öğrenme Notları. Ergüney, M. (2015). Uzaktan eğitimin geleceği: MOOC (Massıve open onlıne course). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching), (4)4, 15-22. Ertürk, S. (1975). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayını. Özkan, R. (2005). Birey ve toplum gelişiminde öğretmenlik mesleğinin önemi. Milli Eğitim Dergisi, (166). http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/166/index3-ozkan.htm (13.04. 2020). Gökdaş, İ. ve M. Kayri. (2005). E-Öğrenme ve Türkiye açısından sorunlar, çözüm önerileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Dergisi, 2(2). Şişman, M. (2010). Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Pegem Yayınları. Yılman, M. (2006). Türkiye’de Öğretmen Eğitiminin Temelleri, Ankara: Nobel yayın dağıtım. Altunel, M. (2020). İnternet Kaynağı: https://www.setav.org/5-soru-koronavirus-covid-19-salgininin-egitim-ve- ogretmenlere-etkisi/. Erişim Tarihi: (20.04.2020).
Year 2020, Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2, 283 - 289, 31.05.2020

Abstract

References

  • Açıkgöz, K.Ü. (2000). Aktif Öğrenme Notları. Ergüney, M. (2015). Uzaktan eğitimin geleceği: MOOC (Massıve open onlıne course). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching), (4)4, 15-22. Ertürk, S. (1975). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayını. Özkan, R. (2005). Birey ve toplum gelişiminde öğretmenlik mesleğinin önemi. Milli Eğitim Dergisi, (166). http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/166/index3-ozkan.htm (13.04. 2020). Gökdaş, İ. ve M. Kayri. (2005). E-Öğrenme ve Türkiye açısından sorunlar, çözüm önerileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Dergisi, 2(2). Şişman, M. (2010). Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Pegem Yayınları. Yılman, M. (2006). Türkiye’de Öğretmen Eğitiminin Temelleri, Ankara: Nobel yayın dağıtım. Altunel, M. (2020). İnternet Kaynağı: https://www.setav.org/5-soru-koronavirus-covid-19-salgininin-egitim-ve- ogretmenlere-etkisi/. Erişim Tarihi: (20.04.2020).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Hafize Gamze Kırmızıgül

Publication Date May 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2

Cite

APA Kırmızıgül, H. G. (2020). COVID-19 SALGINI VE BERABERİNDE GETİRDİĞİ EĞİTİM SÜRECİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.