Bu çalışmada akademisyenlerin mobbing algısı ölçümleme, mobbing faktöründe önemli olan değişkenlerin etkisini gözlemleme ve akademisyenlerde mobbing algısının iş sağlığı güvenliği eğitimlerine etkisini araştırma amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın ilk kısmında akademisyenlerin mobbinge maruz kalıp kalmadıkları, maruz kaldıkları çeşitli durumlar için mobbing farkındalıkları, mobbing maruziyetlerinin yaş, medeni durum, ünvan, kıdem ve çalışılan üniversite gibi değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği ölçülmeye çalışılmıştır, çalışmanın ikinci kısmında akademisyenlerdeki mobbing algısının iş sağlığı güvenliği eğitimlerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ilinde 197’si devlet üniversitesinde 371’i vakıf üniversitesinde görev yapan toplam 568 akademisyen oluşturmaktadır. Araştırmada fark testi, korelasyon ve ki kare analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, akademisyenlerde mobbing olgusunun yaş, medeni durum ve unvana göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca akademisyenlerin iş sağlığı güvenliği eğitimlerine yönelik tutumları ve risk durumlarındaki davranışları da mobbing ekseninde incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2 |