COVID-19 pandemi süreci tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’yi de çeşitli açılardan etkilemiştir. COVID-19 sonrası bireylerde sosyal-duygusal, psikosomatik, bilişsel ve davranışsal tepkiler görülmeye başlanmıştır. Ruh sağlığı çalışanları örgütleri bireylerin gösterdiği bu tepkileri azaltmaya ve etkilenen toplumu psikolojik olarak desteklemek için kaynaklar üretmeye başlamış ve sonrasında alan çalışanlarını bu kaynakları rehber edinerek uygulamalar yapmaya devam etmiştir. COVID-19 her gelişim döneminden bireyleri etkilese de çocukların ihtiyaçlarını kendi başına karşılayamıyor olmaları, gelişimlerini tamamlamamış olmaları ve diğer ruh sağlığı sorunlarına daha açık halde olmaları nedeniyle çocuklara yönelik verilen öneriler ve bu yönde hazırlanan kaynaklara daha fazla ihtiyaç duyulmuştur. Çocuklar, pandemi sürecinde eğitim öğretim faaliyetlerinin uzaktan eğitime geçmesiyle, sokağa çıkma kısıtlamaları sebebiyle akranlarından ayrılmalarıyla şüphesiz süreçten en çok etkilenen yaş grubu olmuşlardır. Bu nedenle bu çalışmada pandemi sürecinde ve sonrasında çocukların psikolojik dayanalıklılığını güçlendirmenin önemine, çocukların sahip olduğu koruyucu ve risk faktörlerine ve COVID-19 pandemi sürecinde gösterdikleri tepkilere yer verilmiştir. Yer verilen bu konular doğrultusunda çocukların yakın çevresinde yer alan öğretmenlere, ailelere ve ruh sağlığı uzmanlarına tavsiyeler verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2 |